Vilnius – Europos kultūros sostinė projektas „Baroko dialogai“ – speciali baroko menų – architektūros, muzikos, teatro, literatūros bei šokio programa, rengiama 2009 metų žiemos, pavasario, vasaros ir rudens sezonais Vilniaus baroko bažnyčiose, koplyčiose, Valdovų rūmuose, teatro salėse.
Ja siekiama pristatyti ir interpretuoti Europos baroko meninį palikimą, kuris sukūrė Vilnių – vieną gražiausių Senojo Kontinento baroko kultūros centrų.
2009 m. vasario 12 d. 19 val. Vilniaus evangelikų liuteronų bažnyčioje koncertuos garsusis violų ansamblis iš Jungtinės Karalystės „Fretwork“. Penki muzikantai pristatys programą, pavadintą „Birds on Fire“ („Liepsnojantys paukščiai“), kurioje skambės XVI–XVII a. Anglijos dvare dirbusių žydų kompozitorių muzika. „Geriausiu violų konsortu visoje planetoje“ kritikų pavadintas ansamblis susibūrė 1986 metais. Per pastaruosius du dešimtmečius jie atliko visą didžiulį anglų konsorto muzikos repertuarą nuo Tavernerio iki Purcello, įgrojo daugiau nei 30 puikiai įvertintų kompaktinių plokštelių.
Programa „Birds on fire“ („Liepsnojantys paukščiai“) pavadinta pagal britų kompozitoriaus Orlando Gough kūrinį, 2001 m. parašytą „Fretwork“ ansambliui. Šią muzikinę programą sudaro žydų kompozitorių ir atlikėjų, XVI–XVII a. dirbusių Anglijos karaliaus dvare, muzika. 1540 metais, siekdamas praplėsti savo dvaro muzikantų būrį ir paįvairinti vietines muzikos tradicijas, juos į Angliją pasikvietė Henrikas VIII. Nors karalius veikiausiai buvo įsitikinęs, jog šie buvo italų muzikantai iš Venecijos, tačiau iš tiesų tai buvo marranos – žydai, viešai išpažinę krikščionybę, tačiau slaptai laikęsi žydų tikėjimo. Garsiausios jų šeimos – Bassano ir Lupo – sėkmingai įsitvirtino Anglijoje, ir jų palikuonys tarnavo Anglijos monarchijai ilgiau nei šimtmetį.
Įdomu tai, kad šių muzikantų žydiška kilmė atskleista tik dabar, ir tai leidžia juos kildinti iš pirmųjų violų atlikėjų – žydų, ištremtų iš Iberijos pusiasalio 1492 metais.