Europos Komisijos mažmeninių finansinių paslaugų ataskaitoje teigiama, kad daug sunkumų vartotojams kelia bankų informacijos ir konsultacijų teikimo būdai.
Pavyzdžiui, dažnai bankai teikia sunkiai suprantamą informaciją, bankų mokesčiai neaiškūs, problemų kelia konsultacijos. Be to, nedaug vartotojų keičia paslaugų teikėją.
Ataskaitoje teigiama, kad einamųjų sąskaitų mokesčių sandara „labai neaiški, dėl to vartotojai beveik neturi galimybių sužinoti, kiek moka ir palyginti įvairius pasiūlymus“.
66 proc. tirtų bankų mokesčių buvo tokie neaiškūs, kad ataskaitą rengę specialistai turėjo prašyti banko paaiškinti, kokios iš tiesų yra sąskaitos tvarkymo išlaidos.
Austrijoje, Prancūzijoje, Italijoje ir Ispanijoje veikla vykdoma nepakankamai skaidriai, o bankų sąskaitų tvarkymo paslaugos – vienos brangiausių.
ES rinka suskaidyta, dėl to vartotojai negali pasinaudoti ES vidaus rinkos privalumais. Per dvejus metus (2007 ir 2008 m.) tik 9 proc. ES vartotojų pakeitė einamąsias sąskaitas.
Už vartotojų teisių apsaugą atsakinga Europos Komisijos narė Meglena Kuneva sakė: „Mažmeniniai bankai nepateisina vartotojų lūkesčių. Turime daug įrodymų, kad pažeidžiami pagrindiniai vartotojų apsaugos principai – pradedant sudėtinga kainodara ir baigiant paslėptais mokesčiais bei neaiškia ir neišsamia informacija.Bankams derėtų susiimti ir pakeisti vartotojų aptarnavimo kultūrą. Be to, valstybių narių valdžios institucijos turi tinkamai vykdyti savo įsipareigojimus ir įgyvendinti ES vartotojų apsaugos teisės aktus“.
Už vidaus rinką atsakingas Komisijos narys Charlies McCreevy sakė: „Iš vartotojų rinkos stebėsenos duomenų matyti, su kokiais sunkumais susiduria vartotojai, naudodamiesi mažmeniniais finansų srities produktais ir paslaugomis. Komisija pasiryžusi įveikti šias problemas. Reikia nustatyti skaidrumo reikalavimus, kad informacija būtų suprantama ir palyginama, o bankų veikla būtų vykdoma remiantis tam tikromis bendromis taisyklėmis. Europos gyventojai tebejaučia ekonomikos krizės padarinius, todėl šie veiksmai itin svarbūs“.