„Išanalizavę šiuos duomenis matome Baltijos šalių žiūrovų skonį ir atsiliepiame į jų poreikius. Praėjus pirmiesiems veiklos metams galime teigti, kad mūsų strategija siūlyti gerą užsienio kūrėjų produkciją, sporto transliacijas ir vietinį turinį bei galimybę matyti visa tai gimtąja tos šalies kalba pasiteisino. Žinome, kad vartotojai pageidauja naujausio ir išskirtinio turinio, nuolat dirbame, kad galėtume jį pasiūlyti“, – sako Evaldas Tylas, „Viaplay“ vadovas Baltijos šalyse.
Naujienų portalui tv3.lt jis prideda, kad remiantis šio tyrimo įžvalgomis bus toliau tobulinama paslauga, atsižvelgiama kokį turinį pirkti, kad vis geriau atitiktų vartotojų skonį.
Didžiausią dalį viso prie ekranų „Viaplay“ platformoje praleisto laiko Baltijos šalių gyventojai praleido žiūrėdami filmus – bendras lietuvių, latvių ir estų laikas žiūrint tiek pasaulinius kino hitus, įgarsintus vietine kalba, tiek savo šalių kino režisierių darbus, siekia 40 metų.
E. Tylas pastebi, kad apskritai susidomėjimas paslauga nuolatos didėja: tiek sporto, tiek ir filmų bei serialų turiniu.
Lietuviai išsiskiria didesniu dėmesiu serialams
Populiariausias lietuvių pasirinkimas „Viaplay“ platformoje buvo šmaikšti meilės istorija su garsiaisiais A. Bružu, I. Stasiulyte ir E. Užaite „Nepatyręs“. Estai daugiausiai žiūrėjo komikso ekranizaciją apie R. Reynoldso vaidinamą šmaikštų superherojų „Deadpool“. Kaimynų latvių pasirinkimas Nr.1 buvo erotinė juosta „Penkiasdešimt pilkų atspalvių“ (Fifty Shades of Grey) – jie žiūrėdami šį filmą praleido 1,4 karto daugiau laiko, o estai jam skyrė beveik dvigubai daugiau dėmesio negu lietuviai.
25 metai – tiek laiko „Viaplay“ žiūrovai praleido stebėdami tiesiogines sporto transliacijas internetu. Lietuviai išsiskiria kaip tikri krepšinio fanai – tiesioginės Eurolygos varžybos sulaukė daugiausiai mūsų tautiečių dėmesio, daugiausiai žiūrėtos Eurolygos varžybos, kuriose žaidė Kauno „Žalgiris“. Be to, galima pastebėti, kad lietuviai nostalgiški – į populiariausių sporto transliacijų penketuką išsiveržė legendinės, prieš 18 metų vykusios 1999 m. Eurolygos finalo varžybos, kuriose „Žalgiris“ triumfavo prieš Bolonijos „Kinder“ ir užsitarnavo teisę vadintis stipriausiu Senojo žemyno klubu.
Mūsų Baltijos kaimynai mėgsta kitas sporto rūšis – latviai mieliausiai renkasi ledo ritulio varžybas, o estai yra „Formulė-1“ ir futbolo gerbėjai. Estai žiūrėjo daugiausiai sporto transliacijų internetu – tam skyrė beveik trečdalį viso prie „Viaplay“ ekranų praleisto laiko, tuo tarpu latviai tam skyrė tik dešimtadalį laiko, nes mieliau rinkosi filmus ir serialus. Visų trijų šalių žiūrovai labai mielai žiūrėjo „Aukščiausios pavaros“ (Top Gear) naujausias šių metų serijas.
Kokybiškų serialų alkį lietuviai numalšino kontraversiškuoju Paolo Sorrentino serialu „Jaunasis popiežius“ (The Young Pope), kuriame pirmąjį amerikiečių kilmės katalikų pontifiką suvaidino Judas Law. Šis praėjusių metų hitas buvo populiariausias naujai prie platformos prisijungusių vartotojų pasirinkimas. Latviai ir estai daugiausia žiūrėjo savo šalių sukurtus serialus. Amerikietiškasis serialas „Gera žmona“ (The Good Wife) apie vienišą namų šeimininkę, kuri padaro teisininkės karjerą staiga priversta pasirūpinti šeimos gerove jos vyrui įsivėlus į viešą sekso ir korupcijos skandalą, pateko į visų trijų Baltijos šalių žiūrimiausių serialų TOP5.
Baltijos šalių vaikų skoniai panašesni: absoliutus visų Baltijos šalių vaikų top’as – filmas „Pakalikai“ („Minions“) Lietuvos, Latvijos ir Estijos vaikai iš viso žiūrėdami šį filmą praleido 274 paras. Lietuvių vaikai mažiau nei mažieji mūsų kaimynai rinkosi laisvalaikį prie ekranų – mažieji lietuviai žiūrėdami animaciją, filmus ir serialus vaikams praleido beveik metais mažiau nei latvių ir estų vaikai (abiejų šalių mažieji žiūrovai vaikams skirtą produkciją žiūrėjo po 5 metus).
Atsižvelgdami į žiūrovų skonį „Viaplay“ jau pasiūlė Baltijos šalių gyventojams serialo „Gera žmona“ tęsinį „Gera kova“ (The Good Fight) bei labai pozityvių kritikų ir žiūrovų atsiliepimų sulaukusį serialą apie Niujorko finansų pasaulį „Milijardai“ (Billions). Nuolat pildomas filmų, animacijos ir dokumentikos pasirinkimas, o vasaros pabaigoje „Viaplay“ rodys daugiausiai Europos krepšinio čempionato rungtynių.
„Viaplay“ yra didžiausia vaizdo transliacijų internetu platforma Baltijos šalyse, suteikianti galimybę žiūrėti visame pasaulyje vertinamus filmus, serialus, turinį vaikams, dokumentiką ir geriausių sporto turnyrų transliacijas bet kuriuo metu, per mobilųjį įrenginį ir be jokių reklamų. „Viaplay“ priklauso tarptautinei žiniasklaidos ir televizijos transliuotojų grupei „Modern Times Group“ (MTG), kuri veikia keturiuose žemynuose ir teikia nemokamos ir mokamos televizijos, radijo ir turinio kūrimo paslaugas.