Ketvirtadienį Klaipėdoje baigėsi tarptautinės pratybos „Baltic Bikini 2010“. Savaitę trukusiuose mokymuose dalyvavo daugiau nei 70 Lietuvos, Latvijos ir Estijos karinių oro pajėgų karių.
Pratybų metu orlaivių įgulos mokėsi, kaip išsigelbėti iš orlaivio po avarinio nusileidimo ant vandens, buvo tikrinamas karių sugebėjimas naudotis turimomis gelbėjimosi priemonėmis.
Aktyviosios mokymų fazės Baltijos jūroje metu pratybose dalyvaujantys orlaivių įgulos nariai savo jėgomis ir turimomis gelbėjimosi priemonėmis turėjo išnerti iš imitacinės orlaivio kabinos, panardintos į maždaug dviejų metrų gylį. Kabina buvo nuleista iš laivo imituojant avarinį orlaivio tūpimą ant vandens. Po to pratybų dalyviai, naudodami gelbėjimo priemones, dar maždaug valandą turėjo išsilaikyti vandens paviršiuje, kol buvo išgelbėti į pagalbą atskridusio sraigtasparnio.
Pratybas organizavo Lietuvos karinės oro pajėgos, jose dalyvavo Karinių jūrų pajėgų laivas P-14 „Aukštaitis“. Pratybose taip pat dalyvavo Pirmajame paieškos ir gelbėjimo poste Nemirsetoje budintis Karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8.
Išgyvenimo atviroje jūroje pratybos „Baltic Bikini“ rengiamos jau septintą kartą. Nuo 2004 m. išgyvenimo vandenyje po avarinio orlaivio tūpimo pratybos kasmet organizuojamos vienoje iš trijų Baltijos valstybių. Pratybose Baltijos jūroje dalyvauja Lietuvos, Latvijos ir Estijos skraidantis personalas - lakūnai, borto technikai, operatoriai, taip pat karo medicinos gydytojai, skraidantys paieškos ir gelbėjimo sraigtasparniais.
Pratybų pavadinimą Baltijos valstybės savo pratyboms perėmė iš kolegų danų.
Pirmieji tokie mokymai buvo surengti Danijoje pagal bendrą Baltijos šalių ir Danijos projektą. Pagal šį 1999 m. pradėtą projektą danai Lietuvos kariuomenei neatlygintinai perdavė įvairios gelbėjimo įrangos, parengė įgulas gelbėjimo darbams vykdyti, išsigelbėjimo instruktorius. Nuo 2004 m. mokymus Baltijos šalys pradėjo organizuoti savarankiškai.