Kai turi tris vaikus, galimybių išsidirbinėti lieka nelabai daug – investicijos į mūsų ateitį kainuoja tikrai nemažai. Tad šeimyninių automobilių pirkėjai paprastai automobilius vertina pagal visai kitokius kriterijus, nei pasirodyti norintys jaunuoliai, amžini mergišiai ar verslo pasaulio žmonės. Praktiškumas ir kaina – tokie yra pagrindiniai potencialių „Dacia Lodgy“ pirkėjų vertinimo kriterijai. Ir jiems „Dacia“ tikrai turi ką pasiūlyti – šio šeimyninio automobilio kaina prasideda nuo 32 tūkstančių litų.
„Renault“, tiksliau – šios kompanijos biudžetinių automobilių padalinys „Dacia“, pasistengė – vienatūrių rinkoje iki šiol nebuvo automobilių, kurių bazines versijas būtų galima įsigyti už tokią patrauklią kainą. Ir visai nesvarbu, kad turtingiau sukomplektuotos versijos su dyzeliniais motorais kainuoja gerokai daugiau, virš 50 tūkstančių. Konkurentų kainos prasideda maždaug nuo 70 tūkst., o jei dar pažaistume su įranga, gali pasiekti ir visą 100 tūkstančių. Tad Maroke esančioje kompanijos gamykloje nuo konvejerio riedantis „Lodgy“ turi itin rimtą kozirį.
Drabužis keistas, bet praktiškas
„Dacia Lodgy“ išvaizda, korektiškai išsireiškus, yra gana diskutuotina. Žinoma, kalbant apie dizainą, galima būtų pasakyti, kad gražių ir stilingų vienatūrių nėra daug. Tai automobiliai praktikams, o ne stiliaus vertintojams. Tikslinei šio automobilio auditorijai svarbesni turėtų būti kiti dalykai.
Svarbiausia, kad tai stulbinamai erdvus automobilis. Vertinant vietos kiekį salone šis automobilis nė velnio nenusileidžia brangiam „Renault Espace“. Bazinė automobilio versija yra penkių vietų, bagažinė tokiu atveju būna tiesiog milžiniška. Ten be šeimos turtų galima vežti ne tik kokį vilkšunį – kaip juokavo kolegos, pasistengus ten būtų galima įstumti visą karvę.
Vietos netrūksta nei automobilio priekyje, nei gale, stogas aukštas – prie vairo galima būtų sėsti net ne su skrybėle, o su britišku cilindru. Beje, automobilis patogus įlipti – šio teksto autorius vieną pažinties su „Lodgy“ dieną vienatūriu vežiojo savo motiną, senyvą, sunkokai vaikštančią 85 metų moteriškę, kuriai įlipti į daugumą automobilių būna problematiška. Tačiau įlipimas į „Lodgy“ jai nesukėlė jokių didesnių problemų.
Kaip ir dera vienatūryje, čia gausu įvairių nišų ir stalčiukų. Tiesa, „entry-level“ galima pajusti pagal medžiagų kokybę. Tačiau nors plastikas ir paprastas, viskas surinkta labai solidžiai – tarpų nėra, važiuojant niekas nekrebžda ir nebarška. Yra ir inovacijų – mūsų bandytoje versijoje buvo sumontuota firminė multimedijos sistema su navigacija „R-Link“, yra „Bluetooth“ sąsaja, USB jungtys. O praktiškai nereikalingo CD grotuvo čia jau nėra. Pagal visas XXI a. tradicijas muzikinis fonas buvo transliuojamas iš mano telefono saugyklos. Šiuolaikiška...
Važiuojam
Mūsų bandyto „Dacia Lodgy“ ratus suko laiko patikrintas 110 a. g. 1,5 litro darbo tūrio „Renault“ turbodyzelis. Jis puikiai žinomas iš kitų koncerno automobilių. Kadangi „Lodgy“ sveria gana kuklius 1205 kg, tai motoro 240 Nm užtenka praktiškai visuomet.
Automobilio charakteris saugiai komfortiškas, pakaba nėra nei pernelyg minkšta (dalies vienatūrių silpnybė), nei per kieta. Padoriai šis automobilis jaučiasi ir ne pačiuose geriausiuose krašto keliuose. Žinoma, tai toli gražu ne sportinis bolidas, lakstyti su „Lodgy“ visai nesinori. Tačiau, kaip šeimos „autobusas“, važiuoja jis visai padoriai. Prancūzai moka derinti pakabas ir kurti charakterį. Ir nors visų „Dacia“ modelių pakaba paprasta, su savo darbu ji susitvarko.
Verdiktas
Tai nėra mano automobilis. Taip, aš turiu tris vaikus, tačiau mano vyresnėliai jau užaugę, na, o mažoji dukrytė puikiai telpa ir kompaktiškame hečbeke. Tačiau iš karto galiu pasakyti, kad „Dacia Lodgy“ yra nepaprastai šaunus automobilis. Visiems tiems, kam jo reikia. Pagal savo kainą jis neturi analogų. Ir tai ne šiaip koks subproduktas – „Lodgy“ yra pilnavertis, patogus, kokybiškai surinktas ir labai padoriai važiuojantis. Tai idealus pasirinkimas didžiulei šeimai. Ir dar tai būtų puikus taksi automobilis. Tiesiog tai tikras, rimtas automobilis už labai priimtiną pinigų sumą.