Kuomet gyvenime atsiranda naujas susižavėjimo objektas lūkesčiai, viltys ir svajonės tampa svarbia žmogaus dalimi ir kaip aiškina psichologai, scenarijus savo mintyse mes kurti dar tada kai realybėje nieko nevyksta. Lūkesčiai arba įsivaizdavimas, kokie būtų mūsų išgyvenimai, gavus tai, apie ko ilgai laukėme ir apie ką ilgai svajojome, yra galinga jėga ir kuo mes daugiau kažką idealizuojame trokštamą žmogų, tuo didesnis pavojus nusivilti mūsų laukia.
Apie lūkesčius ir jų kurstymą
„Range Rover Evoque“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Lūkesčių kurstymo metodika nuolatos naudojama ir šiuolaikiniame versle. Iš pradžių vartotojams pateikiama pirminė produkto ar paslaugos idėja, vėliau labai atsargiai viena po kitos pateikiamos užuominos, koks fantastiškas tai bus dalykas, palaipsniui informacijos kiekis didinamas, kol galiausiai vartotojų galvose sukuriama nepajudinama iliuzija. Kuomet pagaliau rinkai pateikiamas pats produktas, labai daug vartotojų trokšta jį įsigyti, nors ne visada tiksliai pasakyti kodėl jiems jo reikia.
Publikos ir žiniasklaidos dėmesio „Range Rover Evoque“ niekada netrūko. Nemenkas ažiotažas kilo jau 2008 m. mėnesį, kuomet Detroito automobilių parodoje buvo buvo pristatytas pirmasis koncepcinis modelis „Land Rover LRX“. Pagrindinės dvi tokio visuotinio susidomėjimo priežastys buvo dvi. Pirma, automobilis atrodė patraukliai ‒ originaliai ir šiek tiek agresyviai. Antra, visa automobiliais besidominti auditorija suprato, kad serijinė gamyba – labai tikėtina. Nuo tada ir prasidėjo laukimas.
Nedaug trūko, kad taip laukiamas pirkėjų „Evoque“ serijinės gamybos nebūtų pasiekęs. Kuomet prasidėjo paskutiniai pasirengimo gamybai darbai „Land Rover“ dar priklausė „Ford“, o šio giganto finansinė padėtis tuo metu nebuvo labai gera. Situaciją išgelbėjo Didžiosios Britanijos vyriausybė, skyrusi 27 mln. svarų dotaciją naujo modelio gamybai, tačiau su sąlyga, kad automobiliai bus surenkami Liverpulyje esančioje Heilvudo gamykloje. 2011 m. liepos mėnesį buvo pradėta „Range Rover Evoque“ serijinė gamyba, o rugsėjo mėnesį – klientams buvo pristatyti pirmieji automobiliai.
Kas išliko ir kas pasikeitė
Iš esmės, „Land Rover“ ištesėjo didžiąją dalį pažadų, kuriuos išsamiuose modeliuose aprašymuose išdėstė dar 2008 m. kovo mėnesį. Svarbiausi akcentai – kompaktiškas, prabangus, ekonomiškas, puikiai įrengtas ir gebantis važiuoti bekele ‒ išliko. Atsisakyta buvo tik hibridinės pavaros, kuri iki 30 km/h būtų varytų automobilį vien elektros motoru, idėjos. Dizainas nepasikeitė visiškai: griežtai taisyklingi paviršiai, kampuose išdėstyti didžiuliai ratai, masyvūs buferiai, siauros radiatoriaus grotelės ir žibintai – kaip buvo, taip ir liko. Žvelgiant koncepcinio LRX ir serijinio „Evoque“ nuotraukas galima pastebėti, kad netgi smulkios kėbulo detalės išliko tokios pačios.
„Land Rover LRX“ (nuotr. Gamintojo)
„Range Rover Evoque“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Neabejotinai didžiausia permaina yra pasikeitęs užrašas apie variklio dangčio, kuris vietoje „Land Rover“ dabar sako „Range Rover“. Oficialiuose gamintojo pranešimuose kalbama apie tai, kad kompanijos atlikti inžineriniai tyrimai parodė, jog konstruktoriams pavyks „Range Rover“ kokybę, važiavimo bekele galimybes ir universalumą „supakuoti“ į mažesnį, klientams labiau prieinamą modelį. O kalbant paprastai, nors „Land Rover“ įvaizdis pamažu keičiasi, tai vis dar yra darbinis arklys ir bekelės specialistas, tuo tarpu „Range Rover“ – išsipustęs, snobiškas jo brolis. Su prekės ženklu siejamas įvaizdis labai svarbus, ypatingai tuo atveju, kai kalbame apie premium segmento modelius, todėl toks pasirinkimas šiuo atveju buvo natūralus.
Už išskirtinumą reikia mokėti
Priežasčių, dėl kurių „Evoque“ vadinamas vienu trokštamiausių šių metų automobilių yra keletas. Visų pirma, tai pigiausias, kompaktiškiausias ir geriausiai atrodantis „Range Rover“ modelis. Nors markės mastais tai yra nedidukas automobilis, iš tiesų nėra jis toks jau mažas: penkių durų versijos kėbulo ilgis siekia 4355 mm, plotis 1965mm, o aukštis ‒ 1635 mm, kupė modelis ‒ 30 mm žemesnis.
Pigiausia bazinė penkių durų „Evoque“ versija Lietuvoje kainuoja maždaug 121 tūkst. litų ir ši suma yra nedidelė palyginus su iki tol pigiausiu buvusiu „Range Rover Sport“, kurio kaina siekia – 300 tūkst. litų. Kad už grožį reikia mokėti patvirtina faktas, kad „Coupe“ pavadinta trijų durų „Evoque“ versija yra brangesnė už penkių durų modelį. Tiesa, šis skirtumas maždaug 3,300 litų, tačiau tai vis tiek yra neeilinis atvejis.
Masyvus ir agresyvus
Geriausias įvertinimas „Range Rover“ konstruktoriams kalbant apie automobilio dizainą yra „Evoque“ sugebėjimas išsiskirti iš minios. Savo išvaizda tai yra neeilinis automobilis, atkreipiantis į save kitų eismo dalyvių dėmesį, o laikais, kuomet visi nauji modeliai intensyviai panašėja tai įgija neeilinę vertę. Jei narstytume krosoverio dizainą po detalę, pamatytume, kad jis ganėtinai paprastas: dominuojantys lygūs paviršiai, didžiuliai ratai ir plačios ratų arkos, siauri žibintai, staigiai kylanti kėbulo linija, nedideli galiniai langai. Visgi visos sudedamosios dalys puikiai dera tarpusavyje.
„Range Rover Evoque“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Ir ratai... Mažiausi bazinėse komplektacijose „Evoque“ montuojami ratai ‒ 17 colių skersmens, tačiau aukštesniems įrangoms lygiams siūlomi 18 ir 19 colių, o tiems, kuriems to atrodo maža gali apauti savąjį „Range Rover“ ir 20 colių „volais“. Dėl vizualiai žemo kėbulo ir siaurėjančio galinio stiklo tokie ratai atrodo dar įspūdingiau ir 19 colių skersmens ratlankiais apautame bandomajame modelyje jie atrodė taip, lyg sudarytų pusę kėbulo aukščio. Bendra idėja apie tai, kad automobilis turi atrodyti masyvus ir tvirtas buvo įgyvendinta nepriekaištingai.
Viduje ‒ prabanga ir kokybė
Masyvus ir tvirtai sudėtas savo išorės dizainu tą įspūdį „Evoque“ išlaiko ir viduje. Tiesa, jei pigiausias trijų durų bazinės komplektacijos modelis kainuoja maždaug 125 tūkst. litų, tai lipant įrangos lygių laiptais aukštyn automobilio kaina kyla labai smarkiai. Bandomojo „Prestige“ įrangos lygio kupė su 2,2 l dyzeliniu varikliu ir automatine šešių laipsnių pavarų kaina siekia maždaug 202 tūkst. litų, iš jų – 181 tūkst. už bazinės komplektacijos modelį, o likę 30 tūkst. – papildoma įranga.
„Range Rover Evoque“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Interjeras įrengtas išties prabangiai – odos pakaitalu aptrauktos sėdynės ir vairas išsiuvinėti dvigubomis siūlėmis, ta pačia medžiaga aptraukta ir didžioji dalis priekinio panelio, durų panelių, centrinį tunelį puošia masyvios poliruoto aliuminio juostos, plastiko detalių kokybė – labai gera. Mygtukų pilnas salonas, čia jų turbūt dar daugiau nei vokiškuose automobiliuose ‒ netgi lietimui jautrų navigacijos valdymo ekraną puošia visa jų kolekcija. Sunku pasakyti, ar labai reikalinga galimybė mygtukais užprogramuoti tris priekinių sėdynių padėtis, juolab, kad netyčinis paspaudimas gali sukelti tikrą chaosą.
Tai yra automobilis, kuriame akcentuojama prabanga, tačiau pamirštamas praktiškumas. Nėra jokių papildomų nišų, daiktadėžių ir dėtuvių. Galima tik pasidžiaugti, kad dizaineriai nepamiršo laikiklių puodeliams ir tuo, kad pagrindinė dėtuvė – ten, kur ir turi būti. Bagažinė taip pat nėra didelė, tačiau 550 l – padori talpa.
(Ne)lengvasis automobilis
Nors „Evoque“ sukurtas naujos kartos „Freelander“ modelio platformos pagrindu, t.y. nešančioji konstrukcijos dalis yra ne rėmas kaip tradiciniuose visureigiuose, bet kėbulo monokokas, kompaktiškasis krosoveris nėra tikras lengvasis automobilis. Pradėkime nuo vairuotojo pozicijos: nors sėdynės patogios ir turi plačias reguliavo galimybes, atrodo neįmanoma įsitaisyti taip, kad ir visus prietaisus valdyti taptų patogu ir matomumas būtų geras.
Vairuotojo sėdėsena „Evoque“ yra keistas tarpinis variantas tarp lengvojo automobilio ir visureigio ‒ dėl masyvaus priekinės dalies dizaino praktiškai neįmanoma matyti, kur ji baigiasi, kaip ir per smarkiai atlenktus priekinius statramsčius beveik nieko nematyti sukant į kairę. Siauras galinis langas apskritai turi daugiau dekoratyvinę nei praktinę paskirtį šiame automobilyje ir matyti jame galima nebent spindinčias iš paskos važiuojančių automobilių šviesas.
Pirmieji kilometrai vairuojant „Evoque“ sukelia dvejopą įspūdį. Nejauku, kadangi matomumas visomis kryptimis ribotas, todėl baisu pervažiuoti ką nors didžiuliais 19 colių ratais. Tuo pat metu jautiesi lyg važiuotum tanku, o tas saugumo jausmas – atpalaiduoja.
Kai dėl takelio norisi mesti kelią
Vairuoti mažąjį „Range Rover“ nėra toks lengvas ir nerūpestingas užsiėmimas, kaip tarkime valdyti „Audi Q3“. Priežastis ta, kad visu savo charakteriu tai yra tvirtas, paprastas krosoveris be didelių kompromisų į sportiškumo ar komforto pusę. Maksimalią 190 AG galią ir 420 Nm sukimo momentą išvystantis variklis pakankamai galingas tam, kad užtikrintų dinamišką važavimą, o tai rodo ir techniniai automobilio duomenys – įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h trunka 8,5 sekundės. Tiesa, gamintojo skelbiamos 6,5 l/100 km vidutinės sąnaudos – utopinis skaičius, realiomis sąlygomis jos siekia maždaug 10 l.
Šešių laipsnių automatinė „ZF“ pavarų dėžė neatrodo gerai suderinta su likusiomis transmisijos dalimis, o vairuojant mieste nuolatiniai trūkčiojimai nuo pirmos iki trečios pavaros – erzina. Stabdžiai itin jautrūs ir tikrai efektyvūs, todėl reikalauja atsargaus elgesio. Reakcija į vairo pasukimą nėra aštri, tačiau laisvumo taip pat nejusti, toks pats ir akceleratorius – dalis variklio galios tarsi paliekama atsargai. Pakaba kieta ir jeigu kelionė į užmiestį metu pasitaikys ne itin gera kelio danga, pasikratysite kaip reikiant. Kėbulo svyravimai minimalūs, tačiau dinamiškas važiavimas „Evoque“ neįtraukia, nes automobilio valdymas – vangus.
„Range Rover Evoque“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Kitas reikalas – užmiesčio keliai ir bekelė. Kaip ir kiti „Rage Rover“ modeliai „Evoque“ turi vadinamąją „Terrain response“ sistemą, kuri leidžia pasirinkti tris skirtingu nustatymus skirtingam kelio paviršiui (sniegui/žvyrui/žolei, dumblui/provėžoms ir smėliui), taip pat pagalbinę nuokalnės įveikimo sistemą. Užvažiavimo kampas yra 25 laipsniai, o nuvažiavimo – 33 taigi per uolas karstytis su juo nepavyks, antra vertus, automobilio prošvaisa – 214 mm ir kaip skelbia gamintojas „Evoque“ be rūpesčių galima įveikti 0,5 gylio brastą. Bandėme „Range Rover“ krosoverį miško keliuose ir purvynuose, o tai, kaip užtikrintai jis su viską įveikė kėlė pasitikėjimą ir traukė nusukti nuo asfalto.
Kas segmente gražiausias?
Dizainas, apie kurį pastaruoju metu rimtai mąstyti pradėjo netgi Vokietijos automobilių gamintojai visgi gali būti labai rimtas koziris kovoje dėl pirkėjų. Deja, efektyviai juo naudotis moka tik prancūzai ir italai, tuo metu visi kiti bando juos vytis. Puikus pavyzdys ‒ tiesioginis „Evoque“ konkurentas, „BMW X1“. Pigiausia dyzelinė šio krosoverio versija kainuoja maždaug 106 tūkst. litų, tačiau išorės dizainas estetinio pasitenkinimo nesuteiks.
„Audi Q3“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
„Range Rover Evoque“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Dyzelinį „Audi Q3“ galima įsigyti už maždaug 103 tūkst. litų, tačiau jame pastebimos tik užuominos į dizainerių gabumus, o ne realūs darbai. Šiuo atveju „Evoque“ netgi neprivalo būti gražus, jis taip išskiria šiame segmente, kad patinka ir tiems klientams, kurie kitu atveju galbūt būtų linkę rinktis ne tokio agresyvaus stiliaus automobilį. Vienintelis galimas mažojo „Range Rover“ varžovas stiliaus kategorijoje galėtų būti „Mini Countryman“, kainuojantis maždaug 78 tūkst. litų.
Išvados:
Kartais nutinka taip, kad savo susižavėjimo objektą žmonės gauna nepasivarginę artimiau su juo susipažinti. Mintyse suformuotas įvaizdis to, ko jie troško, dažniausiai ne visai sutampa su realybe ir kuomet baigiasi laukinės aistros periodas bei tenka susidurti su realybe ateina ir nusivylimas. Protingose knygose apie psichologiją tokiais atvejais patarimas visuomet tas pats – vengti idealizavimo.
Tai galioja ir naujajam „Range Rover Evoque“. Taip, krosoveris itin išvaizdus, puikiai įrengtas ir net su standartinėmis padangomis greičiausiai gali įveikti nedidelę pelkę, tačiau vairuotojas jame jaučiasi šiek „suspaustas“, matomumas ribotas visomis kryptimis, dyzelinis variklis triukšmingas, valdymas vangokas, o automatinės pavarų dėžės darbas slankiojant po miestą ‒ erzina. Taip, šiuo metu „Evoque“ yra visuotinių aistrų objektas, t.y. automobilis, kurio nori visi. Trokšti to, ko nori visi nėra blogai, tačiau privalome duoti vieną patarimą ‒ nepameskite galvos.
Mums patiko:
Išskirtinis išorės dizainas
Prabangus ir kokybiškas interjeras
Gebėjimai važiuoti bekele
Mums nepatiko:
Ribotas matomumas visomis kryptimis
Vangus automobilio valdymas
Vėluojanti automatinė pavarų dėžė