• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių industrijai atėjo neramūs laikai. Naftininkams spaudžiant juodojo aukso likučius iš telkinių, kurie metams bėgant vis labiau grasina parodyti savo dugną, kyla įvairaus pobūdžio diskusijos apie tai, kad būtina ieškoti alternatyvių energijos šaltinių, bet kol kas niekas negali pasakyti, kokia ateitis laukia vidaus degimo variklių ir apskritai, automobilių.

REKLAMA
REKLAMA

Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Viena iš galimybių automobilių industrijai „atsiteisti“ su visuomene už suvartotą didžiulį kiekį naftos produktų ir to proceso metu į aplinką išmestas įvairiausias aplinkai žalingas išmetamąsias dujas yra vadinamieji hibridiniai modeliai. Itin atkaklūs mėgindami įtikinti vartotojus, esą hibridinės automobilių pavaros  – visų problemų sprendimas, yra „Toyota“ rinkodaros specialistai ir niekas negali paneigti, kad dirba jie puikiai – 2012 m. pavasarį viso pasaulio rinkose šio gamintojo parduotų hibridinių automobilių skaičius perkopė 4 mln. egzempliorių.

REKLAMA

Vietoje dyzelinių variklių – hibridinė pavara

Prisimenant tai, kad 1997 m. pristatytas „Toyota Prius“ tapo pirmuoju masiškai gaminamu hibridiniu modeliu, ir atsižvelgiant į neeilinį japonų atkaklumą ir užsispyrimą įgyvendinant užsibrėžtus planus, toks gamintojo pasiekimas nestebina. Hibridinių modelių gamą japonai pamažu, bet labai užtikrintai plečia: 2010 m. joje atsirado kompaktiškas „Auris“ modelis, 2011 m. ją papildė erdvesnį kėbulą turinti „Prius“ versija „Plus“, o šiais metais debiutavo ir hibridinis miesto mažylis ‒ „Yaris“.

REKLAMA
REKLAMA

2010 m. „Lexus RX450h“ (nuotr. Gamintojo)2010 m. „Lexus RX450h“ (nuotr. Gamintojo)

Dar įdomesnė situacija yra „Toyota“ prabangos prekės ženklo – „Lexus“. Pirmuoju hibridiniu modeliu tapo 2005 m. debiutavęs „RX400h“, vėliau pasirodė hibridinėmis pavaromis aprūpintos GS serijos sedano ir netgi LS flagmano versijos, o galiausiai buvo nuspręsta, kad ir kokia įspūdinga hibridinių „Lexus“ modelių gama, to yra per maža, todėl 2011 m. publikai buvo pristatytas „CT200h“ arba pirmasis kompaktiškas hibridinis premium segmento modelis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Lexus CT200h“ (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)„Lexus CT200h“ (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)

Įdomu tai, kad CT modelis siūlomas vien tik su iš „Prius“ paveldėta pavara, o kaip mums ne kartą jau minėjo „Lexus“ atstovai Lietuvoje, svarbiausios kompanijos galvos mano, kad hibridiniams modeliams priklauso ateitis, todėl jiems ir skiriamas didžiausias dėmesys. Dėl tos pačios priežasties buvo atsisakyta ir dyzelinių variklių, todėl jei nespėjote nučiupti dyzelinio IS serijos sedano iki praėjusių metų rudens, greičiausiai niekada daugiau neturėsite galimybės įsigyti dyzelinį „Lexus“.

REKLAMA

Pirmasis naujos „F Sport“ serijos modelis

Kalbant apie GS serijos modelį, kurio naujausią modifikaciją mums kaip tik ir teko išbandyti, įdomumo dėlei galima pasakyti, kad 2006 m. pasirodžiusi hibridinė versija 450h taip pat patenka į „Lexus“ sąrašą, pavadintą „Mes pirmieji“, nes tai yra pirmas prabangus hibridinis serijinės gamybos sedanas pasaulyje. Ties naująja versija per tuos penkerius metus inžinieriais „pasikrapštė“, tačiau techninės modelio pusės pasikeitimai nėra esminiai.

REKLAMA

2010 m. „Lexus GS450h“ (nuotr. Gamintojo)2010 m. „Lexus GS450h“ (nuotr. Gamintojo)

Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)2012 m. Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Hibridinę pavarą sudaro tas pats Atkinsono ciklu veikiantis benzininis 3,5 litro V6 tipo variklis, kurio galia buvo nežymiai sumažinta ir dabar siekia 292 AG, sukimo momentas – 352 Nm. Jam kompaniją palaiko sinchroninis kintamosios srovės motoras, išvystantis 200 AG galią ir 275 Nm sukimo momentą. Bendra tokios hibridinės sistemos galia siekia 345 AG – kaip šis skaičius gaunamas žino tik „Lexus“ inžinieriai. Suminis sukimo momentas apskritai nenurodomas, tačiau galima numanyti, kad jis yra iki 600 Nm.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Taip jau susiklostė aplinkybės, kad kartu su naujos kartos GS modeliais „Lexus“ pristatė ir sportiškų komplektacijų liniją, kuri japonų modelių įrangos sąrašuose bus žymima „F Sport“. Tai yra agresyvesnę kėbulo apdailą su sportiško stiliaus interjero aksesuarais ir standesnę pakabą suteikiančios komplektacijos arba analogas BMW „M Sport Package“ bei „Audi S-line“. Kad turime reikalų su sportiška sedano versija, išduoda tamsiai dažyti didžiuliai 19 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiai, bagažinės dangtį puošiantis galinis oro aptakas ir itin agresyvaus dizaino buferiai. Naujas priekinės ir galinės dalies dizainas sukuria įspūdį, kad GS išorė pasikeitė iš pagrindų, tačiau tai apgaulingas įspūdis. Jei pašalinsime naujo stiliaus buferius ir žibintus, pastebėsime, kad bendras siluetas pasikeitė labai nežymiai.

REKLAMA

Baterijos virš galinės ašies – talpesnė bagažinė

Naujojo „GS450h“ gabaritai išties solidūs ‒ bendras kėbulo ilgis siekia 4850 mm ir yra 25 mm didesnis už pirmtako. Tiek pat sedanas ūgtelėjo aukštyn, tapo 20 mm platesnis, tačiau ratų bazė pailgėjo tik 5 mm. Svarbiausias skaičius, kalbant apie permaina,s yra bagažinės tūris. Kitaip nei pirmos kartos hibridiniame GS, kur akumuliatorių baterijos buvo išdėstytos po bagažinės grindimis, naujajame modelyje jos sukrautos „dviem aukštais“ ir įrengtos virš galinės ašies. Taip buvo sutaupyti net 185 litrai bagažo skyriaus erdvės, kurios bendras tūris dabar siekia 465 litrus.

REKLAMA

Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Bandyti teko vieną iš prabangiausių „GS450h“ komplektacijų „F Sport S“, kurios kaina siekia 281,620 Lt. Kaip ir galima tikėtis automobilis nuo grindų iki lubų kimšte prikimštas įrangos. Pavyzdžiui, naujajame modelyje sumontuota adaptyviai reguliuojama pakaba, kuri teoriškai turėtų sugebėti keisti visų keturių amortizatorių valdymą priklausomai nuo kelio paviršiaus sąlygų, taip pat GS aprūpintas ir vairuojama galine ašimi, kurią „Lexus“ pavadino dinaminio valdymo sistema. Ji kaip ir kitų gamintojų naudojami analogai leidžia pasukti galinius ratus priešinga kryptimi nei priekinius kuomet važiuojama arba ta pačia kryptimi, kuomet greitis yra didesnis. Sistemos įsikišimas į automobilio valdymą minimalus, tačiau gaunamas rezultatas – 5,3 m minimalus apsisukimo spindulys yra labai geras rezultatas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip ir dera solidžiam premium segmento sedanui, „GS450h“ yra automobilis, kuris labai daug darbų už vairuotoją atlieka pats. Neskaitant beraktės patekimo į automobilį ir užvedimo sistemos, automatinių žibintų ar lietaus daviklių valdomų valytuvų šis sedanas gali įspėti jus, jei atliekate manevrą nepastebėjęs aklojoje zonoje važiuojančio automobilio, laikytis nurodyto atstumo iki priešais važiuojančios transporto priemonės važiuodamas nustatytu greičių magistralėje, sekti vairuotojo budrumą arba matyti naktį.

REKLAMA

Didžiulis multimedijos ekranas ir nepatogus valdymas

Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Didžiausią įspūdį pirmą įsėdus į naująjį GS daro didžiulis 12,3 colio įstrižainės multimedijos valdymo ekranas centrinėje konsolėje. Tiesa, pats valdymas nėra labai patogus, nes „Lexus“ sumanyto kompiuterinės pelės atitikmens kursorius ekrane blaškosi it patrakęs, nesvarbu, koks jautrumas nustatytas, todėl tarkime, tikslaus adreso įvedimas į navigacijos sistemą ir maršruto atnaujinimas yra nemažo susikaupimo ir daug laiko reikalaujanti užduotis. Bandyti automobilį teko karštomis dienomis, todėl negalime nepagirti įspūdingos galios klimato kontrolės sistemos ir vėdinamų priekinių sėdynių.

REKLAMA

Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Lexus GS450h“ multimedijos įrangos valdiklis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Apdailos kokybės pavyzdinga, oda dosniai panaudota ne tik sėdynių apmušalams, tačiau ir durų intarpams, taip pat ja apsiūti centrinio tunelio šonai ir visa priekinė palangė. Mūsų skoniui prie tamsių likusių interjero apdailos detalių ne itin tiko „granatų raudonumo“ odos apmušalai ir žvelgdami į galimus variantus mes verčiau apsistotume ties juodais arba kontrastingais dramblio kaulu spalvos. Išskirtinė „F Sport“ komplektacijos detalė yra ir juodi stogo apmušalai, kurie visoms kitoms versijoms siūlomi šviesūs. Tai vėlgi yra skonio reikalas, tačiau bandytame modelyje dėl tokios spalvų gamos visuomet buvo tamsu, o kadangi stoglangis sportiškajai versijai nėra siūlomas, tai gali sukelti klaustrofobija.

REKLAMA
REKLAMA

Vairavimo rėžimai – nuo ekonomiško ir itin sportiško

„GS450h F Sport“ vairavimas gali būti labai įdomi, tačiau daug prieštaravimų sukelianti patirtis. Kaip ir priklauso sportiškam klasikinės komponuotės sedanui šis modelis sukonstruotas visų pirma galvojant apie vairuotoją ir tai galima pajusti vos atsisėdus prie vairo. Padėtis patogi, matomumas visomis kryptimis puikus, valdymas tikslus, o grįžtamoji reakcija pavyzdinga. Vairavimo rėžimai, kurių diapazonas prasideda nuo ekonomiškojo „Eco“ ir baigiasi sportiškiausiu „Sport+“ taip pat leidžia pakoreguoti automobilio charakterį pagal dienos nuotaiką.

Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Keičiant rėžimus labiausiai pasikeitimai juntami reakciją į akceleratoriaus paspaudimą diktuojančiais droselinės sklendės nustatymais, kiek mažiau juntamos pakabos darbo permaino ir minimaliai – kintamo perdavimo vairo stiprintuvo. Pastarąjį mazgą „Lexus“ inžinieriams kalibruoti pavyko prasčiausiai ‒ važiuojant užmiestyje jis išlieka pernelyg laisvas ir dažniausiai būtent dėl to ranka nevalingai siekia „Sport+“ rėžimą galinčio nustatyti ratuko. Taip pat tik perėjus iš normalaus į sportinį rėžimą galiausiai gaunamas tachometras, kurio vietą pagal gamintojo nustatymus kiekvieną kartą užvedus automobilį užima hibridinės pavaros rėžimų skalė su padalomis „įkrovimas“, „eko rėžimas“ ir „galia“.

REKLAMA

Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

„GS450h“ elgesio kelyje aprašymą vertėtų pradėti nuo pasakymo, tai yra labai labai greitas automobilis. Toks greitas, kad nuo 0 iki 100 km/h galį įsibėgėti per 5,9 sekundės, o nuo 80 iki 120 pagreitėti per 4,8 sekundės ir be didelio streso važiuoti maksimaliu 250 km/h greičiu. Antra vertus, visiškai hibridinė pavara reiškia, kad jei akumuliatoriaus baterija neišsikrovusi, nuo 0 iki 64 km/h ramiai pajudant iš vietos naudojamas tik elektros variklis, todėl kartais šis automobilis veikia raminančiai. Dėl hibridinės pavaros ir naktinio matymo sistemos derinio „GS450h“ puikiai tinka šnipinėjimui arba vyrų naktiniams vizitams pas meilužes.

Viršsvoris su belaipsne transmisija – prastas derinys

Taip, mes tarsi paminėjome skirtingas agresyvią ir ramią šio modelio puses ir natūralu, kad kai kam gali kilti klausimas, ar tai yra suderinama. Tiesa sakant, „F Sport“ modifikaciją rengusiems inžinieriams buvo iškelta praktiškai neįgyvendinama užduotis ir nenuostabu, kad galiausiai šis GS patenka į „nei skustas, nei luptas“ kategoriją. Valdymas yra tikslus, tačiau net jei paliksime ramybėje ne patį geriausią kintamo perdavimo vairo stiprintuvą, negalima neatkreipti dėmesį į sportiškam sedanui visiškai nederančios elektronikos valdomos belaipsnės transmisijos darbą.

REKLAMA

Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Galios „GS450h“ turi pakankamai – tuo galima įsitikinti atlikus keletą sprintų tuščioje kelio atkarpoje, tačiau traukos niekuomet nėra tada, kada jos reikia. Nuspaudus akceleratorių galios valdymo blokas duoda signalą vidaus degimo varikliui, pasigirsta V6 motoro riaumojimas, tačiau CVT pavarų dėžė vėluoja keisdama perdavimo skaičių, todėl akimirką visiškai nieko nevyksta, o kuomet satelitai paleidę vėjais gerą porciją sukimo momento (ir brangaus benzino) pakeičia pozicijas sedanas šauna iš vietos taip lyg bagažinėje būtų įtaisytas reaktyvinis variklis. Nereikalingos tokiai transmisijai ir prie vairo įrengtos svirtelės, kadangi fiksuotų perdavimo skaičių paprasčiausiai nėra, todėl pavarų aukštinimas yra labiau psichologinis žaidimas, nei apčiuopiamą rezultatą duodantis mechaninis veiksmas.

Didžiulis bet kokio sportiško automobilio priešas yra svoris, o „GS450h F Sport“ sveria visus 1910 kg. Kokią naštą sedanui suteikia hibridinė pavara puikiai galima iliustruoti benzininio 2,5 litro variklio varomos naujos „GS250“ svoriu, kuris yra 190 kg mažesnis. Užmiesčio sąlygomis mūsų bandytas modelis buvo labai geras, tačiau dėl didžiulės inercijos intensyvus stabdymas ir staigūs manevrai pasitikėjimo automobiliu ir užtikrintumo jausmo nekelia.

REKLAMA

Hibridinės pavaros „paradoksas“

Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Kitas paradoksalus dalykas, kuris atsiskleidžia užmetus akį į abiejų GS versijų techninius duomenis, tai vidutinių degalų sąnaudų rodikliai. Jei 209 AG galios, 2,5 litro darbo tūrio V6 tipo benzininio variklio varomas, 1720 kg sveriantis „GS250“ šimtui kilometrų vidutiniškai sunaudoja 8,9 litro degalų, tai 345 AG galios hibridinę pavarą turintis ir 1910 kg „GS450h“ – vos 6,2 l/100 km. Galima pagalvoti, kad „hibridinis“ šiuolaikinėje terminologijoje tapo sinonimu žodžiui „magiškas“. Elementari inžinerinė logika sako, kad realybėje taip nebūna ir tiesa sakant, vidutinės bandomojo važiavimo sąnaudos „prasukus“ apie 1000 km siekė 9,6 l/100 km. Bene didžiausia problema, mūsų manymu, yra tai, kad ši „Lexus“ sistema neturi racionalaus sprendimo stabilaus greičio palaikymui važiuojant užmiestyje, todėl važiuojant 145 km/h greičiu automagistrale vidutinės sąnaudos siekia 8,9 l/100 km.

Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Dėl skirtingų komplektavimo strategijų „GS450h“ lyginimas su didžiojo vokiečių premium segmento trejeto modeliais yra ne visai racionalus ir kaip pasakytų „Lexus“ atstovai – absoliučiai nelogiškas, tačiau visgi pateiksime orientacines kainas tam, kad būtų galima susidaryti bendrą vaizdą. Taigi jei už pigiausią bazinį „GS450h“ modelį tektų pakloti 199,900 Lt, tai tarkime ieškantys solidžių gabaritų sportiško sedano už 179,849 Lt gali įsigyti „Audi A6“ su mechaninį kompresorių turinčiu 300 AG galios 3,0 litrų V6 varikliu, keturių ratų pavara ir „S-tronic“ automatine transmisija. Link praktiškos sprendimo linkstančių klientų dėmesio vertas „BMW 535d“ su dyzeliniu 313 AG galios dviem turbokompresoriais aprūpintu vienaeiliu 3,0 litrų šešių cilindrų varikliu kainuos mažiausiai 201,960 Lt.

REKLAMA

Išvada:

Sportiško hibridinio sedano idėja mums patinka ir kaip patys įsitikinome „GS450h“ bandomojo važiavimo metu, tokio modelio potencialas yra didžiulis. Antra vertus, „Lexus“ inžinieriai didįjį „F Sport“ sukūrė pradėdami galima sakyti „atbulai“. Teisingas ir mūsų subjektyvia nuomone, vienintelis įmanomas būdas sukurti tokį automobilį, tai pradėti projektą ties braižymo lentomis nuo pradžių, t.y. konstruojant modelį orientuojantis į sportiškam sedanui keliamus reikalavimus. Savaime suprantama, toks metodas pareikalautų didelių investicijų, todėl japonai tiesiog panaudojo turimą hibridinio GS „kruizerio“ platformą ir pamėgino „išspausti“ iš jos sportiškumą.

Rezultatas ‒ naujasis „GS450h F Sport“ nuo pirmtako skiriasi šiuolaikiškesniu dizainu, yra erdvus, puikiai įrengtas, turi begalę įrangos yra pasiutusiai greitas ir tiksliai valdomas. Antra vertus, „F Sport“ versija papuošta agresyviais buferiais, didžiuliais lengvojo lydinio ratlankiais ir aprūpinta standesne sportiška pakaba kelia daug prieštaravimų ir abejonių dėl tokio modelio tikslingumo. Mūsų manymu, tai tas pats lyg paruošti namines daržovių salotas, o jas suvalgius užgerti „Coca-cola“.

Mums patiko:

Šiuolaikiškesnis nei pirmtako dizainas

Įspūdinga hibridinės pavaros teikiama trauka

Tikslus automobilio valdymas

Mums nepatiko:

Prie sportiško charakterio nederanti transmisija

Multimedijos įrangos valdymas

Gerokai didesnės nei skelbiama degalų sąnaudos

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų