Įtampa Dakaro ralyje auga sulig kiekvienu kilometru. Prieš pirmadienį laukiančią poilsio dieną dalyviams teko naujas išbandymas – visą savaitgalį lenktyniauti be jokios mechanikų ar kito komandos personalo pagalbos. B. Vanago ir A. Rudnickio ekipažas su pirma užduoties dalimi susidorojo be didesnių netikėtumų, nors sunkumų teko iškęsti ir technikai, ir patiems pilotams.
„Visas greičio ruožas driekėsi trijų puse ir dar didesniame aukštyje virš jūros lygio, todėl baisiai skaudėjo ir tebeskauda galvą. Po finišo gavau vaistų, tad tikiuosi, kad skausmai praeis. Iš tikrųjų dabar norisi tik kristi į lovą ir išsimiegoti“, – su juntamu nuovargiu balse iškart po greičio ruožo finišo kalbėjo B. Vanagas.
Nepaisant prastos savijautos, iškart po finišo pulti miegoti B. Vanagui nepavyks. Izoliuotame nuo komandos technikų ir pašalinių bivuake nakvosiantys lenktynininkai turės patys tvarkyti savąjį „Toyota Hilux“ visureigį. Šįkart, regis, rimtesnio remonto jam neprireiks: „Truputėlį bus darbo prie automobilio. Šiek tiek klausimų kelia greičių dėžė, bet mes esame suplanavę ją pakeisti iškart po šio savaitgalio, per poilsio dieną. Tad truputėlį pasikrapštysim, bet nieko rimto, kol kas viskas einasi gerai.“
Po nesėkmingai susiklosčiusio šeštojo etapo, kuomet dėl techninių automobilio gedimų ekipažas trasoje sugaišo net pusantros valandos papildomo brangaus laiko, Dakaro varžybų teisėjai įvertino iki tol B. Vanago demonstruotus rezultatus ir šeštadienio lenktynėms lietuvį sugrąžino į startinės rikiuotės priekį. „General Financing-Autopaslauga by Pitlane“ ekipažas startavo iš 18 vietos.
„Labai džiaugiuosi dėl tokio teisėjų sprendimo pastatyti mus aukščiau. Bent jau galėjome važiuoti kaip žmonės. Dulkių šiek tiek gavome, bet dėl tokio jų kiekio skųstis tikrai negalėčiau. Panašu, kad sekmadienį starto pozicija bus dar geresnė“, – sako lenktynininkas.
Į Boliviją porai dienų persikėlę lenktynininkai šeštadienį iš viso sukorė 717 km, iš kurių 321 km sudarė greičio ruožas. B. Vanagas su A. Rudnickiu pastarąją distanciją įveikė per 3 val. 55 min. 2 sek. Greičiausias septintajame Dakaro etape buvo argentinietis Orlando Terranova, finišą pasiekęs po kiek daugiau kaip pusketvirtos valandos. Juodojo „Toyota Hilux“ ekipažas iš Lietuvos nuo nugalėtojo šįkart atsiliko 23 min. ir 44 sek.
Pasak B. Vanago, Bolivija lenktynininkus sutiko kone ekstremaliomis sąlygomis: „Buvo labai techniškas greičio ruožas, kuriame teko tikrai nemažai padirbėti vairu. Kalnuose užklupo liūtis, todėl moliu grįsta kelio danga tapo be galo slidi. Dėl stipraus lietaus patvino upės, vietomis vos neplaukėm. Keista, kad neatšaukė greičio ruožo. Paskui pradėjo snigti, tad ir Pietų Amerikoje paragavome sniego.“
Įveikęs jau 2321 km greičio ruožų ir lenktynių režimu prie vairo praleidęs 28 valandas ir 20 minučių, bendroje Dakaro ralio įskaitoje po septynių etapų B. Vanagas preliminariai iš 24-tos pakilo į 22 vietą. Lietuvis daugiau kaip 40 min. lenkia nebe pirmus metus pretendentu į Dakaro čempionus vadinamą šių lenktynių veteraną amerikietį Robby Gordon.
Pirmąją šių metų Dakaro savaitę automobilių lenktynininkai užbaigs įveikdami iš viso 510 km ilgio dviejų dalių greičio ruožą ir grįždami į Čilės miestą Ikikę. Sekmadienį ryte palikę bivuaką Ujūnyje, aštuntą Dakaro etapą dalyviai pradės 472 km greičio ruožu iki Bolivijos-Čilės sienos. Didžiuliais druskožemio plotais garsėjančiame Bolivijos mieste organizatoriai parengę įspūdingą starto procedūrą – prie linijos rikiuosis ir į greičio ruožą sykiu pajudės po 10 automobilių. Tai daryti leidžia gamtinės sąlygos, mat sportininkai startuos didžiausioje pasaulyje Ujūnio druskos lygumoje.
Pasiekęs Čilės teritoriją, lenktynių karavanas padarys trumpą pertrauką ir patrauks Ramiojo vandenyno pakrantės link, o ten, Ikikės miesto apylinkėse, dalyvių dar lauks likusi trumpa 38 km greičio ruožo dalis. Iš viso sekmadienį jie nuvažiuos daugiau kaip 800 km, po kurių visą pirmadienį galės skirti poilsiui ir nuodugniai technikos diagnostikai bei remontui.