• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sportinis pyktis po išvakarėse patirtos apmaudžios avarijos Benediktą Vanagą sugrąžino į Dakaro greičiausiųjų dvidešimtuką. Sunkiausiose pasaulyje ištvermės lenktynėse „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ ekipažas dešimtajame etape vėl lėkė lyderių įkandin ir finišą kirto 15 vietoje.
Dakaro lenktynių karavanas persikėlė per Andų kalnus ir sugrįžo į Argentiną. Iš Kalamos miesto šiaurės Čilėje ankstų rytą pajudėję dalyviai iki starto turėjo nuvažiuoti 385 km. Čia jų laukė 358 km ilgio dešimtasis greičio ruožas, vietomis siekęs keturių su puse kilometrų aukštį virš jūros lygio. Po finišo lenktynininkai patraukė į bivuaką Saltos mieste, įsikūrusį už daugiau kaip 100 km.
Iškart po finišo Argentina maratono dalyvius pasitiko didžiule audra ir liūtimi. Tai gerokai sujaukė organizatorių planus, sustabdė varžybų transliaciją, o dar blogiau – sutrikdė telefono ryšį. Dėl to B. Vanago komentaras apie vieną sėkmingiausių pasirodymų Dakare Lietuvą pasiekė tik ketvirtadienį paryčiais: „Visų pirma, noriu pasakyti, kad jaučiu dėkingumą technikų komandai. Po užvakarykščio „krikšto“ automobilį atgavome naujos būsenos. Greičio ruožas buvo labai greitas ir techniškas. Tradiciškai lenktyniavome aukštikalnėse. Paskutinėmis dienomis patirtos nesėkmės viduje pagimdė sportinį pyktį, tad penkiolikta vieta yra daugiau dėsninga nei atsitiktinė.“
Pasak B. Vanago, rezultatas galėjo būti dar geresnis, jei nebūtų reikėję lenktyniauti su ne visada geranoriškai nusiteikusiais priekyje važiavusiais „dulkių sukėlėjais“.
Nemažai sunkumų patyręs Lietuvai atstovaujantis ekipažas šįkart lenktynes pradėjo iš 46 starto rikiuotės vietos. Išvakarėse dulkėtoje trasoje atbuline eiga be jokių įspėjamųjų ženklų važiavęs varžovas sukėlė avariją, per kurią buvo smarkiai apgadintas B. Vanago pilotuojamo juodojo „Toyota Hilux“ visureigio priekis. Remontuodamas automobilį, lietuvis su šturmanu iš Baltarusijos Andrejumi Rudnickiu sugaišo daugiau kaip valandą brangaus laiko ir finišą pasiekė 48-i. Netrukus jie palypėjo keliomis pozicijomis į viršų, nes lenktynių teisėjai trims varžovų ekipažams skyrė baudos minučių.
Iškart po starto B. Vanagas vieną po kito ėmė lenkti priekyje važiavusius varžovus ir pirmame greičio ruožo kontrolės punkte šoktelėjo į 23 vietą. Toliau lietuvių ekipažo pozicijos tolygiai gerėjo. Nepaisant lūžusios rankos, skausmus kenčiantis lietuvis, atkakliai nešantis šalies istorinį simbolį Vytį, įrodė esąs vertas būti Dakare tarp pačių greičiausiųjų ir finišavo 15 vietoje. Po dešimties etapų „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ lenktynininkai bendroje Dakaro ralio įskaitoje išliko 24 vietoje.
„Greičio ruože po trisdešimt penkto aplenkto automobilio pametėm skaičių. Lenkimai, aišku, kainavo savo. Keliose vietose skilo priekinis stiklas“, – pasakojo B. Vanagas.
Dešimtame greičio ruože nugalėjo vienvaldis šių metų Dakaro lyderis ir 2011 m. čempionas iš Kataro Nasser Al-Attiyah, greičio ruožą įveikęs per 3 val. 49 min. 59 sek. Tai jau ketvirtas jo laimėtas etapas šių metų lenktynėse.
Apie B. Vanago ir A. Rudnickio trasoje demonstruotą tempą nemažai pasako iškalbinga detalė: vieną iš greičio ruožo atkarpų (tarp 6 ir 7 kontrolinių punktų) jiedu įveikė keliomis sekundėmis greičiau už visą laiką pirmavusį tituluotą katarietį. Bendroje distancijoje lietuvių ekipažas nuo nugalėtojo atsiliko 13 min. ir 4 sek.
Lyderiams į nugaras kvėpuojantis B. Vanagas jau kelias dienas priverstas trasoje kęsti lūžusios rankos skausmus ir dėl to kylančias organizmo reakcijas: „Sužalota ranka atima daug energijos. Nors gaunu stiprius vaistus ir lenktyniaudamas paneriu į pasąmoninę būseną, visgi riešas kaskart apie save primena. Didesnė duobė ar greičiau pasuktas vairas, o čia kitaip ir nebūna, vis sukelia aštrų skausmą. Stengiuosi į tai nekreipti dėmesio. Panašu, kad vaistai nuo skausmo sukėlė alerginę reakciją – ištino ir labai skauda gerklę bei „užkrito“ ausys. Išgyvensim ir tai!“
Iki galutinės šių metų Dakaro maratono stotelės – iškilmingo finišo podiumo Buenos Airėse – beliko trys etapai. Ketvirtadienį automobilių lenktynininkai iš viso turės nuvažiuoti 520 km. Greičio ruožas sudarys 194 km. Pasak organizatorių, iš pažiūros neilga distancija lenktynininkams neleis nė akimirkai atsipalaiduoti ir iš abiejų ekipažo narių pareikalaus maksimalios koncentracijos itin greitose atkarpose, daug kur pavojingai apsuptose pakelės medžių. Vienuoliktojo etapo pabaiga – pirmasis šią savaitę bivuakas Argentinoje, Termas de Rio Ondo mieste.

Sportinis pyktis po išvakarėse patirtos apmaudžios avarijos Benediktą Vanagą sugrąžino į Dakaro greičiausiųjų dvidešimtuką. Sunkiausiose pasaulyje ištvermės lenktynėse „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ ekipažas dešimtajame etape vėl lėkė lyderių įkandin ir finišą kirto 15 vietoje.
Dakaro lenktynių karavanas persikėlė per Andų kalnus ir sugrįžo į Argentiną. Iš Kalamos miesto šiaurės Čilėje ankstų rytą pajudėję dalyviai iki starto turėjo nuvažiuoti 385 km. Čia jų laukė 358 km ilgio dešimtasis greičio ruožas, vietomis siekęs keturių su puse kilometrų aukštį virš jūros lygio. Po finišo lenktynininkai patraukė į bivuaką Saltos mieste, įsikūrusį už daugiau kaip 100 km.
Iškart po finišo Argentina maratono dalyvius pasitiko didžiule audra ir liūtimi. Tai gerokai sujaukė organizatorių planus, sustabdė varžybų transliaciją, o dar blogiau – sutrikdė telefono ryšį. Dėl to B. Vanago komentaras apie vieną sėkmingiausių pasirodymų Dakare Lietuvą pasiekė tik ketvirtadienį paryčiais: „Visų pirma, noriu pasakyti, kad jaučiu dėkingumą technikų komandai. Po užvakarykščio „krikšto“ automobilį atgavome naujos būsenos. Greičio ruožas buvo labai greitas ir techniškas. Tradiciškai lenktyniavome aukštikalnėse. Paskutinėmis dienomis patirtos nesėkmės viduje pagimdė sportinį pyktį, tad penkiolikta vieta yra daugiau dėsninga nei atsitiktinė.“
Pasak B. Vanago, rezultatas galėjo būti dar geresnis, jei nebūtų reikėję lenktyniauti su ne visada geranoriškai nusiteikusiais priekyje važiavusiais „dulkių sukėlėjais“.
Nemažai sunkumų patyręs Lietuvai atstovaujantis ekipažas šįkart lenktynes pradėjo iš 46 starto rikiuotės vietos. Išvakarėse dulkėtoje trasoje atbuline eiga be jokių įspėjamųjų ženklų važiavęs varžovas sukėlė avariją, per kurią buvo smarkiai apgadintas B. Vanago pilotuojamo juodojo „Toyota Hilux“ visureigio priekis. Remontuodamas automobilį, lietuvis su šturmanu iš Baltarusijos Andrejumi Rudnickiu sugaišo daugiau kaip valandą brangaus laiko ir finišą pasiekė 48-i. Netrukus jie palypėjo keliomis pozicijomis į viršų, nes lenktynių teisėjai trims varžovų ekipažams skyrė baudos minučių.
Iškart po starto B. Vanagas vieną po kito ėmė lenkti priekyje važiavusius varžovus ir pirmame greičio ruožo kontrolės punkte šoktelėjo į 23 vietą. Toliau lietuvių ekipažo pozicijos tolygiai gerėjo. Nepaisant lūžusios rankos, skausmus kenčiantis lietuvis, atkakliai nešantis šalies istorinį simbolį Vytį, įrodė esąs vertas būti Dakare tarp pačių greičiausiųjų ir finišavo 15 vietoje. Po dešimties etapų „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ lenktynininkai bendroje Dakaro ralio įskaitoje išliko 24 vietoje.
„Greičio ruože po trisdešimt penkto aplenkto automobilio pametėm skaičių. Lenkimai, aišku, kainavo savo. Keliose vietose skilo priekinis stiklas“, – pasakojo B. Vanagas.
Dešimtame greičio ruože nugalėjo vienvaldis šių metų Dakaro lyderis ir 2011 m. čempionas iš Kataro Nasser Al-Attiyah, greičio ruožą įveikęs per 3 val. 49 min. 59 sek. Tai jau ketvirtas jo laimėtas etapas šių metų lenktynėse.
Apie B. Vanago ir A. Rudnickio trasoje demonstruotą tempą nemažai pasako iškalbinga detalė: vieną iš greičio ruožo atkarpų (tarp 6 ir 7 kontrolinių punktų) jiedu įveikė keliomis sekundėmis greičiau už visą laiką pirmavusį tituluotą katarietį. Bendroje distancijoje lietuvių ekipažas nuo nugalėtojo atsiliko 13 min. ir 4 sek.
Lyderiams į nugaras kvėpuojantis B. Vanagas jau kelias dienas priverstas trasoje kęsti lūžusios rankos skausmus ir dėl to kylančias organizmo reakcijas: „Sužalota ranka atima daug energijos. Nors gaunu stiprius vaistus ir lenktyniaudamas paneriu į pasąmoninę būseną, visgi riešas kaskart apie save primena. Didesnė duobė ar greičiau pasuktas vairas, o čia kitaip ir nebūna, vis sukelia aštrų skausmą. Stengiuosi į tai nekreipti dėmesio. Panašu, kad vaistai nuo skausmo sukėlė alerginę reakciją – ištino ir labai skauda gerklę bei „užkrito“ ausys. Išgyvensim ir tai!“
Iki galutinės šių metų Dakaro maratono stotelės – iškilmingo finišo podiumo Buenos Airėse – beliko trys etapai. Ketvirtadienį automobilių lenktynininkai iš viso turės nuvažiuoti 520 km. Greičio ruožas sudarys 194 km. Pasak organizatorių, iš pažiūros neilga distancija lenktynininkams neleis nė akimirkai atsipalaiduoti ir iš abiejų ekipažo narių pareikalaus maksimalios koncentracijos itin greitose atkarpose, daug kur pavojingai apsuptose pakelės medžių. Vienuoliktojo etapo pabaiga – pirmasis šią savaitę bivuakas Argentinoje, Termas de Rio Ondo mieste.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų