Nacionalinė lošimų ir žaidimų verslo asociacija BNS informavo, kad su žiniasklaida jau susitarta nuo balandžio vidurio nutraukti bendrovių prekės ženklo ar pavadinimų skelbimą.
„Pagal susitarimą žiniasklaida nutraukia bet kokios nuotolinių lošimų reklamos skleidimą nuo balandžio 15 dienos, kadangi tik internetas dirba dabar. Nes taip greitai iš tinklelių negalima išimti. O mes su ja (žiniasklaida – BNS) tarsimės, kad tie srautai būtų perkelti į kitus laikotarpius“, – teigė asociacijos vadovas Olegas Smirnovas.
Lietuvos lošimų verslo asociacijai, kuriai vadovauja Mantas Zakarka BNS pranešė, kad susitarimas galios iki karantino pabaigos.
„Žiūrime į realią situaciją“, – BNS teigė M. Zakarka.
Tuo tarpu Seimo Biudžeto ir finansų komiteto narys konservatorius Mykolas Majauskas, tikinantis, kad situacija dėl azartinių lošimų reklamos yra paūmėjusi, pareiškė netikintis tokiais verslo susitarimais.
„Lošimo organizatoriais naudojasi karantino situacija, kai didelė dalis žmonių yra prilipę prie kompiuterių, telefonų ar planšečių ekranų, nes negalėdami išeiti iš namų, dirba nuotoliniu būdu arba prie šių prietaisų pramogauja. Lošimo organizatoriai didina reklamos apimtis ir bando ant azartinių lošimų užkabinti kuo daugiau žmonių“, – BNS teigė parlamentaras.
Komitetas trečiadienį pritarė grupės Seimo narių inicijuojamas Azartinių lošimų įstatymo pataisas, kuriomis siūloma nuo liepos kiekvienoje azartinių lošimų reklamoje rodyti įspėjamuosius užrašus apie tokių lošimų rizikas.
Lošimų priežiūros tarnybos vadovas Virginijus Daukšys BNS pranešė, kad tarnyba į nuotolinių lošimų organizatorius ir jų reklamos transliuotojus kreipėsi du kartus, pirmą po to, kai kovo pabaigoje gavo Europos lošimų ir lažybų asociacijos rekomendacijas, ir prašė apsispręsti dėl tokios reklamos koronaviruso epidemijos metu.
„Kada negavome jokių reakcijų į pirmą raštą, kreipėmės į organizatorius su prašymu iki balandžio 9-osios pateikti atsakymą, kaip jie elgsis“, – BNS teigė V. Daukšys.
Pasak jo, daug mokslinių tyrimų yra įrodę, kad lošimų reklama yra labai paveiki.
„Suprantame, kad žmonės, kurie sėdi karantine, kurie neturi veiklos, nedirbantys, tai ta reklama yra labai pavojinga“, – kalbėjo V. Daukšys.
Lošimų priežiūros tarnybos vadovo teigimu, kol kas neaišku, ar tikrai nuotolinių lošimų reklamos padaugėjo, ar atrodo, kad jos padaugėjo, nes ji tapo labiau matoma sumažėjus kitos reklamos srautui.
„Tokių duomenų neturime, negalime pasakyti, kiek jos ištransliuojama. Tai gali pasakyti tik tie, kurie užako arba transliuoja“, – tvirtino jis.
V. Daukšys be kita ko, sakė, kad tarnyba gauna daug gyventojų skundų dėl nuotolinių lošimų reklamos: „Jos ištransliavimas pakankamai agresyvus, uždengia vos ne visą ekraną“.
O. Smirnovo teigimu, per kovą, lyginant su vasariu, azartinių lošimų reklamos padaugėjo.
„Apie 10 proc. tikrai, o 20 proc. būtų gal ir per daug“, – BNS sakė jis.
O. Smirnovo teigimu, daugiau azartinių lošimų reklamos galėjo atsirasti, nes ji buvo iš anksto suplanuota dėl įvairių sporto renginių, turėjusių vykti pastaruoju metu. Reklama skatinta lažintis dėl rezultatų.
Nacionalinė lošimų ir žaidimų verslo asociacija Lošimų priežiūros tarnybai nurodė, kad jai priklausančios kelios įmonės reklamos srauto ir apimčių nepadidino.
M. Zakarka sako, kad situacija nebuvo bandoma naudotis ir padidinti reklamos kiekius: „Kiekiai tikrai nebuvo specialiai padidinti ar didinami“.
Asociacijų vadovų teigimu, azartinių lošimų reklama labiau pastebima tapo, nes per karantiną sumažėjo kitų prekių ir paslaugų reklamos.
Nacionalinė lošimų ir žaidimų verslo asociacijai priklauso bendrovės „Tete a tete“ kazino, „Top Sport“, „Unigames“ ir „Novogaming Vilnius“. Pasak asociacijos, šios įmonės užima virš 90 proc. lošimų automatų salonų rinkos dalį ir apie pusę internetinių lošimų rinkos.
Lietuvos lošimų verslo asociacijai priklauso steigia trys Lietuvoje veikiančios užsienio kapitalo įmonės – „Olympic Casino Group Baltija“, valdanti prekės ženklus „Olympic Casino“ ir „OlyBet“, „Lošimų strateginė grupė“, valdanti prekės ženklą „Betsafe“, ir „Baltic Bet“, kuriai priklauso „Optibet“.