Vos 22,3 kilometro ilgio Panevėžio aplinkkelyje per penkerius metus įvyko 38 autoavarijos, žuvo 18 žmonių, 59 sužeisti. Vien šiemet šiame kelyje užgeso 5 gyvybės. Tiek aukų prireikė, kad būtų pradėtos aktyviau diegti eismo saugumą garantuojančios priemonės ir pasirengta aplinkkelio rekonstrukcijai.
Avaringasis aplinkkelis, kuriuo per parą važiuoja per 6 tūkstančius automobilių ir net 60 proc. iš jų yra sunkiasvoris transportas, bus pradėtas tvarkyti dar šiais metais. Viso kelio rekonstrukciją planuojama pradėti 2013–2014 metais. Tam gali prireikti 70–80 milijonų litų.
Pinigų nėra, bet bus
Vakar Panevėžio rajone rekonstrukciją pristatęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis patikino, kad lėšų bus surasta.
„Lėšų šiai rekonstrukcijai nėra, bet pinigai bus rasti. Kelininkai, pastaraisiais metais įgyvendinę daug projektų, jau išnaudojo daugumą Europos Sąjungos resursų, tuo tarpu kituose sektoriuose laisvų pinigų yra. Lėšos bus perskirstytos. Prioritetas yra eismo saugumas. Reikia kardinalių pokyčių, kad iki minimumo sumažintume šiame aplinkkelyje žuvusiųjų skaičių ir riziką", – sakė E.Masiulis.
Lygiuosis į Skandinaviją
Susisiekimo ministerija aplinkkelį siūlo rekonstruoti pagal Skandinavijos šalių patirtį. Planuojama tiesti reversinį kelią – viena eismo kryptimi bus dvi juostos, priešinga – viena. Transporto srautai bus atskiriami apsauginiu atitvaru. Maždaug kas 2 kilometrai juostų skaičius atitinkama kryptimi bus keičiamas, kad neliktų priešpriešinio susidūrimo galimybės.
Toks variantas siūlomas todėl, kad nereikėtų iš savininkų išpirkti žemės, o naują kelią būtų galima suformuoti ant jau esamos sankasos.
Rekonstruojant kelią žadama sutvarkyti sankryžas su vietinės reikšmės keliais taip, kad neliktų pavojingo posūkio į kairę net 7 sankryžose. Trys sankryžos bus visai panaikintos. Vairuotojai apsisuks naujai įrengtose žiedinėse sankryžose.
Per daug keliukų
Tiriant avarijų priežastis nuostabą keldavo gausybė aplinkkelyje esančių smulkių keliukų ir nuovažų. Jų yra net 50, į aplinkkelį patekti galima vos ne ties kiekviena sodyba, o tai itin nesaugu. Kelininkai ir patys pripažįsta, kad tiek nuovažų ir 14 sankryžų tokiame aplinkkelyje yra per daug.
Ir policijos pareigūnai, ir kelininkai sutaria, kad didelį avaringumą lemia aplinkkeliu dieną naktį intensyvus sunkiasvorio transporto eismas.
Rekonstrukcijos pristatyme dalyvavęs Kelių direkcijos vadovo pavaduotojas Rimantas Araminas teigia, kad prieš 17 metų, kai buvo pradėtas statyti Panevėžio aplinkkelis, nebuvo tikėtasi tokio didelio eismo intensyvumo. Neįvertinta, kad juo važiuos tiek sunkiasvorio transporto.
Kelio rekonstrukcijos strategai nekalba apie viadukus, nėra skaičiavimų, kaip didės automobilių srautai per artimiausius dešimtmečius. Todėl kyla abejonių, ar pasirinktas skandinaviškas kelio variantas yra pakankamai racionalus ir ar ateityje nebus pasigailėta, kad nenutiesta po 2 ar daugiau eismo juostų.