Amerikiečių organizacija X-Prize Foundation, už įsidėmėtinas ir netradicines idėjas siūlanti milijoninius prizus, paskelbė savo kuruojamo konkurso „Automotive X-Prize“ finalininkus.
Šio konkurso dalyviai, dažniausiai nedidelės kompanijos, automobilių pramonės milžinams bando įrodyti, kad itin ekonomiški automobiliai gali būti tinkami serijinei gamybai, bendrojo naudojimo keliams ir kasdieniam naudojimui.
Konkurso „Automotive X-Prize“ tikslas- išaiškinti geriausius serijinei gamybai tinkamus itin taupius automobilius. Konkurso dalyvių „apetitas“ negali būti didesnis nei 2,35 l. kuro 100 kilometrų kelio. Pažymėtina, kad tai viršutinė, organizatorių nustatyta riba. Na o konkurso nugalėtojo laukia visai solidus 10 milijonų dolerių prizas. Šio konkurso nugalėtojai paaiškės jau šio mėnesio pabaigoje.
Konkurse dalyvaujantys automobiliai suskirstyti į dvi kategorijas. Vadinamojoje masinių automobilių grupėje mašinos privalo būti su keturiais ratais, talpinti keturis keleivius ir pilnai bakais pravažiuoti ne mažesnį kaip 320 kilometrų atstumą. Alternatyvių transporto priemonių kategorijos aparatams taisyklės paprastesnės. Jiems nėra dizaino apribojimų, ratų skaičiaus ir jų išdėstymo reikalavimų. Alternatyvios kategorijos automobiliuose turi tilpti du žmonės, o pilnais bakais jie turi pravažiuoti ne mažesnį, kaip 160 kilometrų atstumą.
Masinių automobilių kategorijoje be didesnės konkurencijos į finalą pateko kompanijos „Edison 2“ kūrinys „Very light car“. Šio automobilio vidaus degimo variklis degina bioetanolį E85. Tuo tarpu alternatyvių automobilių kategorijoje priešakyje įsitvirtino šveicarų kompanijos X-Tracer elektromobilis „E-Tracer“.
Patekusių į finalą automobilių dar laukia paskutiniai ekonomiškumo, dinaminių ir valdymo charakteristikų bandymai. Na o po jų, jau rugsėjo pabaigoje, paaiškės kurio automobilio kūrėjams atiteks 10 milijonų dolerių prizas.
P.S. Kad keisti konkurso dalyviai yra pilnaverčiai automobiliai, galite įsitikinti pažiūrėję vaizdo siužetą apie juos. Pasirodo, pasaulio taupiausieji, gali įveikti net ir slalomo trasą.