• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į automobilių turgų sau transporto priemonės ieškoti užsukusius lietuvius nemaloniai nustebina padidėjusios kainos ir automobilių stoka. Dėl liepos 1-ąją didėsiančių muito mokesčių Baltarusijoje ir Kazachstane, šių šalių piliečiai išperka didžiąją dalį automobilių iš Lietuvos turgų ir gabenasi juos į savas šalis.

REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu anksčiau autovežis atgabentus automobilius parduodavo per 3-4 dienas, kartais savaitę, dabar automobiliai nuperkami per dieną“, – situaciją nusakė Kauno automobilių turgų valdančios UAB „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis.

REKLAMA

Į Lietuvą plūstantys kazachai ir baltarusiai masiškai perka ne senesnius nei 10 metų ir ne jaunesnius nei 5 metų automobilius, Rusijos piliečiai renkasi 3-5 metų senumo transporto priemones. Taigi, populiariausiais tapo 2001-2006 metais pagamintos transporto priemonės.

Pasak V. Naujanio, rinkdamiesi automobilius užsienio valstybių piliečiai yra itin atsargūs. „Jeigu baltarusis perka 2001 metų automobilį, jis turi detaliai apžiūrėti jį, kadangi esant detalėms, pagamintoms 2000 metais, jis turės mokėti didesnius muito mokesčius. Štai kodėl 2001 metų kovo mėnesį gaminto automobilio baltarusiai jau nepirks ir šis bus pigesnis nei tų pačių metų vėlesniais mėnesiais gaminti automobiliai“, – aiškino UAB „Varanas“ vadovas.

REKLAMA
REKLAMA

Automobilių pirkimo bumas leido prekeiviams kilstelėti parduodamų transporto priemonių kainas, o tai visiškai nenudžiugino lietuvių, kurie, anot V. Naujanio, taip pat ieško panašaus amžiaus automobilių. „Lietuviams geriausia luktelėti iki liepos 1 dienos“, – patarė jis. Pasak pašnekovo, tikėtina, kad po liepos 1-osios kris automobilių kainos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paklaustas, kokius automobilius renkasi užsienio valstybių piliečiai, UAB „Varanas“ direktorius aiškino, kad baltarusiai be išimties perka visų markių automobilius, tuo tarpu kazachai privengia prancūziškų transporto priemonių. Pirmenybę Baltarusijos piliečiai teikia dyzelinių variklių automobiliams, tuo tarpu kazachai ir rusai ieško benzininių.

REKLAMA

Aiškindamas kainų kilimą, V. Naujanis tikino, kad automobiliai brangsta ir dėl didelės konkurencijos Vakaruose, iš kur į Lietuvą įvežamos transporto priemonės. „Perka ir čekai, ir kroatai, ir lenkai, todėl tenka mokėti brangiau. Esame lyginę tokius pat automobilius, parduodamus Čekijoje ir Lietuvoje. Lietuvoje automobilis buvo beveik 1000 eurų pigesnis“, – pasakojo jis.

REKLAMA

Vis dėlto gerokai pigesni automobiliai į Lietuvą atvilioja pirkėjus ne tik iš Baltarusijos ar Kazachstano, bet ir iš Lenkijos, Estijos, Latvijos. Pasak V. Naujanio, lenkai pagal perkamumą užima trečiąją vietą. „Aišku, idealu būtų, jei muitai į Baltarusiją ir Kazachstaną nedidėtų dar penkerius metus, tačiau net ir išnykus šių šalių pirkėjams, visada bus kiti. Panašiai buvo tada, kai Rusijoje kilo krizė – po pusmečio rusus pakeitė pirkėjai iš Kazachstano“, – šypsojosi pašnekovas.

Jis neslėpė, kad Lietuvoje laukiami ir pirkėjai iš Ukrainos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų