• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naudotų automobilių prekyba besiverčiantys verslininkai šiuo metu rinkos sąstingiu nesiskundžia, bet su nerimu laukia vasaros vidurio, kai sugriežtinta muitų sistema sustabdys iš Baltarusijos plūstančius pirkėjus, rašo „Lietuvos Žinios“.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu Lietuvoje nenaujomis transporto priemonėmis prekiaujama Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Utenos, Vilniaus ir Radviliškio automobilių turguose, taip pat Marijampolės ir Rietavo aikštelėse. Didžiausią Lietuvoje Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis užtikrino, kad šiuo metu jokios krizės naudotų mašinų rinkoje pardavėjai nejaučia, tačiau leido suprasti, jog trumpalaikis pagyvėjimas ilgai netruks. „Verslas einasi visai šauniai, esame atsigavę po krizės ir laukiame naujos“, - užsiminė jis.

REKLAMA

Priklausomi nuo politikos.

Kaip naujo sunkmečio pradžios V.Naujanis ir kiti nenaujų automobilių prekyba besiverčiantys verslininkai su nerimu laukia liepos 1 dienos, kai Baltarusijoje bus padidinti muitai į šalį įvežamoms naudotoms transporto priemonėms. Neabejojama, kad pakilus mokesčiams pasikartos šių metų pradžios scenarijus, kai nuo sausio 1 dienos Kazachstanui įsiliejus į bendrą su Rusija muitų sistemą Lietuvos automobilių turguose beveik neliko anksčiau dažnai čia atvykdavusių kazachų. Šioje Rytų valstybėje naudotų mašinų muitai padidėjo bemaž dešimt kartų. Dabar Lietuvos automobilių turgus užplūdo baltarusiai, nes jų šalis į minėtą muitų sistemą planuoja įsilieti nuo liepos 1 dienos.

REKLAMA
REKLAMA

V.Naujanis sakė, kad šiuo metu daugiau kaip du trečdalius visų Kauno turguje parduodamų automobilių įsigyja užsieniečiai, dažniausiai baltarusiai ir lenkai. „Kai atkris vienos šalies pirkėjai, bus labai sunku. Baltarusiai ir lenkai mašinų nuperka apylygiai. Kartais atvažiuoja latvių, estų, kirgizų ir tadžikų. Lietuvoje lieka tik apie 30 proc. automobilių“, - pasakojo jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendrovės direktorius vylėsi, kad pirkėjų srautas iš Baltarusijos vasaros viduryje nenutrūks, nes gretimos valstybės valdžia neslepia abejonių dėl bendros su Rusija muitų sistemos įvedimo. „Stebime situaciją, bet mūsų likimas yra sprendžiamas toli nuo Lietuvos“, - tvirtino V.Naujanis.

Perka bet ką

Prekiautojų viltys nėra nepagrįstos. Rusijos ministras pirmininkas Vladimiras Putinas prieš savaitę pareiškė, kad bendra Rusijos, Baltarusijos ir Kazachstano muitų sąjunga dar negalės visaverčiai funkcionuoti nuo 2010 metų liepos 1 dienos, nes šalims nepavyko suderinti pozicijų ir išspręsti ginčų dėl atskirų muitų parametrų. Tačiau realu, jog Baltarusija anksčiau ar vėliau vis tiek įsilies į bendrą muitų zoną.

REKLAMA

LŽ kalbinti naudotų automobilių pardavėjai vieningai sutiko, kad pastaruoju metu nenaujomis mašinomis labiausiai domisi baltarusiai. Jie šluoja visus ne senesnius kaip 10 metų automobilius (atsižvelgia net į pagaminimo mėnesį), kainuojančius 3-5 tūkst. eurų (10,5-17,5 tūkst. litų), nes senesniems, didelės variklio galios ir brangesniems automobiliams taikomi didesni muito tarifai. „Perpardavėjai ima bet ką, kas atitinka jų kriterijus. Tai dažniausiai 2001-2004 metais pagaminti automobiliai, nes naujesni - per brangūs. Markė visiškai nesvarbi. Perka ir vokiškas, ir prancūziškas, ir japoniškas mašinas. Jei nevykdo specialaus užsakymo, jiems svarbiausia - pigumas“, - aiškino V.Naujanis. Ir pridūrė, kad brangesnių galingų visureigių ir sportiškų „Audi“ ar BMW markės automobilių baltarusiai atvyksta ieškoti tik sau.

REKLAMA

Žvalgosi į užsienį

Dėl tokių paklausos tendencijų Kauno turguje senų mašinų, peržengusių 15 metų ribą, beveik nebėra. „Visus senus automobilius „išvalė“ kazachai. Ir žigulius, ir folksvagenus, ir opelius, ir kitas 20 metų senumo mašinas, viską. Jiems buvo svarbu nupirkti kuo pigiau“, - prisiminė Kauno turgaus vadovas.

V.Naujanis vylėsi, kad sumažėjus pirkėjų iš Baltarusijos atvyks daugiau kitų valstybių piliečių, nes prekyvietė išgyveno jau ne vieną krizę. „Skirtingose šalyse įvairių modelių kainos skiriasi. Vienu metu buvo atvykę nemažai slovakų ir nupirko visas „Škoda Octavia“. Pasirodo, jų krašte šios mašinos gerokai brangesnės. Vakaruose, kur superkami naudoti automobiliai, slovakai, čekai ir kroatai moka maždaug tūkstančiu eurų daugiau už tą pačią mašiną nei lietuviai, todėl mūsų turguose kai kurios jų pigesnės, - dėstė V.Naujanis. - Dingo rusai, atvyko kazachai, paskui - lenkai, baltarusiai. Dinamika išlieka.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Regionuose sunkiau

Tačiau mažesnių prekyviečių situacija ne tokia gera. Naudotus automobilius į Lietuvą gabenančios įmonės „Bleiras“, įsikūrusios Utenoje, vadovas Paulius Šinkūnas sutiko, kad Kaune šiuo metu padėtis geriausia, bet kitiems turgums atėjo nelengvi laikai. Neretai juos papildo ir Kaune neparduotos mašinos.

Pašnekovas prisipažino šįmet Utenos automobilių turguje nematęs nė vieno kazacho. Dažniausi lankytojai - baltarusiai ir lietuviai. „Nuo Naujųjų metų jaučiame pagyvėjimą. Padidėjęs pirkėjų iš Baltarusijos srautas“, - teigė jis. Pasak P.Šinkūno, naudotų automobilių paklausa šiuo metu nesiekia 2008 metų lygio, tačiau yra daug didesnė nei 2009-aisiais, sunkmečio metais. Utenos įmonės vadovas pritarė Kauno automobilių turgaus direktoriui, kad keičiasi tik šalys, iš kurių atvyksta pirkėjų. Anksčiau didelė dalis klientų buvo kazachai, bet kai Kazachstanas nuo Naujųjų metų padidino naudotų automobilių muito mokesčius, jų vietą užėmė baltarusiai. „Prisirišimo prie vienų pirkėjų nėra. Bus sunku prisitaikyti, tačiau persiorientuosime į lietuvius, lenkus. Lauksime pirkėjų iš kitų šalių, išgyvensime“, - nestokojo optimizmo P.Šinkūnas.

REKLAMA

Traukia internetas

„Bleiro“ vadovo teigimu, lietuviai ir baltarusiai tarpusavyje dėl mašinų nesivaržo, nes dairosi į skirtingus automobilius. „Tarp baltarusių populiariausi 7-10 metų automobiliai. Jie nėra labai brangūs, be to, tinkami pagal tos šalies muitų sistemą. Perpardavėjams modeliai nesvarbūs, bet pastebėjome, kad baltarusiai ėmė pirkti vienatūrius ir šeimos automobilius“, - kalbėjo P.Šinkūnas. Pasak jo, atvykėliai iš Baltarusijos išperka 10-20 tūkst. litų kainuojančias transporto priemones, o Lietuvos žmonės pasidalija į dvi stovyklas. „Lietuviai pasiskirsto į dvi grupes - kas neturi laisvų pinigų, perka pigesnes mašinas, kainuojančias iki 3-4 tūkst. litų, o kas ieško geresnės, naujesnės, moka 28-35 tūkst. litų“, - pasakojo P.Šinkūnas. Anot pašnekovo, lietuviai jau nebesižavi didelės galios variklius turinčiais automobiliais. Daug degalų sudeginančius sportiškus modelius dabar renkasi vos vienas kitas pirkėjas, o patraukliausi mūsų gyventojams - nedideli arba vidutinės klasės ekonomiški automobiliai. „Galingų, neekonomiškų mašinų turguje labai sumažėjo. Tokias ypač sunku parduoti žinant dabartines degalų kainas“, - tvirtino jis.

REKLAMA

P.Šinkūnas mano, kad prekyba turguose traukiasi ne vien dėl ekonominės situacijos, bet ir dėl vis populiarėjančių internetinių svetainių, kuriose galima nemokamai įdėti skelbimą apie parduodamą mašiną. Tuo metu vieta Lietuvos automobilių prekyvietėse per savaitę atsieina 20-40 litų. „Daugelis lietuvių, latvių, estų mašinas renkasi per internetą. Yra dalis pirkėjų, kurie turguose laukia ką tik atvežtų automobilių, bet daugumą aikštelėse stovinčių mašinų galima rasti skelbimuose“, - pažymėjo jis. Tačiau P.Šinkūnas įsitikinęs, kad internetas nenumarins automobilių turgų. Juk pirkėjai visuomet norės apžiūrėti daugiau transporto priemonių vienoje vietoje.

Ilona STAŠKUTĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų