• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vyriausybė pritarė atsisakyti dabar galiojančio automobilių registracijos mokesčio, vietoj jo įvedant kasmetinį taršos mokestį. Jei Seimas pritars, mokestis įsigalios jau nuo 2023 metų ir vidutiniškai sieks 138 eurus automobilio savininkui, o vėliau tik augs.
Kol kas motorinių transporto priemonių registravimo mokestis mokamas kaskart, kai automobilis Lietuvoje registruojamas pirmą kartą arba keičiasi jo savininkas ir jis registruojamas naujo savininko vardu.
Anksčiau Aplinkos ministerija planavo, kad naująjį mokestį sudarys dvi dalys – vienkartinis registracijos mokestis naujai į Lietuvą importuojamiems automobiliams bei kasmetinis automobilio naudotojo mokestis. Galiausiai nuspręsta palikti vieną – kasmetinį motorinių transporto priemonių taršos mokestį.
„Transporto tarša yra labiausiai išaugusi nuo mūsų įstojimo į Europos Sąjungą, net 49 proc. Matome, kad tai yra didelis poveikis sveikatai, ypač didmiesčių [gyventojams]. Mes viršijame numatytas normas, nepaisant to, kad mūsų didmiesčiai yra 3–4 kartus mažiau tankūs negu, pavyzdžiui, Amsterdamas, Viena, Miunchenas ar kiti.
Transporto išmetimai yra augantys. Mes turime imtis priemonių, kad transportas mažintų savo išmetimus“, – Vyriausybės posėdyje trečiadienį sakė aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Po Vyriausybės sprendimo mokesčiui dar turės pritarti Seimas.
Mokestis turėtų įsigalioti 2023 metų sausio 1 dieną, tačiau visi apmokestintų automobilių savininkai iki 2024 metų pabaigos mokės lengvatinį 50 proc. tarifą. Planuojama, kad visa apimtimi mokestis pradėtų galioti 2025 metais.
Kas ir kiek turės mokėti?

Sužinoti, kiek tiksliai mokesčio reikės mokėti už jūsų vairuojamą automobilį, galite pasinaudoję šia skaičiuokle.
Mokestį automobilių savininkai turės mokėti kasmet, pasibaigus kalendoriniams metams. Mokestį kasmet turės mokėti M1 ir N1 klasės transporto priemonių valdytojai (tai yra gyventojai ir įmonės) už Kelių transporto priemonių registre įregistruotas ir leidimą dalyvauti viešajame eisme turinčias transporto priemones.
Pirmaisiais mokesčio įsigaliojimo metais mokestį mokės tų automobilių valdytojai, kurių CO2 išmetimai viršija 130 g/km.
Šis mokesčio taikymo slenkstis kasmet mažės 10 g/km iki kol pasieks 100 g/km CO2 (nuo 2026 m.). Kitaip tariant, mokestį reikės mokėti už visus šią ribą viršijančius automobilius.
Mokesčio dydis bus apskaičiuojamas mokesčio tarifą dauginant iš transporto priemonės išmetamo CO2 g/km kiekio, taršos koeficiento ir mokesčio tarifo indeksavimo koeficiento. Pastarasis numatytas siekiant indeksuoti mokesčio tarifus įvertinant infliaciją. Pvz., jeigu vartotojų kainos per metus padidės 2 proc., tiek pat išaugs ir taršos mokestis.
Automobilių taršos mokesčiui – Vyriausybės pritarimas: kasmet vairuotojams tektų atseikėti apie 138 eurus
Mažiausias mokestis nuo 2023 m. bus 131 g/km CO2 išmetantiems ir 6 eurostandartą atitinkantiems automobiliams, kurie varomi dujomis ar benzinu ir dujomis, ar benzinui ir etanoliu, ar benzinu ir elektra ir dujomis, ar benzinu ir etanoliu ir dujomis, ar dujomis ir elektra, ar etanoliu, ar etanoliu ir dujomis. Šių automobilių savininkams teks mokėti 58,69 euro mokestį.
Už tiek pat CO2 išmetantį ir tą patį standartą atitinkantį benzininį automobilį reikės mokėti 66,02 euro, o už dyzelinį – 124,71 euro.
Didžiausią mokestį jau nuo 2023 m. mokės seniausių (1 arba 2 eurostandarto) dyzelinių automobilių, kurie išmeta daugiau kaip 250 g/km CO2, savininkai. Jiems mokestis sieks 941,25 euro per metus.
Jeigu nebus įmanoma nustatyti, kiek tiksliai automobilis išmeta CO2, jo valdytojui už dyzeliną ar dyzeliną ir dujas, ar dyzeliną ir elektrą naudojančioms motorinėms transporto priemonę reikės mokėti 300 eurų mokestį, už benziną ar benziną ir elektrą naudojančioms motorinėms transporto priemonę – 170 eurų, o naudojančią už kitų rūšių degalus – 150 eurų.
Aplinkos ministerijos skaičiavimais, kas antras šalies vairuotojas (54 proc.) mokėtų ne daugiau kaip 100 eurų taršos mokesčio. Vidutinis mokestis siektų 138 eurus (su 2023–2024 metais numatyta taikyti lengvata).
50 proc. lengvata nuolat būtų taikoma socialiai remiamiems, neįgalų žmogų prižiūrinčioms šeimoms ir 64 metų bei vyresniems savininkams. Nuo mokesčio atleidžiami neįgaliesiems pritaikyti automobiliai.
Iš mokesčio tikimasi kasmet surinkti apie 170 mln. eurų pajamų.

Vyriausybė pritarė atsisakyti dabar galiojančio automobilių registracijos mokesčio, vietoj jo įvedant kasmetinį taršos mokestį. Jei Seimas pritars, mokestis įsigalios jau nuo 2023 metų ir vidutiniškai sieks 138 eurus automobilio savininkui, o vėliau tik augs.
Kol kas motorinių transporto priemonių registravimo mokestis mokamas kaskart, kai automobilis Lietuvoje registruojamas pirmą kartą arba keičiasi jo savininkas ir jis registruojamas naujo savininko vardu.
Anksčiau Aplinkos ministerija planavo, kad naująjį mokestį sudarys dvi dalys – vienkartinis registracijos mokestis naujai į Lietuvą importuojamiems automobiliams bei kasmetinis automobilio naudotojo mokestis. Galiausiai nuspręsta palikti vieną – kasmetinį motorinių transporto priemonių taršos mokestį.
„Transporto tarša yra labiausiai išaugusi nuo mūsų įstojimo į Europos Sąjungą, net 49 proc. Matome, kad tai yra didelis poveikis sveikatai, ypač didmiesčių [gyventojams]. Mes viršijame numatytas normas, nepaisant to, kad mūsų didmiesčiai yra 3–4 kartus mažiau tankūs negu, pavyzdžiui, Amsterdamas, Viena, Miunchenas ar kiti.
Transporto išmetimai yra augantys. Mes turime imtis priemonių, kad transportas mažintų savo išmetimus“, – Vyriausybės posėdyje trečiadienį sakė aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Po Vyriausybės sprendimo mokesčiui dar turės pritarti Seimas.
Mokestis turėtų įsigalioti 2023 metų sausio 1 dieną, tačiau visi apmokestintų automobilių savininkai iki 2024 metų pabaigos mokės lengvatinį 50 proc. tarifą. Planuojama, kad visa apimtimi mokestis pradėtų galioti 2025 metais.
Kas ir kiek turės mokėti?

Sužinoti, kiek tiksliai mokesčio reikės mokėti už jūsų vairuojamą automobilį, galite pasinaudoję šia skaičiuokle.
Mokestį automobilių savininkai turės mokėti kasmet, pasibaigus kalendoriniams metams. Mokestį kasmet turės mokėti M1 ir N1 klasės transporto priemonių valdytojai (tai yra gyventojai ir įmonės) už Kelių transporto priemonių registre įregistruotas ir leidimą dalyvauti viešajame eisme turinčias transporto priemones.
Pirmaisiais mokesčio įsigaliojimo metais mokestį mokės tų automobilių valdytojai, kurių CO2 išmetimai viršija 130 g/km.
Šis mokesčio taikymo slenkstis kasmet mažės 10 g/km iki kol pasieks 100 g/km CO2 (nuo 2026 m.). Kitaip tariant, mokestį reikės mokėti už visus šią ribą viršijančius automobilius.
Mokesčio dydis bus apskaičiuojamas mokesčio tarifą dauginant iš transporto priemonės išmetamo CO2 g/km kiekio, taršos koeficiento ir mokesčio tarifo indeksavimo koeficiento. Pastarasis numatytas siekiant indeksuoti mokesčio tarifus įvertinant infliaciją. Pvz., jeigu vartotojų kainos per metus padidės 2 proc., tiek pat išaugs ir taršos mokestis.
Automobilių taršos mokesčiui – Vyriausybės pritarimas: kasmet vairuotojams tektų atseikėti apie 138 eurus
Mažiausias mokestis nuo 2023 m. bus 131 g/km CO2 išmetantiems ir 6 eurostandartą atitinkantiems automobiliams, kurie varomi dujomis ar benzinu ir dujomis, ar benzinui ir etanoliu, ar benzinu ir elektra ir dujomis, ar benzinu ir etanoliu ir dujomis, ar dujomis ir elektra, ar etanoliu, ar etanoliu ir dujomis. Šių automobilių savininkams teks mokėti 58,69 euro mokestį.
Už tiek pat CO2 išmetantį ir tą patį standartą atitinkantį benzininį automobilį reikės mokėti 66,02 euro, o už dyzelinį – 124,71 euro.
Didžiausią mokestį jau nuo 2023 m. mokės seniausių (1 arba 2 eurostandarto) dyzelinių automobilių, kurie išmeta daugiau kaip 250 g/km CO2, savininkai. Jiems mokestis sieks 941,25 euro per metus.
Jeigu nebus įmanoma nustatyti, kiek tiksliai automobilis išmeta CO2, jo valdytojui už dyzeliną ar dyzeliną ir dujas, ar dyzeliną ir elektrą naudojančioms motorinėms transporto priemonę reikės mokėti 300 eurų mokestį, už benziną ar benziną ir elektrą naudojančioms motorinėms transporto priemonę – 170 eurų, o naudojančią už kitų rūšių degalus – 150 eurų.
Aplinkos ministerijos skaičiavimais, kas antras šalies vairuotojas (54 proc.) mokėtų ne daugiau kaip 100 eurų taršos mokesčio. Vidutinis mokestis siektų 138 eurus (su 2023–2024 metais numatyta taikyti lengvata).
50 proc. lengvata nuolat būtų taikoma socialiai remiamiems, neįgalų žmogų prižiūrinčioms šeimoms ir 64 metų bei vyresniems savininkams. Nuo mokesčio atleidžiami neįgaliesiems pritaikyti automobiliai.
Iš mokesčio tikimasi kasmet surinkti apie 170 mln. eurų pajamų.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų