Kaip BNS sakė premjerės patarėjas Dalius Krinickas, penktadienį su aplinkos ir susisiekimo viceministrais apsitarta dėl „tolesnės eigos, kad nereikia pamiršti to klausimo“.
„Kol kas Vyriausybė negrįžta prie šio klausimo svarstymo, kai grįš, bus šiek tiek daugiau aiškumo, dabar nekalbėjome apie jokią apimtį, ar kažką reikia taisyti, ar nereikia. Pasikalbėjome darbo tvarka, kad toks projektas yra likęs ir kad reikia pasižiūrėti, ar judam, ar nejudam ir kuriuo keliu einame“, – BNS sakė patarėjas.
„Institucijos turi įsivertinti pateiktas pastabas. Kai turėsime įvertinimą, tada bus matyti ir Vyriausybė turės kažkaip apsispręsti“, – pridūrė D. Krinickas.
Seimui sausio viduryje nepriėmus svarstyti automobilių taršos mokesčio pataisų, jas inicijavęs aplinkos ministras Simonas Gentvilas tada tvirtino, kad dėl mokesčio ateities bus tariamasi su Vyriausybe, bet neatmetė galimybės ir nieko netaisyti: „Jei net nenorima pradėti diskusijos, tai gal neverta eikvoti laiko“.
Pernai iš taršių automobilių mokesčio į valstybės biudžetą surinkta 31,76 mln. eurų, rodo „Regitros“ duomenys. Jis buvo apskaičiuotas 335,7 tūkst. automobilių, iš jų 86,5 tūkst. nebuvo pritaikytas, nes tarša neviršijo reikalavimų – CO2 kiekis nebuvo didesnis negu 130 gramų kilometrui.
„Regitros“ Komunikacijos skyriaus atstovė Emilija Bardauskienė BNS sakė, kad antroje 2021 metų pusėje nežymiai sumažėjo automobilių, neviršijusių 130 gramų kilometrui ribos.
„Tai gali būti susiję su tuo, jog sutrikus automobilių tiekimo grandinėms itin sumažėjo naujų transporto priemonių pasiūla – pirkėjams naujų automobilių, kurie yra mažiau taršūs, tenka laukti net keletą mėnesių, todėl jie verčiau renkasi naudotus“, – BNS sakė ji.