Savaitės pradžioje paskelbti duomenys parodė, kad vasarį Jungtinėse Valstijose dėl sumažėjusių vartojimo apimčių smuko naujų automobilių pardavimai.
Statistiniame tyrime teigiama, kad vartotojus atbaidė nusilpusi JAV ekonomika, galimas karas su Iraku ir Rytinę pakrantę nuniokojusios pūgos.
Palyginti su 2002 metų vasariu, nedaug tenukrito "Ford" pardavimai, tačiau rinkos lyderės "General Motors" (GM) ir "Chrysler" nuosmukis atitinkamai sudarė 19 ir 4 procentus. "Chrysler" priklauso tarptautiniam koncernui "DaimlerChrysler AG".
Šį vasarį "Ford" pardavė 268 tūkst. 196 naujus automobilius (įskaitant "Jaguar", "Volvo" ir "Land Rover" modelius), palyginti su per tą patį laikotarpį pernai parduotomis 268 tūkst. 404 transporto priemonėmis. Tačiau per pirmus du šių metų mėnesius gamintojos pardavimai pasistiebė 1,9 proc. iki 510 tūkst. 751 automobilio.
GM vasario pardavimai smuko iki 333 tūkst. 572 automobilių, o per pirmus du mėnesius gamintoja transporto priemonių pardavė 11,6 proc. mažiau (626 tūkst. 658). Savo ruožtu "Chrysler" vasarį pardavė 170 tūkst. 614 naujų automobilių, arba 4 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Tačiau, palyginti su sausiu, pardavimai padidėjo net 38 procentais.
Vasario mėnesį "Toyota" pardavimai nukrito 1,1 proc. iki 124 tūkst. 683 automobilių, o "Honda" rezultatai pagerėjo 14 proc. iki 98 tūkst. 908 transporto priemonių.
dpa-ELTA