Futuristiniai sprendimai, kuriuos buvome įpratę matyti tik fantastiniuose filmuose braunasi į kasdienybę. Automobilių gamintojai, stengdamiesi užtikrinti eismo saugumą, į naujus automobilių modelius diegia iki šiol nematytus technologinius sprendimus.
„General Motors“ „Cadilac“ automobiliuose pradėjo montuoti perspėjimo mechanizmą, kuris suveikia vos tik transporto priemonė išrieda iš savo eismo juostos. Kamerų ir daviklių dėka automobilis nuolatos seka savo judėjimo trajektoriją ir pastebėjęs pavojų įjungia vibraciją dešinėje arba kairėje vairuotojo sėdynės pusėje, rašo BBC.
„Nissan“ į „Infinity“ modelius pradėjo diegti apsaugą nuo susidūrimo riedant atbuline pavara. Pastebėjęs potencialų pavojų automobilis perspėja vairuotoją garsinėmis ir vaizdinėmis priemonėmis. Jeigu pastarasis nereaguoja į perspėjimą automobilio greičio pedalas grįžta į pradinę padėti, o esant reikalui automobilis pats panaudoja stabdžius ir užkerta kelią susidūrimui.
Elektromobilių gamintoja „Tesla Motors“ nutarė naudingai panaudoti energiją, kuri išsiskiria stabdant automobilį. „Tesla Model S“ veikia regeneracinė stabdžių sistema kuri panaudoja stabdymo metu išskiriamą kinetinę energiją automobilio akumuliatorių įkrovimui. Panaši technologija yra įdiegta ir „Toyota Prius“ automobiliuose.
Straipsnio pradžioje minėta „General Motors“ žengia toliau ir galvoja atsisakyti fizinių automobilio raktelių. Išmanusis telefonas gali visiškai pakeisti automobilio raktelius: atrakinti/užrakinti transporto priemonę, užvesti variklį ir nuotoliniu būdu patikrinti automobilio prietaisų rodmenis. „General Motors“ sukurta programėlė „OnStar RemoteLink“ veikia „iPhone“, „Blackberry“ ir „Android“ telefonuose.
Tuo tarpu „Ford Motors“ sprendimas leidžia vairui pačiam subalansuoti tinkamą jautrumą atsižvelgiant į variklio ir pakabos darbą. Kintantis vairo jautrumas pasirinkus sportinį vairavimo režimą leidžia vairuotojui jausti geresnį sukibimą su keliu, tuo tarpu komforto režimas užtikrina atpalaiduojantį vairavimą.
„Subaru“ apsaugos sistemos užduotis – užkirsti kelią daugumai avarijų. „EyeSight“ dėka ant galinio vaizdo veidrodėlio įtaisyta kamera seka priešais automobilį atsidūrusias transporto priemones, žmones ir kitus objektus bei esant reikalui perspėja vairuotoją apie pavojų arba sulėtina ir visiškai sustabdo automobilį.
„Audi“ patobulino kruizo kontrolę ir pritaikė XXI amžiui. „Audi A6“ leidžia nustatyti pageidaujamą greitį ir atstumą iki priešais važiuojančių automobilių. Esant reikalui „Audi A6“ savarankiškai sumažina kruizinį greitį ir išlaiko saugų atstumą.
„Mercedes Benz“, siekdama palengvinti vairavimą tamsiu paros metu, siūlo naudotis infraraudonųjų spindulių kameromis. Pastarosios perduoda vaizdą į prietaisų skydelį, kuriame galima iš anksto išvysti šalikele einančius pėsčiuosius ir kitus objektus.
BMW į automobilius perkėlė anksčiau tik naikintuvuose egzistavusią funkciją, kuri leidžia prietaisų skydelio duomenis perkelti ant priekinio automobilio lango. Vairuotojas pats gali pasirinkti kokią informaciją ir kurioje lango vietoje jis galės stebėti. Tikimasi, kad ši funkcija padės vairuotojams geriau sutelkti dėmesį į kelią.
„Google“ tapo savarankiškai vairuojančių automobilių sistemų pradininke, tačiau jai į nugarą kvėpuoja „Toyota“, „Audi“ ir „Volvo“, kuriančios savo technologijas. „Google“ paruošti automobiliai jau spėjo sėkmingai įveikti 300 tūkst. mylių. Kol kas prekyboje tokie automobiliai dar nepasirodė, tačiau šis įvykis ne už kalnų. Savo ruožtu JAV Nevados valstija jau įteisino panašių automobilių vairavimą.