Kazachstano prekeiviai beveik nebeperka naudotų automobilių iš Lietuvos.
Tai konstatuoja viena didžiausių transporto ir logistikos įmonių „Kapratas“, kuri per pirmąjį šių metų ketvirtį į Kazachstaną išvežė tik apie 10 proc. pernykščio automobilių kiekio.
Pasak bendrovės pranešimo, padėtis iš esmės pasikeitė nuo 2007 metų gruodžio 21 dienos, kai Lietuva tapo Šengeno erdvės šalimi ir Lietuvos vizų išdavimo procesas NVS šalių piliečiams tapo sudėtingesnis.
Be to, pasak „Kaprato“, automobilių prekyba jau kurį laiką merdi ir kitose Azijos šalyse.
Dėl susiklosčiusios padėties „Kapratas“ kol kas nemato teigiamų perspektyvų naudotų automobilių prekybos verslui Lietuvoje.
„Tokių didelių pelnų, kaip ankstesniais metais, įmonė nesitiki, nes yra žymiai pakilę kuro kainos, atlyginimai, bankų palūkanos, padidėję kitos transporto bendrovės patiriamos išlaidos“, - teigiama įmonės pranešime spaudai. Tačiau bendrovė žada dar labiau persiorientuoti į Europos rinkas, kur atstumai ne tokie dideli.
Automobilių pirkėjų iš Kazachstano ir Kirgizijos gerokai sumažėjo ir Marijampolės automobilių turguje. Dėl to šiame ištuštėjo nuomojami butai, prekybos centrai ir mašinų pardavimo aikštelės.
Jau prisipirko? Foto: Kazachstanas