• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lukas Dulskas
Norėdami įspėti, padėkoti ar praleisti vieni kitus kelyje vairuotojai neretai susibendrauja naudodami tam tikrus signalus. Kai kurie kartais važiuoja su įjungtais priešrūkiniais žibintais ar tiesiog užmiršta išjungti ilgąsias šviesas. Vis dėlto tokios klaidos gali kainuoti baudą iš policijos pareigūnų.
Turbūt daugeliui teko matyti situacijas, kai vairuotojai, įspėdami apie kelyje patruliuojančius pareigūnus, kitų transporto priemonių savininkams keliskart pamirksi ilgosiomis šviesomis.
O kartais, važiuodami spūstyje, transporto priemonę užleidęs kitas vairuotojas taip pat sulaukia tam tikros padėkos – jam pamirksima avariniu signalu. Kitaip nei atrodo daugeliui, toks elgesys nėra leistinas.
Ar vairuotojų gestai leistini?
Nors, rodos, nekalti pamirksėjimai nieko blogo nereiškia, visgi Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyti reikalavimai sako ką kitą.
Lietuvos Kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis pasakoja, kad tarp vairuotojų naudojami minėti ženklai, kurie tarsi informuoja apie patruliuojančius pareigūnus, nėra leistini.
„Draudžiama kaip įspėjamąjį signalą naudoti tolimąsias šviesas, jeigu jos gali akinti kitus vairuotojus. Net ir per galinio vaizdo veidrodį.
R. Siaurusaitis taip pat vairuotojams primena, kad tokios pačios taisyklės galioja ir tuo atveju, kai yra naudojamas avarinis signalas, kuomet neva norima padėkoti vairuotojui.
„KET draudimo perjunginėjant automobilio šviesas įspėti kitus vairuotojus nėra, tačiau taisyklėse yra išdėstytas iš esmės baigtinis tolimųjų šviesų naudojimo ar šviesų perjunginėjimo atvejų sąrašas, ir kitais KET nenumatytais tikslais įspėjamieji signalai neturėtų būti naudojami“, – įspėjo pašnekovas.ž
Kaip apie pavojų perspėti kitus vairuotojus?
Įmonės „Draiveris“ vairavimo instruktorius Gintautas Indriulis paaiškina, kad KET įspėjamųjų signalų skyriuje yra aprašytos tam tikros situacijos, kada negalima naudoti kai kurių signalų.
Tiesa, instruktorius taip pat atkreipia dėmesį, kad minėtas ilgųjų šviesų naudojimas skirtas ne siekiant perspėti kitus.
„Aprašytas vienas iš įspėjamųjų signalų yra žibintų šviesos perjunginėjimas, kuris dažniausiai jungiamas tolimųjų šviesų svirtelės pagalba. Šį įspėjamąjį signalą naudoti draudžiama net perspėjant apie kažkokį pavojų ar patruliuojančius pareigūnus, jungiant ir naudojant tolimąsias žibintų šviesas, jeigu jos gali akinti kitus vairuotojus.
Tam tikslui yra naudojama avarinė šviesos signalizacija. Jei transporto priemonėje tokia įrengta, privalo būti įjungta, kai norima perspėti kitus vairuotojus apie kliūtį ar pavojų“, – paaiškino G. Indriulis.
Pasak vairavimo instuktoriaus, minėti signalai, kai vairuotojai pamirksi ilgosiomis šviesomis, norėdami įspėti apie patruliuojančius pareigūnus, vis labiau yra paliekami praeityje.
„Manau, kad vairavimo instruktoriai, pamatę šį įspėjamąjį signalą ir supratę, kokiu metu jis buvo jungiamas, šiomis dienomis jau mažiau akcentuoja būsimiesiems naujiems eismo dalyviams apie kelyje patruliuojančius pareigūnus tam, kad nesusipainiotų tikrosios kelių eismo taisyklių įspėjamųjų signalų reikšmės.
Naujuosius transporto priemonių dalyvius stengiamasi mokyti laikytis KET, jų nepažeisti, būti tolerantiškais vairuotojais, kad nereikėtų vėliau atsakyti už savo padarytas klaidas“, – teigė G. Indriulis.
Už akinimą ar priešrūkinių žibintų naudojimą – baudos
Tiek naudojant įspėjamuosius signalus ne pagal paskirtį, tiek laiku neperjungiant ilgųjų šviesų, gali būti skiriamos ir baudos.
Už KET nustatytos įspėjamųjų signalų naudojimo tvarkos pažeidimą, tolimųjų šviesų neperjungimą į artimąsias šviesas tamsoje likus iki atvažiuojančios priešpriešais transporto priemonės mažiau kaip 150 metrų, gresia bauda vairuotojams nuo 30 iki 90 eurų.
Nors keliuose neretai vairuotojai naudoja priešrūkinius žibintus, norėdami padidinti matomumą tamsiu paros metu, visgi daugelis turėtų prisiminti, kad tokie žibintai turi atskirą paskirtį, todėl jų negalima naudoti bet kada.
„Rūko žibintus leidžiama naudoti tik esant blogam matomumui, o priekinius – ir sugedus priekiniam kairiajam artimųjų šviesų žibintui.
Už rūko žibintų naudojimą ne pagal paskirtį, vairuotojams gresia bauda nuo 10 iki 12 eurų“, – kalbėjo R. Siaurusaitis.

Lukas Dulskas
Norėdami įspėti, padėkoti ar praleisti vieni kitus kelyje vairuotojai neretai susibendrauja naudodami tam tikrus signalus. Kai kurie kartais važiuoja su įjungtais priešrūkiniais žibintais ar tiesiog užmiršta išjungti ilgąsias šviesas. Vis dėlto tokios klaidos gali kainuoti baudą iš policijos pareigūnų.
Turbūt daugeliui teko matyti situacijas, kai vairuotojai, įspėdami apie kelyje patruliuojančius pareigūnus, kitų transporto priemonių savininkams keliskart pamirksi ilgosiomis šviesomis.
O kartais, važiuodami spūstyje, transporto priemonę užleidęs kitas vairuotojas taip pat sulaukia tam tikros padėkos – jam pamirksima avariniu signalu. Kitaip nei atrodo daugeliui, toks elgesys nėra leistinas.
Ar vairuotojų gestai leistini?
Nors, rodos, nekalti pamirksėjimai nieko blogo nereiškia, visgi Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyti reikalavimai sako ką kitą.
Lietuvos Kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis pasakoja, kad tarp vairuotojų naudojami minėti ženklai, kurie tarsi informuoja apie patruliuojančius pareigūnus, nėra leistini.
„Draudžiama kaip įspėjamąjį signalą naudoti tolimąsias šviesas, jeigu jos gali akinti kitus vairuotojus. Net ir per galinio vaizdo veidrodį.
R. Siaurusaitis taip pat vairuotojams primena, kad tokios pačios taisyklės galioja ir tuo atveju, kai yra naudojamas avarinis signalas, kuomet neva norima padėkoti vairuotojui.
„KET draudimo perjunginėjant automobilio šviesas įspėti kitus vairuotojus nėra, tačiau taisyklėse yra išdėstytas iš esmės baigtinis tolimųjų šviesų naudojimo ar šviesų perjunginėjimo atvejų sąrašas, ir kitais KET nenumatytais tikslais įspėjamieji signalai neturėtų būti naudojami“, – įspėjo pašnekovas.ž
Kaip apie pavojų perspėti kitus vairuotojus?
Įmonės „Draiveris“ vairavimo instruktorius Gintautas Indriulis paaiškina, kad KET įspėjamųjų signalų skyriuje yra aprašytos tam tikros situacijos, kada negalima naudoti kai kurių signalų.
Tiesa, instruktorius taip pat atkreipia dėmesį, kad minėtas ilgųjų šviesų naudojimas skirtas ne siekiant perspėti kitus.
„Aprašytas vienas iš įspėjamųjų signalų yra žibintų šviesos perjunginėjimas, kuris dažniausiai jungiamas tolimųjų šviesų svirtelės pagalba. Šį įspėjamąjį signalą naudoti draudžiama net perspėjant apie kažkokį pavojų ar patruliuojančius pareigūnus, jungiant ir naudojant tolimąsias žibintų šviesas, jeigu jos gali akinti kitus vairuotojus.
Tam tikslui yra naudojama avarinė šviesos signalizacija. Jei transporto priemonėje tokia įrengta, privalo būti įjungta, kai norima perspėti kitus vairuotojus apie kliūtį ar pavojų“, – paaiškino G. Indriulis.
Pasak vairavimo instuktoriaus, minėti signalai, kai vairuotojai pamirksi ilgosiomis šviesomis, norėdami įspėti apie patruliuojančius pareigūnus, vis labiau yra paliekami praeityje.
„Manau, kad vairavimo instruktoriai, pamatę šį įspėjamąjį signalą ir supratę, kokiu metu jis buvo jungiamas, šiomis dienomis jau mažiau akcentuoja būsimiesiems naujiems eismo dalyviams apie kelyje patruliuojančius pareigūnus tam, kad nesusipainiotų tikrosios kelių eismo taisyklių įspėjamųjų signalų reikšmės.
Naujuosius transporto priemonių dalyvius stengiamasi mokyti laikytis KET, jų nepažeisti, būti tolerantiškais vairuotojais, kad nereikėtų vėliau atsakyti už savo padarytas klaidas“, – teigė G. Indriulis.
Už akinimą ar priešrūkinių žibintų naudojimą – baudos
Tiek naudojant įspėjamuosius signalus ne pagal paskirtį, tiek laiku neperjungiant ilgųjų šviesų, gali būti skiriamos ir baudos.
Už KET nustatytos įspėjamųjų signalų naudojimo tvarkos pažeidimą, tolimųjų šviesų neperjungimą į artimąsias šviesas tamsoje likus iki atvažiuojančios priešpriešais transporto priemonės mažiau kaip 150 metrų, gresia bauda vairuotojams nuo 30 iki 90 eurų.
Nors keliuose neretai vairuotojai naudoja priešrūkinius žibintus, norėdami padidinti matomumą tamsiu paros metu, visgi daugelis turėtų prisiminti, kad tokie žibintai turi atskirą paskirtį, todėl jų negalima naudoti bet kada.
„Rūko žibintus leidžiama naudoti tik esant blogam matomumui, o priekinius – ir sugedus priekiniam kairiajam artimųjų šviesų žibintui.
Už rūko žibintų naudojimą ne pagal paskirtį, vairuotojams gresia bauda nuo 10 iki 12 eurų“, – kalbėjo R. Siaurusaitis.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų