Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Nors vasara vairuotojams kelia mažiau galvos skausmo nei šaltasis metų laikas, norintiems išsaugoti patrauklią automobilio išvaizdą patariama vienodai rūpintis savo transporto priemone visus metus. Specialisto teigimu, skiriasi tik priežiūros darbai ir akcentai, į kuriuos reikėtų atkreipti didesnį dėmesį.
Bendrovės „Švaros broliai“ automobilių švaros centrų tinklo vadovas Algirdas Plečkaitis sako, kad automobilį tiek vasarą, tiek žiemą rekomenduojama plauti tokiu pat dažnumu.
„Atrodo, kad žiemą automobilis purvinasi labiau, bet tai yra visiškai netiesa, nes vasarą apnašų gali būti kaip tik daugiau: vabzdžiai, medžių sakai, žiedadulkės, dulkės – visos šios dalelės greitai apneša automobilio kėbulą, lygiai kaip žiemą tą daro purvas, druskos ar smėlis. Todėl specialistų rekomendacijos yra automobilį ištisus metus plauti du kartus per savaitę ar bent kartą, jeigu tam skiriama mažiau dėmesio“, – teigia A. Plečkaitis.
Jis pažymi, kad kuo ilgiau ant automobilio kėbulo yra nešvarumai, tuo juos sunkiau pašalinti. Vasarą ant įkaitusio paviršiaus užsibuvusios vabzdžių liekanos vėliau nenoriai „atsisveikina“ su automobiliu.
„Tamsių spalvų automobilių dažų sluoksnis gali įkaisti iki 70-80 laipsnių, tad po pakaitinimo tokia temperatūra vabzdžių liekanas vėliau, atrodo, kad reikia gremžti nuo paviršių. Vis dėlto, jeigu jau taip nutiko, svarbu apsišarvuoti kantrybe – neskubėti šveisti, bet stengtis ilgai atmirkyti ir nuplauti jeigu ne pirmu, tai antru kartu“, – pataria specialistas.
Šių laikų problema
A. Plečkaitis pastebi, kad karantino sąlygomis ne visi vairuotojai turėjo galimybę tinkamai pasirūpinti automobiliu pavasarį, tad pradėjusiems aktyviau važinėti dabar, rekomenduotina įvertinti transporto priemonės paviršių būklę.
„Reikėtų įdėmiau apžiūrėti, ar neatsirado paviršinių korozijos pėdsakų, galbūt pastebėsite automobilio paviršių lako defektų, anksčiau nepastebėtų įbrėžimų? Vasara yra tinkamiausias metas tokius smulkius defektus sutvarkyti, kad ilguoju periodu išsaugotume tiek automobilio estetinę išvaizdą, tiek vertę“, – pataria specialistas.
Prieš automobilio apžiūrą reikėtų kruopščiai nuplauti ne tik tradicinį purvą, bet ir sunkiau atsiplaunančias daleles: kelio apnašas, priskretusias dervas, prie kurių labai lengvai limpa purvas.
„Gerai nuplovus ir įvertinus kėbulo bei jo dažų, lako būklę, galima priimti sprendimus dėl tolimesnių veiksmų. Naujesniems ar kruopščiai prižiūrimiems automobiliams dažnai pakaktų tik apsauginės – pavyzdžiui, vaško ar polimerinės – dangos, kuria padengus automobilis ne tik geriau apsaugomas nuo purvo, atstumia vandenį, bet ir įgauna geresnę estetinę išvaizdą, paryškinama jo spalva ir apsaugomi dažai. Automobiliams, kurių paviršiai jau turi pažeidimų, rekomenduojama juos atstatyti į pradinę būklę“, – teigia A. Plečkaitis.
„Švaros brolių“ automobilių švaros centrų tinklo vadovas pastebi, kad viena dažnesnių šių laikų problemų yra kalkių dėmės, ypač „kamuojančios“ naujų daugiabučių gyventojus, kurie laiko savo transporto priemones požeminiuose parkinguose. Juose susidarančiose balose ar vandens kondensate yra daug kalkių, kurios, aptaškius automobilį, palieka ant jo baltas pigmentines dėmes.
„Kai susidaro tokios dėmės arba automobilio lakas jau turi kažkokių trynimo požymių, pabalimų ir panašių defektų, tuomet rekomenduojama pasvarstyti apie automobilio kėbulo poliravimą ir jo paviršių grąžinimą į pradinę būklę“, – pataria A. Plečkaitis.
Pagrindinės taisyklės plaunant
Automobilį plaunant vasarą savarankiškai, svarbu atkreipti dėmesį į keletą pagrindinių taisyklių. Pirmoji – neatlikti jokių darbų ant įkaitusio kėbulo.
„Tai reiškia, kad plauti automobilį reikia atokaitoje arba tam specialiai skirtoje vietoje, vengiant tiesioginių saulės spindulių. Automobilių valymo priemonių sudėtyje yra arba šarminio, arba rūgštinio valiklio pagrindo, tad užpurškus tokią priemonę ant karšto paviršiaus joje esantis vanduo labai greitai išgaruoja, bet ant dažų lieka labai didelė koncentracija arba šarmo, arba rūgšties. Taip galima padaryti ir nebeatstatomą žalą automobiliui“, – perspėja A. Plečkaitis.
Antra taisyklė – nepatartina iš karto pulti valyti kėbulo šluostėmis. Iš pradžių reikėtų vandens srove gerai nuplauti atvėsintą automobilį, jį nuskalauti ir pašalinti kaip galima daugiau purvo, jo neliečiant šluoste.
„Trečia taisyklė – giliau priskretusiam purvui pasistenkite kantriai skirti daugiau laiko, vis sudrėkinti, tuo metu, pavyzdžiui, plaunant kitus paviršius, kad galiausiai tie vabzdžiai ar sakai atmirktų ir lengvai pasišalintų. Jeigu kažkas nepasišalina tik vandens srove, tuomet rekomenduojama tokį purvą kiek įmanoma atmirkyti ir tuomet jau plauti naudojant valymo priemones bei kempines.
Svarbu žinoti, kad kempine negali būti bet kas – šluostės indams plauti čia tikrai netiks. Automobilių plovimui skirtos specialios korėtos arba mikropluošto kempinės, kurios sugeba į save įgerti purvą ir nebraižo paviršių juos trinant“, – akcentuoja ekspertas.
Jo teigimu, jeigu nepadeda niekas, dažniausiai tenka imtis valymo specialiomis priemonėmis, dėl kurių rekomenduojama pasitarti su specialistais.
„Švaros centruose mes naudojamės keletu vabzdžių pašalinimo metodų: tai yra įprastas plovimas arba specializuota paslauga. Iš pradžių bandoma pašalinti vabzdžių liekanas specialiomis valymo priemonėmis, bet jeigu atmirkius lieka pigmentinės dėmės, tuomet būtent tos automobilio dalys yra nupoliruojamos ir išlyginamos, kad nebūtų jokių atspalvio pasikeitimų, lyginant su visu kėbulu“, – sako A. Plečkaitis.
Specialistas pabrėžia, kad automobilį griežtai draudžiama plauti tam neskirtose vietose – kiemuose, prie vandens telkinių ir pan., nes tokia veikla užtraukia administracinę atsakomybę.
„Patys plauti galime tik ten, kur tam yra tinkamos sąlygos – vandens surinkimas ir utilizavimas. Taip pat svarbu žinoti, kad vandentiekio vandeniu automobilio visiškai nuplauti nepavyks – liks kalkių dėmės. Todėl automobilio plovimui rekomenduočiau naudoti minkštintą vandenį“, – rekomenduoja ekspertas.
Nors vasara vairuotojams kelia mažiau galvos skausmo nei šaltasis metų laikas, norintiems išsaugoti patrauklią automobilio išvaizdą patariama vienodai rūpintis savo transporto priemone visus metus. Specialisto teigimu, skiriasi tik priežiūros darbai ir akcentai, į kuriuos reikėtų atkreipti didesnį dėmesį.
Bendrovės „Švaros broliai“ automobilių švaros centrų tinklo vadovas Algirdas Plečkaitis sako, kad automobilį tiek vasarą, tiek žiemą rekomenduojama plauti tokiu pat dažnumu.
„Atrodo, kad žiemą automobilis purvinasi labiau, bet tai yra visiškai netiesa, nes vasarą apnašų gali būti kaip tik daugiau: vabzdžiai, medžių sakai, žiedadulkės, dulkės – visos šios dalelės greitai apneša automobilio kėbulą, lygiai kaip žiemą tą daro purvas, druskos ar smėlis. Todėl specialistų rekomendacijos yra automobilį ištisus metus plauti du kartus per savaitę ar bent kartą, jeigu tam skiriama mažiau dėmesio“, – teigia A. Plečkaitis.
Jis pažymi, kad kuo ilgiau ant automobilio kėbulo yra nešvarumai, tuo juos sunkiau pašalinti. Vasarą ant įkaitusio paviršiaus užsibuvusios vabzdžių liekanos vėliau nenoriai „atsisveikina“ su automobiliu.
„Tamsių spalvų automobilių dažų sluoksnis gali įkaisti iki 70-80 laipsnių, tad po pakaitinimo tokia temperatūra vabzdžių liekanas vėliau, atrodo, kad reikia gremžti nuo paviršių. Vis dėlto, jeigu jau taip nutiko, svarbu apsišarvuoti kantrybe – neskubėti šveisti, bet stengtis ilgai atmirkyti ir nuplauti jeigu ne pirmu, tai antru kartu“, – pataria specialistas.
Šių laikų problema
A. Plečkaitis pastebi, kad karantino sąlygomis ne visi vairuotojai turėjo galimybę tinkamai pasirūpinti automobiliu pavasarį, tad pradėjusiems aktyviau važinėti dabar, rekomenduotina įvertinti transporto priemonės paviršių būklę.
„Reikėtų įdėmiau apžiūrėti, ar neatsirado paviršinių korozijos pėdsakų, galbūt pastebėsite automobilio paviršių lako defektų, anksčiau nepastebėtų įbrėžimų? Vasara yra tinkamiausias metas tokius smulkius defektus sutvarkyti, kad ilguoju periodu išsaugotume tiek automobilio estetinę išvaizdą, tiek vertę“, – pataria specialistas.
Prieš automobilio apžiūrą reikėtų kruopščiai nuplauti ne tik tradicinį purvą, bet ir sunkiau atsiplaunančias daleles: kelio apnašas, priskretusias dervas, prie kurių labai lengvai limpa purvas.
„Gerai nuplovus ir įvertinus kėbulo bei jo dažų, lako būklę, galima priimti sprendimus dėl tolimesnių veiksmų. Naujesniems ar kruopščiai prižiūrimiems automobiliams dažnai pakaktų tik apsauginės – pavyzdžiui, vaško ar polimerinės – dangos, kuria padengus automobilis ne tik geriau apsaugomas nuo purvo, atstumia vandenį, bet ir įgauna geresnę estetinę išvaizdą, paryškinama jo spalva ir apsaugomi dažai. Automobiliams, kurių paviršiai jau turi pažeidimų, rekomenduojama juos atstatyti į pradinę būklę“, – teigia A. Plečkaitis.
„Švaros brolių“ automobilių švaros centrų tinklo vadovas pastebi, kad viena dažnesnių šių laikų problemų yra kalkių dėmės, ypač „kamuojančios“ naujų daugiabučių gyventojus, kurie laiko savo transporto priemones požeminiuose parkinguose. Juose susidarančiose balose ar vandens kondensate yra daug kalkių, kurios, aptaškius automobilį, palieka ant jo baltas pigmentines dėmes.
„Kai susidaro tokios dėmės arba automobilio lakas jau turi kažkokių trynimo požymių, pabalimų ir panašių defektų, tuomet rekomenduojama pasvarstyti apie automobilio kėbulo poliravimą ir jo paviršių grąžinimą į pradinę būklę“, – pataria A. Plečkaitis.
Pagrindinės taisyklės plaunant
Automobilį plaunant vasarą savarankiškai, svarbu atkreipti dėmesį į keletą pagrindinių taisyklių. Pirmoji – neatlikti jokių darbų ant įkaitusio kėbulo.
„Tai reiškia, kad plauti automobilį reikia atokaitoje arba tam specialiai skirtoje vietoje, vengiant tiesioginių saulės spindulių. Automobilių valymo priemonių sudėtyje yra arba šarminio, arba rūgštinio valiklio pagrindo, tad užpurškus tokią priemonę ant karšto paviršiaus joje esantis vanduo labai greitai išgaruoja, bet ant dažų lieka labai didelė koncentracija arba šarmo, arba rūgšties. Taip galima padaryti ir nebeatstatomą žalą automobiliui“, – perspėja A. Plečkaitis.
Antra taisyklė – nepatartina iš karto pulti valyti kėbulo šluostėmis. Iš pradžių reikėtų vandens srove gerai nuplauti atvėsintą automobilį, jį nuskalauti ir pašalinti kaip galima daugiau purvo, jo neliečiant šluoste.
„Trečia taisyklė – giliau priskretusiam purvui pasistenkite kantriai skirti daugiau laiko, vis sudrėkinti, tuo metu, pavyzdžiui, plaunant kitus paviršius, kad galiausiai tie vabzdžiai ar sakai atmirktų ir lengvai pasišalintų. Jeigu kažkas nepasišalina tik vandens srove, tuomet rekomenduojama tokį purvą kiek įmanoma atmirkyti ir tuomet jau plauti naudojant valymo priemones bei kempines.
Svarbu žinoti, kad kempine negali būti bet kas – šluostės indams plauti čia tikrai netiks. Automobilių plovimui skirtos specialios korėtos arba mikropluošto kempinės, kurios sugeba į save įgerti purvą ir nebraižo paviršių juos trinant“, – akcentuoja ekspertas.
Jo teigimu, jeigu nepadeda niekas, dažniausiai tenka imtis valymo specialiomis priemonėmis, dėl kurių rekomenduojama pasitarti su specialistais.
„Švaros centruose mes naudojamės keletu vabzdžių pašalinimo metodų: tai yra įprastas plovimas arba specializuota paslauga. Iš pradžių bandoma pašalinti vabzdžių liekanas specialiomis valymo priemonėmis, bet jeigu atmirkius lieka pigmentinės dėmės, tuomet būtent tos automobilio dalys yra nupoliruojamos ir išlyginamos, kad nebūtų jokių atspalvio pasikeitimų, lyginant su visu kėbulu“, – sako A. Plečkaitis.
Specialistas pabrėžia, kad automobilį griežtai draudžiama plauti tam neskirtose vietose – kiemuose, prie vandens telkinių ir pan., nes tokia veikla užtraukia administracinę atsakomybę.
„Patys plauti galime tik ten, kur tam yra tinkamos sąlygos – vandens surinkimas ir utilizavimas. Taip pat svarbu žinoti, kad vandentiekio vandeniu automobilio visiškai nuplauti nepavyks – liks kalkių dėmės. Todėl automobilio plovimui rekomenduočiau naudoti minkštintą vandenį“, – rekomenduoja ekspertas.