• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sistemos, nustatančios vairuotojo nuovargį ir išsiblaškymą, padarys ateities automobilius daug saugesnius. Tai pasiekti padės speciali saugumo technologija, atpažįstanti užmerktas akis ir vairuotojo žvilgsnio kryptį.

REKLAMA
REKLAMA

„Šis sprendimas leis vairuotojui būti dar labiau užtikrintam savo automobiliu ir juo pasitikėti“, – aiškina „Volvo Cars“ inžinierius ir vairuotojo palaikymo sistemos funkcijų kūrimo projekto vadovas Peras Landforsas (Per Landfors).

REKLAMA

Prietaisų skydelyje įmontavus jutiklį, kuris stebi vairuotojo žvilgsnį, kaip plačiai yra atvertos jo akys ir vairuotojo galvos laikymo kampą, pavyko sukurti saugumo sistemą, nustatančią vairuotojo būklę ir sugebančią atitinkamai nustatyti automobilio valdymą. Kartu automobilis stebės, kad neišvažiuotų iš važiuojamosios juostos ir per arti nepriartėtų prie kito automobilio, jei vairuotojas nukreips savo dėmesį į ką nors kitą. Sistema taip pat sugebės nustatyti vairuotojo mieguistumą ir neleis užmigti vairuojant.

REKLAMA
REKLAMA

Prie tokių sistemų priskiriama diegiama saugumo sistema „Lane Keeping Aid“, padedanti išlaikyti automobilį važiuojamoje juostoje ir sumažinanti susidūrimo riziką važiuojant nedideliu greičiu, susidūrimo perspėjimo sistema „Collision Warning“ ir adaptyvioji pastovaus greičio kontrolės sistema su funkcija „Queue Assist”.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jutikliai yra įdiegti priešais vairuotoją esančiame prietaisų skydelyje. Nedideli LED šviesos diodai apšviečia vairuotoją infraraudonaisiais spinduliais, kurie sistemai perduoda informaciją apie vairuotojo būseną. Žmogaus akis nepastebi infraraudonųjų spindulių, todėl jie vairuotojui netrukdys.

REKLAMA

Vairuotoją stebintys jutikliai suteikia ir kitas galimybes. Vairuotojo akių stebėjimas leis automobiliui nustatyti salono apšvietimą ir dieninių žibintų intensyvumą pagal vairuotojo žvilgsnio kryptį. Automobilis sugebės pats atpažinti prie vairo sėdintį žmogų ir nustatyti sėdynės padėtį.

REKLAMA

Technologija jau yra įdiegta keliuose bandomuosiuose automobiliuose. Be to, „Volvo Cars“ kartu su Čalmerso technologijų universitetu ir koncernu „Volvo AB“ atlieka tyrimus, kurių tikslas – nustatyti veiksmingiausius vairuotojo nuovargio ir išsiblaškymo nustatymo metodus.

Vairuotojo būklės įvertinimas („Driver State Estimation“), jutikliams stebint prie vairo sėdinčio žmogaus būklę, yra labai svarbus. Tai gali tapti esminiu aspektu, ateityje kuriant autonomiškai valdomus automobilius. Automobilis galės pats nustatyti, ar vairuotojas sugeba vairuoti automobilį, kai nebebus sąlygų tęsti kelionę valdant automobilį autonominiu būdu.

Ši technologija – dar vienas reikšmingas pasiekimas, priartinantis įmonę „Volvo Cars“ prie užsibrėžto tikslo – pasiekti, kad iki 2020 m. naujuosiuose „Volvo“ automobiliuose nežūtų ir rimtai nesusižeistų nė vienas žmogus.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų