• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektroninės pagalbos sistemos nėra naujas išradimas, kuris buvo pristatytas prieš porą dienų. Jos automobiliuose egzistuoja daugybę metų, tačiau per pastaruosius penkis metus jų skaičius išaugo nuo 2 ar 3 iki 5 ar net 7. Tačiau atrodo, jog ateityje visi nauji automobiliai privalės turėti dar vieną sistemą - automatinę automobilio stabdymo sistemą. 
„AEB“ arba „Automatic emergency braking“ sistemos šiuo metu yra montuojamos į brangesnius automobilius kaip papildoma įranga. Šių sistemų veikimo principas pakankamai principas, nes jos padeda išvengti susidūrimo su kitu automobiliu, jeigu vairuotojas kur nors žioplinėja, darosi „selfius“ ar užsiima kita veikla negu vairavimas.
Išvengti smūgio į kitą automobilį padeda priekyje sumontuoti davikliai ir už radiatoriaus grotelių esanti kamera, kuri nuolatos stebi kas dedasi automobilio priekyje. Vos tik priekyje atsiranda kokia nors kliūtis, automobilio kompiuteris vairuotoją įspėja garsiniu signalu, o jeigu garsinis įspėjimas nepadeda, automobilis sustoja pats. Puiki sistema, ar ne?

Elektroninės pagalbos sistemos nėra naujas išradimas, kuris buvo pristatytas prieš porą dienų. Jos automobiliuose egzistuoja daugybę metų, tačiau per pastaruosius penkis metus jų skaičius išaugo nuo 2 ar 3 iki 5 ar net 7. Tačiau atrodo, jog ateityje visi nauji automobiliai privalės turėti dar vieną sistemą - automatinę automobilio stabdymo sistemą. 
„AEB“ arba „Automatic emergency braking“ sistemos šiuo metu yra montuojamos į brangesnius automobilius kaip papildoma įranga. Šių sistemų veikimo principas pakankamai principas, nes jos padeda išvengti susidūrimo su kitu automobiliu, jeigu vairuotojas kur nors žioplinėja, darosi „selfius“ ar užsiima kita veikla negu vairavimas.
Išvengti smūgio į kitą automobilį padeda priekyje sumontuoti davikliai ir už radiatoriaus grotelių esanti kamera, kuri nuolatos stebi kas dedasi automobilio priekyje. Vos tik priekyje atsiranda kokia nors kliūtis, automobilio kompiuteris vairuotoją įspėja garsiniu signalu, o jeigu garsinis įspėjimas nepadeda, automobilis sustoja pats. Puiki sistema, ar ne?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Vadovaujantis JAV Nacionalinės greitkelių ir eismo saugumo administracijos (NHTSA) atliktais tyrimais, automatinės automobilių stabdymo sistemos privalės tapti bazinės automobilių įrangos dalimi. Tačiau tai įvyks dar negreitai, nes ši technologija yra pakankamai brangi ir yra įkandama ne visiems gamintojams, ypač mažesniems.
Tačiau kodėl ši naujiena turėtų būti svarbiems Lietuvos ir visos Europos vairuotojams? Kaip žinote, Europos Sąjunga įveda įvairiausius saugumo reikalavimus žymiai anksčiau negu kolegos iš Jungtinių Valstijų, todėl nenustebtume, jeigu toks reikalavimas Europoje parduodamiems automobiliams įsigaliotų 2018 ar 2020 metais.



Prieš maždaug dvejus metus buvo pasirodę pranešimų, jog Europos Sąjunga ruošiasi patvirtinti naują pataisą, kuri reikalautų automatinę stabdymo sistemą montuoti į komercinius automobilius, o vėliau ir į visus lengvuosius automobilius. Tačiau prieš šią pataisą protestavo beveik visi automobilių gamintojai, teigdami, jog ši technologija visus automobilius pabrangintų maždaug 2 procentais.
Automatinės stabdymo sistemos, autonominiai automobiliai. Tai „šviesi“ ateitis laukia mūsų...

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų