Šį kartą nusikelsime į Vokietijoje esantį „BMW“ markės muziejų, kurį neseniai aplankė mūsų skaitytojas ir didžiulis šios markės entuziastas Tomas. Kai kurie automanai Tomą turėtų pažinoti. Kodėl? Leiskite mums priminti išskirtinai atrodantį 7 serijos sedaną,
kurį mes Jums pristatėme prieš keletą metų.
Ne vieną įdomų projektą sulipdęs Tomas šį kartą su mumis dalinasi nuotraukomis iš „BMW“ muziejaus, kuriame stūkso plati šios markės modelių gama. Be to, nuolatos atnaujinamoje ekspozicijoje netrūksta neseniai pristatytų koncepcinių modelių, lenktynių trasose buvusių monstrų.
Kalbant apie naujausius koncepcinius modelius, moderni 8 serijos interpretacija galėtų būti puikus pavyzdys. Vyriausiasis „BMW“ dizaineris Adrianas van Hooydonkas pristatydamas šį modelį praėjusiais metais teigė, jog žvelgiant į 8 serijos kupė matome itin modernų, šiuolaikiškai atrodančią mašiną, tačiau tam tikri elementai leidžia jį atpažinti kaip tikrą „BMW“ markės šeimos narį.Interjere dominuoja tokia pati stilistika kaip ir eksterjere - tai minimalistinio dizaino, itin aiškios ir neperkrautos linijos, kurių dėka išryškėja keletas elementų. Itin gilus ir siauras vairas, aukšta centrinė konsolė bei platus centrinis tunelis, kuris vairuotojo ir keleivio zonas bando labiau atskirti negu sujungti.
Jeigu modernūs „BMW“ modeliai nėra Jūsų silpnybę, akis visuomet galima paganyti į legendinius šio gamintojo automobilius. Pavyzdžiui? „BMW 750iL“ - pati ištaigingiausia ir prabangiausia „E32“ kartos sedano versija, kuri iš gamyklos išriedėdavo su pačia geriausia komforto įranga. Taip pat nereikėtų pamiršti ir priekyje tūnojusios 12 cilindrų jėgainės.
Kalbant apie legendinius modelius - nereikėtų užmiršti štai šio, kvapą gniaužiančio „BMW 3.0 CSL“. Pristatytas 1972 metų gegužę, šis automobilis buvo sukurtas tam, jog galėtų dalyvauti „ETCC“ žiedinių lenktynių čempionate - pirmenybėse, kurios tuomet sulaukdavo žymiai daugiau autosporto fanų dėmesio negu dabar.
Praėjusiais metais pristatyta moderni 8 serijos interpretacija sulaukė milžiniško susidomėjimo, tačiau originali 8 serija vis dar atrodo geriau negu daugelis modernių sportiškų automobilių.
„BMW 507“ - vienas rečiausių šios kompanijos modelių, kuris buvo gaminamas vos keletą metų. Nuo 1956 iki 1959 metų „BMW“ pagamino tik 252 vienetus. Visi vokiško kabrioleto vienetai buvo parduoti pramogų pasaulio įžymybėms, lenktynininkams ir turtingiausiems pasaulio automobilių kolekcionieriams. Vienas iš 252 klientų buvo Elvis Preslis, Rokenrolo karalius, kuris vokišką automobilį labai dažnai naudodavo ypatingoms progoms. Pavyzdžiui, kelionei į filmo premjerą.
Garsusis muzikantas turėjo silpnybę išskirtiniams automobiliams, tačiau dėl iki šiol nežinomų priežasčių, Elvis Preslis po keletos metų savo „BMW 507“ pardavė automobilių sporto entuziastui Hansui Stuckui, kuris europietišką automobilį naudojo „Hill Climb“ tipo varžybose. Per pakankamai trumpą lenktyninio automobilio karjerą, „BMW“ iškovojo keletą pergalių, tačiau tolimesnį jo pasirodymą nutraukė avarija.
Nuo 1967 iki 2014 metų automobilis pakeitė keletą savininkų, perėjo per keletos skirtingų meistrų rankas, kol galiausiai buvo paliktas pašiūrėje. Ne pačiame idealiausiame garaže stovėjęs „BMW“ turėjo laukti tos dienos, kada automobilio savininkas turės sumą, reikalingą pilnavertei „BMW 507“ restauracijai.
2014 metais šį automobilį aptiko ir įsigijo „BMW“ koncerno darbuotojai, o tiksliau - „BMW Classic“ padalinio darbuotojai, kurie užsiima klasikinių šios markės automobilių restauracija. Kadangi šis „BMW 507“ turėjo pakankamai turtingą ir spalvingą istoriją, „BMW Classic“ padalinio darbuotojai net nebandė derėtis dėl automobilio kainos. Jie tiesiog sumokėjo prašomą sumą ir Jungtinėse Valstijose aptiktą mašiną išsivežė į „BMW Classic“ dirbtuves.
„BMW Classic“ specialistai prie šio automobilio plušo net dvejus metus. Per šį laiko tarpą „BMW Classic“ padalinio darbuotojai pagamino visas reikiamas kėbulo, interjero, pakabos, variklio, pavarų dėžės komponentus.
Dar viena legenda - „BMW M1“ - pirmasis šio kompanijos superautomobilis, kuris iš pradžių buvo kuriamas ne „BMW“, o „Lamborghini“ inžinierių. Dabar - tai būtų labai neįprasta, tačiau „Lamborghini“ tuomet buvo laikoma superautomobilių specialiste, kuri gali padėti net ir tokio kalibro gamintojui kaip „BMW“.
Norite papildyti
„Automanų gatvės“ rubriką? Susisiekite
el.paštu arba parašykite žinutę „
Facebook“ socialiniame tinkle.