Kam išradinėti dviratį?
Labai įdomu klausyti „valdžiažmogių“, kurių kitais atvejais dažniausias argumentas yra Vakarų Europos patirtis. Tai buvo ir vienas iš argumentų, pradėjus šalinti „žaliąsias rodykles“ prie šviesoforų ir dažnas argumentas siūlant naujas saugumo keliuose nuostatas. Tačiau dešiniavairių automobilių klausimu šis argumentas užmirštamas. Įdomu, kodėl? Ogi todėl, kad daugumoje Vakarų Europos šalių dešiniavairiai automobiliai važinėja jau seniai ir juose nėra aukščiau išvardintų, mūsų nuomone perteklinių, automobilio perdarymo sąlygų. Tai galite įsitikinti atsivertę didžiausią Europoje automobilių skelbimų portalą mobile.de. Jame rasite tūkstančius dešiniavairių automobilių su įvairiausių Europos šalių registracijos numeriais. Tačiau nerasite jokių kamerų ir monitorių. Nes tų šalių valdininkų sveikas protas sako, kad tai nepadidins saugumo, o tik sukels papildomų nepatogumų automobilių vairuotojams.
Naujesni automobiliai saugesni
Yra ir kita medalio pusė. Automobilių pardavėjai teigia, kad Jungtinėje Karalystėje automobiliai pigesni apie 20 procentų. Taip pat, kad apčiuopiama nauda pasijaučia perkant ne senesnį negu 10 metų automobilį. Tai reiškia, kad pirkdamas dešiniavairį automobilį vairuotojas už tą pačią kainą įsigis metais (ar net keliais) naujesnį automobilį. Mes puikiai žinome, kad per pastarąjį dešimtmetį tobulėja pasyvios ir aktyvios automobilių saugumo sistemos. Ir net keliais metais naujesnis automobilis yra ženkliai saugesnis už senesnį. Nors ir labai mažai, tačiau leidimas be neadekvačių reikalavimų eksploatuoti dešiniavairius automobilius padėtų atnaujinti automobilių parką Lietuvoje ir važinėti nors šiek tiek saugesniais automobiliais.
Už teisę vairuoti išskirtinius automobilius
Tuo tarpu automobiliais besidomintiems žmonėmis - automanams - atsivertų galimybės važinėti išskirtiniais automobiliais, kurie nebuvo gaminami važinėti dešine kelio puse. Žinoma, mes kalbame apie vienetus žmonių ir retus automobilius, tačiau šiai dienai, jei automobilis nėra pakankamai senas, kad patektų į istorinių automobilių kategoriją, jis negali važinėti Lietuvos keliais. Jeigu bus priimtos planuojamos pritaikymo nuostatos, tai ir niekada negalės. Nes tiesiog niekada nebuvo gaminamos dešinei važiavimo pusei skirtos lempos. O juk yra visa eilė britiškų ir japoniškų automobilių, kurie verti džiuginti Lietuvos automobilių mylėtojus. Na, kad ir legendinis „Nissan Skyline“.
Keistas požiūris į savo darbą
Pabaigai norime pasidalinti savo nuostaba, kurią kelia susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus ir ministerijai pavaldžių institucijų darbo aplaidumas. Tiek Europos, tiek Lietuvos teismai vienas po kito priima sprendimus, aiškiai sakančius, kad valdžia neužtikrina šalies vairuotojų teisių, o ministerija nerangiai žada iki vasaros svarstyti kažkokius neadekvačius teisės aktų pakeitimus.
Gerbiamieji ponai, jūs gaunate atlyginimą iš vairuotojų (mokesčių mokėtojų) sumokėtų mokesčių. Teismas yra kraštutinė piliečio priemonė ieškoti teisybės. Kiekvienas Jūsų pralaimėtas teismas yra įrodymas, kad Jūs dirbate labai blogai. Atsakingos valdžios nereikia teismais raginti priimti atitinkamus sprendimus, kurie užtikrintų Lietuvos vairuotojams galimybę rinktis. Ir tai nėra kažkokie Lietuvos piliečių išsigalvoti pageidavimai. Tai yra tai, kas eilę metų galioja ir naudojama Vakarų Europoje. Viskas patikrinta ir puikiai veikia. Tiesiog pasinaudokite kitų šalių patirtimi, o neišradinėkite savo dviračio, prisidengdami kova už saugumą keliuose. Saugumą keliuose reikia užtikrinti kitomis priemonėmis ir kelias iš jų jau siūlėme Jums
čia.
Tuo tarpu automanai tikisi, kad laiku savo darbo neatlikę valdininkai bus atitinkamai įvertinti savo vadovų, o priimti įstatymų pakeitimai, leidžiantys dešiniavairėms transporto priemonėms važinėti Lietuvos keliais, bus nepertekliniai ir Lietuvos vairuotojams nereikės bylinėtis su valstybe įvairių instancijų teismuose, kad turėtų tokias pat teises kaip ir kiti vairuotojai kitose Europos šalyse. Juk Konstitucinis tesimas aiškiai pasakė, kad laikinai į Lietuvą įvažiuojantys automobilių vairuotojai yra niekuo negeresni nei mūsų šalies vairuotojai. Jiems transporto priemonėms turi būti taikomi vienodi reikalavimai.