• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Autobusų parkas pelnosi privačių vežėjų sąskaita

Autobusų maršrutai į Alksninę ir Plutiškes, kuriuos aptarnauja saivaldybės bendrovės „Marijampolės autobusų parkas“ transportas, pasirodo, yra visuomenei būtini, o pavyzdžiui, reisai į Šunskus ar Daukšius, kuriais važiuoja privačių įmonių autobusai, visuomenei nebūtini. Taip sugalvojo savivaldybės administracijos Ūkio departamento valdininkai, o tarybos dauguma, matyt, nė nesigilinusi, kas būtina visuomenei, pakėlė rankas „už“.

REKLAMA
REKLAMA

Užmiršusi, kada naudojosi Marijampolės visuomeniniu transportu, tarybininkų dauguma priėmė sprendimą, kad visuomenei būtinus maršrutus – jų nuostoliai kompensuojami iš biudžeto - aptarnauja tik savivaldybei priklausanti bendrovė „Marijampolės autobusų parkas“. Suprantama tarp būtinų nėra nuostolingų – šie palikti privatiems vežėjams.

REKLAMA

Paskutiniajame posėdyje tarybos patvirtinti keleivių pervežimo paslaugų įkainiai taip pat labiausiai tenkina bendrovę „Marijampolės autobusų parkas“, kurios vadovai aiškino esantys priversti didinti kainas, nes smarkiai pabrango degalai, atsarginės dalys,   daugiau lėšų reikia skirti darbuotojų atlyginimams, neišvengiama nuostolingų reisų.

REKLAMA
REKLAMA

Tarybininkai, matyt, galvoja (jeigu galvoja), kad individualios vežėjų įmonės egzistuoja kitame pasaulyje, kuriame nekyla kuro, atsarginių dalių, automobilių remonto kainos, nemažėja keleivių srautai. Deja, kyla, mažėja ne tik savivaldiškam „uabui“, bet ir Angelės Bižienės paslaugų ir prekybos, Ginto Kaleininko, G. Mikulio individualioms įmonėms,   aptarnaujančioms didžiąją dalį vietinio susisiekimo maršrutų. Todėl jų vadovai siūlė  priemiestinių autobusų važiavimo kainą padidinti iki 25 centų už kilometrą (taryba nubalsavo už 22 ct), o minimalią bilieto kainą – iki 1,5 Lt (1,3 Lt).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tik taip privatininkai, kuriems nekompensuojami patiriami nuostoliai, galėtų išsilaikyti.
A. Bižienė, atstovaujanti privačių vežėjų interesus, taip ir nesulaukė savivaldybės valdininkų paaiškinimo, kuo skiriasi visuomenei būtinas maršrutas į Alksninę ir nebūtinas  į Šunskus arba keleivis, gabenamas Marijampolės autobusų parko mašina, nuo skubančio bažnyčion privatininko transportu.

REKLAMA

Beje, bendrovė „Marijampolės autobusų parkas“ paprašė savivaldybės administracijos kas mėnesį iš biudžeto skirti 30-40 tūkstančių litų nuostoliams padengti. Jeigu administracija to nepadarys, ar neatsitiks taip, kaip su maršrutu „Marijampolė - Lazdijai“? Su pastarosios savivaldybe nesutarus dėl kompensavimo už šį reisą, marijampoliečiai jo atsisakė.

REKLAMA

„Kodėl autobusų parkui išskirtinis mūsų valdžios dėmesys, kai jo aptarnaujamų priemiestinių maršrutų sąraše tik pora mūsų savivaldybės kompensuojamų maršrutų? Nejau savivaldybės administracijos nedomina, kodėl įmonė,  turėdama geras sąlygas verslui bei gaudama pajamų iš kitos veiklos, dirba nuostolingai“, - stebėjosi A. Bižienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jos nuomone, visi maršrutai turėjo būti įtraukti į visuomenei būtinųjų sąrašą, juos aptarnaujančios įmonės - gauti kompensacijas, kaip ir numatyta susisiekimo ministro 2003 metais patvirtintame atitinkamame dokumente.

Meras Rolandas Jonikaitis įpareigojo savivaldybės administraciją parengti išsamią keleivių pervežimo galimybių studiją, o privatiems vežėjams nurodyta savavališkai nekelti įkainių už paslaugas.

REKLAMA

„Studiją numatoma paruošti iki lapkričio pirmosios. Norėdami iki to laiko išgyventi,  žadame atsisakyti nuostolingų maršrutų. Kito kelio mums nelieka“, - tvirtino A. Bižienė.

O kaip keleiviai? Visai tikėtina, kad kaimiškųjų seniūnijų gyventojai, savaitgalį susiruošę aplankyti artimųjų kapų ar į bažnyčią, vis dažniau bus priversti tūnoti namie, nes retai kursuojančių privačių įmonių autobusiukų dar labiau sumažės.

REKLAMA

Savivaldybės administracijos Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pareigas neseniai pradėjęs eiti Rolandas Žvironas „Miesto laikraščiui“ teigė, kad visuomenei būtini keleivių pervežimo maršrutai yra tie, kuriais važinėja daugiausia keleivių. Bet jų srautus, „Miesto laikraščio“ duomenimis, tyrė tik privatininkai, nesutinkantys su tokia vedėjo nuomone. Matyt, ir jis dėl to nėra tikras, nes sakė, kad atitinkamų sprendimų galės imtis tik Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistams parengus keleivių pervežimo studiją.

Eleonora JUŠKEVIČIŪTĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų