Per pirmoje „Holden Ute“ istorijos dalyje apžvelgtą dvidešimties metų laikotarpį pasikeitė net keturios šio pikapo kartos. Susidaro toks įspūdis, kad automobilis prisitaikė ir bėgant laikui jo dizainas bei konstrukcija evoliucionavo kartu su pačių australų išvaizda ir charakteriu. Nuo pat savo pasirodymo rinkoje pradžios pikapas buvo labai populiarus, nes kitaip nei už Australijos ribų esantys gamintojai „Holden“ žinojo, ko nori žaliojo kontinento gyventojai ir sugebėjo tuos norus patenkinti. „Holden Ute“ pikapo gamyba nutrūkusi buvo tik 1984-1990 metų laiku, o naujausios kartos modelis rinkoje pasirodė 2007 m. Žvelgiant į išvaizdų „VE Ute“ kėbulą telieka tik apgailestauti dėl to, jog Europoje pikapas neparduodamas...
Pateikiame antrąją „Holden Ute“ istorijos dalį. Pirmąją galite skaityti čia: Australiško gyvenimo būdo istorija (I)
1971-1985 metai: penkta karta
1971 m. „Holden HQ Ute“ (nuotr. Gamintojo)
Visiškai naujas „HQ Ute“ pikapas buvo gaminamas ant ilgesnės universalo ratų bazės ir buvo pirmas, turėjęs rėmą visu važiuoklės ilgiu bei plienines grindis palei visą krovinių skyriaus platformą. Jo kėbulas buvo žemesnio profilio, krovinių skyrius talpesnis, konstrukcijoje panaudota daugybę inžinerinių naujovių iš HQ serijos sedano ir universalo, tačiau buvo išlaikyta tokia pati tvirta galinė pakaba su lingėmis.
1971 m. „Holden One Tonner“ (nuotr. Gamintojo)
Pirmą kartą šalia tradicinio sedano pagrindu gaminamo „Ute“ pikapo pradėta Autralijoje suprojektuoto ir tobulinto modelio su atskira važiuokle ir kabina gamyba. Savo konstrukcija tai buvo daugiau sunkvežimis negu pikapas – priekinė iš sedano paskolinta dalis buvo montuojama ant ilgesnės 3,05 metro ratų bazės. Modelis buvo pavadintas „One Tonner“ ir dėl savo keliamosios galios greitai tapo prekybininkų „nulymėtiniu“.
1974 m. „Holden HJ Ute“ (nuotr. Gamintojo)
1976 m. „Holden HX Ute“ (nuotr. Gamintojo)
Po ilgai gamintų HQ kartos pikapų sekę HJ serijos modeliai buvo gerokai patobulinti. Priekinės dalies dizainas buvo visiškai naujas su į išorę iškeltomis grotelėmis ir labiau išsišovusiu priekiniu buferiu. Visuose varikliuose buvo įrengtas droselio valdymas su trosu, be to kaip papildomą įrangą buvo galima užsisakyti „keleivinės versijos“ komfortiškesnę pakabą. Visgi didžiausias pasikeitimas buvo pristatytos atanujintos visų „Holden“ gaminamų varikliu versijos, išmetančios į aplinką mažiau kenksmingų dujų. Taip siekta įgyvendinti naujus Australijos vyriausybės reikalavimus. Pirmą kartą valytuvus, langų purštukus, posūkius ir priekinius žibintus vairuotojai galėjo valdyti naudodamiesi svirtele, įrengta ant vairo kolonėlės.
1977 m. „Holden HZ Ute“ (nuotr. Gamintojo)
Kartu su „HZ Ute“ pirkėjams buvo pristatyti svarbūs „Holden“ pasiekimai tobulinant pakabą, dėl kurių pagerėjo valdymas ir stabdymas. Be minėtų patobulinimus buvo galima rinktis geresnes spyruokles ir amortizatorius bei stabilizatorių strypus. Tokia pakaba jau leido pajausti ir sportiško pikapo charakterio bruožus. „Sandman Ute“ buvo komlektuojamas su 4,2 litro V8 tipo varikliu, vairo striprintuvu ir kelionės nuotolio skaitikliu.
1980 m. „Holden WB Ute“ (nuotr. Gamintojo)
Paskutinis šios kartos modelis, „Holden Ute“ su WB serijos kėbulu, išsiskyrė naujais priekiniais sparnais, radiatoriaus grotelėmis, priekiniais ir charakteringais didžiuliais galiniais žibintais. Beveik tokia pati kabina buvo naudojamas ir „One Tonner“ sunkvežymyje. „WB Ute“ gamyba buvo nutraukta 1984 metų pabaigoje.
1990-2000 metai: šešta karta
1990 m. „Holden VG Ute“ (nuotr. Gamintojo)
„VG Ute“ buvo trijų metų darbo, kurį atliko nedidelė „Holden“ inžinierių ir dizainerių grupė bei panaudoto 10 milijonų dolerių biudžeto rezultatas, tačiau viskas kompanijai atsipirko su kaupu, nes pikapą australai sutiko lyg tautos herojų. Madingas stilius, visi mazgai ir universalo bazė gauta iš visiškai naujo „VN Commodore“ sudarė labai sėkmingą komplektą. Buvo siūlomos dvi versijos: 3,8 litro V6 tipo motorą turintis „Ute“ ir galingesnis „Ute S“, abiejuose buvo montuojamas apkrovai jautrus vožtuvas, kuris pagerino stabdymą esant skirtingam svoriui krovinių skyriuje.
1992 m. „Holden VP Ute“ (nuotr. Gamintojo)
Modelyje su raide „S“ buvo montuojamos sportinės sėdynės ir tokie sportiškumą akcentuojantys priedai kaip ribotos trinties diferencialas, tachometras, 15 colių ratais, pagal užsakymą gaminama krovinių skyriaus uždanga arba už papildomą mokestį montuojamas 5,0 litrų V8 tipo EFI motoras. 1990 metais pirmą kartą pasirodė ir sportinių modelių padalinio paruoštas įspūdingas „HSV Maloo Ute“ superpikapas. Atnaujintas „VP Ute“ modelis turėjo labiau į sparnus įsiliejančius didesnius priekinius, akrilo dažais padengtas radiatoriaus groteles su apačioje įrengta oro įsiurbimo anga, apvalią emblemą ant priekinės variklio dangčio briaunos ir papildomus posūkių indikatorius ant priekinių sparnų. Pagerėjo valdymas ir važiavimo komfortas, o 170 AG galios 3,8 litro V6 tipo variklis dėl eilės patobulinimų sklandžiau ir tyliau veikė.
1993 m. „Holden VR Ute“ (nuotr. Gamintojo)
Ryškiausias progreso ženklas šioje kartoje buvo „VR Ute“ pasirodymas. Šis pikapas gerokai skyrėsi nuo pirmtakų savo nauju priekinės dalies dizainu, naujomis dvigubomis radiatoriaus grotelėmis, naujais priekiniais ir galiniais žibintais, didele centrine oro įsiurbimo anga priekiniame buferyje ir šiek tiek praplatintomis ratų arkomis. Elektronika valdė netik mechaniką, bet ir komforto ir saugumo įrangą, tokią kaip elektroninis durų ir degimo raktelis bei centrinis užraktas. V6 tipo variklio galia padidėjo iki 177 AG, o už papildomą mokestį buvo galima rinktis vieną iš dviejų V8 konfigūracijos (220 AG ir 250 AG galios) motorų.
1995 m. „Holden VS Ute“ (nuotr. Gamintojo)
Elektronikos valdomoje automatinėje transmisijoje atsirado dinamiško arba ekonomiško važiavimo rėžimai. Ilgai gamintas „VS Ute“ kėbulo dizainu nesiskyrė nuo ankstesniojo modelio, tačiau turėjo iš pagrindų atnaujintą variklį. Tarp naujų 3,8 litro V6 tipo variklio komponentų buvo visos svarbiausios detalės, tokios kaip cilindrų blokas, galvutės, įsiurbimo ir išmetimo kolektoriai bei iš metalų lydinio pagamintas karteris. Be to panaudotos naujas trinties mažinimo technologijas, o bendras visų patobulinimų rezultatas lėmė 13 procentų didesnę galią bei 5 procentais mažesnes kuro sąnaudas. 1998 metais pasirodė pirmoji sportinė „Holden Ute SS“ modifikacija, kuri buvo parduota ribota 300 automobilių serija.
2000-2007 metai: septinta karta
2000 m. „Holden VU Ute“ (nuotr. Gamintojo)
„Holden VU Ute“ buvo pirmas visiškai naujas modelis per paskutinius dešimt metų. Kompanijai pavyko dar kartą pavyko pasiekti geriausią dinamiškumą visame segmente, tačiau tuo pat metu išlaikyti automobilio universalumą tam, kad jis galėtų būti ir darbinė transporto priemonė. Sėkmingai integruotus sportiškumo ir universalumo bruožus dar labiau paryškimo užapvalintos linijos ir spragukais tvirtinamas krovinių skyriaus uždangalas. Šio „Ute“ gale buvo įrengta nepriklausoma pakaba ir tai suteikė pikapui važiavimo ir valdymo savybes analogiškas sedanui. Apskritai, automobilis buvo labiau pritaikytas keleiviams, komfortiškesnis, saugesnis ir daugeliu atžvilgių tobulesnis už ankstesniuosius modelius.
2001 m. „Holden HSV Maloo Ute“ (nuotr. Gamintojo)
Tvirtesnis ir didesnis negu pirmtako krovinių skyrius suteikė kaip niekada didelį krovumą – net 830 kilogramus. „Ute“ ir „Ute S“ versijose montuojamas standartinis 3,8 litro V6 tipo variklis išvystė 204 AG galią variklis, na o sportiškiausios SS modifikacijos 5,7 litro darbo tūrio V8 motoro galia siekė 300 AG. Vėliau „VU Ute“ gamyba buvo pratęsta, o modelio pavadinime atsirado prierašas „Series II“. Pirmą kartą buvo įrengta signalizacija, kuri buvo valdoma nuotoliniu būdu ir aktyvuota skleisdavo garsą per automobilio signalą. Buvo pertvarkytas posūkių indikatorių, bei valytuvų valdymas svirtelėmis, įrengtas patogesnis pastovaus greičio palaikymo sistemos valdymas.
2002 m. „Holden VY Ute“ (nuotr. Gamintojo)
2002 metais pasirodžiusi „VY Ute“ karta turėjo griežtesnį „veidą“ ir kampuotesnes linijas. Važiuoklės charakteristikos buvo geros kaip niekada, o atnaujintas vairo mechanizmas suteikė vairuotojui tikslumo jausmą ir geresnę atsakomąją reakciją. „Ute SS“ versijoje pirmą kartą buvo įrengtos oro pagalvės keleiviams, o panaudojus specialiai pritaikytą išmetimo sistemą V8 tipo variklio galia padidėjo iki 315 AG.
2003 m. „Holden Ute VY II SS“ su uždaru krovininiu kėbulu (nuotr. Gamintojo)
2003 metais sugrįžęs į rinką po 18 metų pertraukos „Holden“ „darbininkas“ „One Tonner“ gavo VY serijos kėbulo išvaizdą. Tais pačiais metais kompanija pristatė keturių durų padidinto pravažumo „Crewman Ute“ kartu nutiesdama kelią daugybei nišinių modelių. „Crewman“ buvo didžiausias iš visų kada nors gamintų „Holden“ automobilių, o jo ilgis nuo priekinio iki galinio buferio siekė 5305 milimetrus. Vėliau pasirodė dar ilgesnė ir platesnė visais keturiais ratais varoma versija, pavadinta „Crewman Cross 8“.
2004 m. „Holden VZ Ute S“ (nuotr. Gamintojo)
2004 metų vasarą pristatydama VZ serijos „Ute“ pikapą „Holden“ kompanija džiaugėsi rekordiniais šio legendinio modelio pardavimais. Konstrukcijos patobulinimų buvo daug, tarp jų - naujos kartos 235 AG galios „Alloytec“ V6 tipo varikliai bei 5,7 litro V8 motoro patobulinimas ir tai tik dar labiau padidino ir taip labai populiarių automobilių patrauklumą.
2005 metais pasirodęs „AWD One Tonner Cross 6“ buvo pirmas australiškas modelis, galėjęs bekele vežti masyvius krovinius. Nuo galiniais ratais varomo giminaičio jis skyrėsi didesne prošvaisa ir keturių varomų ratų sistema, tačiau daugeliu bruožų tai buvo lengvasis automobilis. Visais ratais varomi VZ serijos pikapai išsiskyrė nauju priekiniu buferiu, ryškesnėmis iškilusiomis juostomis ant variklio dangčio ir išsišovusiomis juodomis ratų arkomis.
Nuo 2007 metų: aštunta karta
2007 m. „Holden VE Ute SS V“ (nuotr. Gamintojo)
Naujas „Ute“ legendos skyrius prasidėjo 2007 metais. Kurdami „Holden VE Ute“ kėbulą dizaineriai norėjo pasinaudodami neeiliniu modelio statusu iš naujo „uždegti“ žaliojo kontinento gyventojų aistrą sportiškiems pikapams. Pastangos buvo skiriamos ne tik galios ir greičio, bet ir saugumo rodikliams pagerinti. Kaip teigia kompanijos atstovai – geresnis komfortas, valdymas, stabdymas ir tai, kaip vairuotojas jaučia automobilį, žodžiu, visur jaučiami teigiami pokyčiai. Naujojo „Ute“ pikapo pagrindas yra itin palankių įvertinimų sulaukęs „VE Commodore“ sedanas, kurio priekinės dalies dizainas kartu su padidėjusia kabinos erdve, puikia interjero ergonomika bei keleivių komfortu buvo perkeltas tiesiai į pikapo kėbulą.
2007 m. „Holden VE Ute SV6“ (nuotr. Gamintojo)
Taip pat į jį talpinamas (SS bei SS V versijose) ir naujos kartos „Holden“ V8 tipo 6,0 litrų darbo tūrio variklis, kurio maksimali galia siekia 360 AG, o sukimo momentas – 530 Nm. Darbinio arkliuko kvalifikacija taip pat niekur nedingo – galimybė vežti masyvius krovinius ir šiuolaikiškas platformos funkcionalumas yra svarbios savybės siekiant išlaikyti išskirtinį „Holden Ute“ statusą.
...
Australiškojo pikapo pritaikymo sričių buvo devynios galybės, ankstyvuoju laikotarpiu kai kurie fermeriai jį netgi naudojo avims suginti. Nors per beveik 60 metų evoliucijos „Ute“ iš pilko darbinio arklio tapo daugeliui (Australų) gerai žinomu ryškiu sportišku modeliu, tačiau tebėra vis dar gali sėkmingai gabenti nemažus krovinius. Kartu su liūtą vaizduojančia emblema jis išlaikė savybes, kurias australai vertina labiausiai – universalumą, patikimumą ir puikų valdymą už prieinamą kainą.