Po studijų – aukštojo mokslo diplomas su praktinio darbo patirtimi.
Lietuvos studentai aukštąsias mokyklas baigs turėdami pakankamai daug praktinių įgūdžių. Pasitelkus Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų paramą, universitetuose ir kolegijose steigiami virtualūs realaus darbo moduliai – nuo imitacinių bankų ir maisto technologijų bendrovių iki medicininių operacijų bei slaugos simuliatorių.
Studijų kokybei gerinti ir praktiniams įgūdžiams suteikti iš ES struktūrinių fondų skiriama beveik 11 mln. litų, už kuriuos bus finansuojami septyni šalies aukštųjų mokyklų projektai.
„Geras teorinis pasirengimas, tačiau menki darbo įgūdžiai aukštųjų mokyklų absolventams neretai riboja galimybes susirasti norimą darbą, nes darbdaviai labiau vertina profesinės patirties turinčius pretendentus“, – sako Švietimo ir mokslo ministerijos ES paramos valdymo skyriaus vyriausioji specialistė dr. Dalia Bukelevičiūtė.
Šią studijų spragą užpildys aukštosiose mokyklose įsteigti imitaciniai centrai, kuriuose studentai tobulins praktinius įgūdžius, žinias ir gebėjimus, kad galėtų greičiau adaptuotis darbo rinkoje.
Daugumos įgyvendinamų projektų tikslas – tobulinti studentų verslumo įgūdžius. Socialinių mokslų kolegijos ir partnerių: Vilniaus Gedimino technikos universiteto Verslo vadybos fakulteto, Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos studentai susipažins su įvairių sričių įmonių veikla, simuliacinėje darbo rinkoje galės kurti bendroves ir jose darbuotis.
„Imituotose bendrovėse būsimieji vadybininkai įgis reikalingos praktinės patirties steigti savo verslą, jį plėtoti, netgi konkuruoti su kitomis įmonėmis. Projekto partneriu pasirinkome Lietuvos verslo darbdavių konfederaciją. Kartu su Lietuvos verslo įmonių atstovais diegsime naujus studijų metodus, kurie bus naudingi verslui ir patrauklūs studentams bei dėstytojams“, – teigia kolegijos projektų koordinatorė Lina Juzėnaitė.
ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas kurs eksperimentinę verslo profesionalų rengimo laboratoriją, kurioje bus taikomas vienas novatoriškiausių praktinio mokymo metodų – eksperimentinė ekonomika. „Tai – įvairių aukcionų modeliavimas, viešųjų išteklių paskirstymas, rinkos dalyvių elgsenos prognozavimas, virtualios įmonės steigimas ir valdymas, prekyba realiais aktyvais bei daug kitų specialistams praktinėje veikloje būtinų veiksmų“, – pasakoja ISM infrastruktūros direktorius dr. Vilius Kontrimas.
Kauno medicinos universitete studijuojantys būsimieji medikai ir slaugos specialistai praktinių žinių semsis įkurtame imitaciniame centre, kuriame bus modeliuojami įvairūs profesinės veiklos scenarijai.
Aukštųjų mokyklų projektai, kurie pagerins praktinių įgūdžių suteikimą, finansuojami pagal 2007–2013 m. ES struktūrinių fondų Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ priemonę „Studijų kokybės gerinimas, tarptautiškumo didinimas“.