Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Daugiau nei 200 įvairaus amžiaus lenktynininkų šiemet dalyvavo šešiuose BMW Lietuvos kartingo čempionato etapuose ir drauge vykusiose kitose lenktynių serijose. Dar prieš keletą metų 50 sportininkų būrys varžybose būdavo jau nemažas, tačiau sėkmingai buvo pasiekta ir peržengta 100 lenktynininkų riba, o pasibaigęs sezonas visomis prasmėmis buvo rekordinis: tokio masiškumo augimo nebuvo per visą nepriklausomybės laikotarpį, o kartingas tapo bene sparčiausiai augančia automobilių sporto šaka.
Todėl nieko stebėtino, kad federacijos ir čempionato vardo partnerės – BMW atstovybės – saloną užpildė didžiulis būrys sportininkų, jų artimųjų, trenerių, mechanikų, komandos vadovų, varžybų organizatorių.
2021 metų Lietuvos čempionato kalendoriuje buvo 6 etapai: varžybos prasidėjo Vilniuje, Plytinės kartodrome, du etapai vyko Anykščiuose, sportininkus priėmė Smalininkų kartodromas, o bene didžiausia šių metų naujovė buvo varžybos Šiaulių darbo rinkos mokymo centro bazėje Kuršėnuose. Jau keletą pastarųjų metų naujų trasų Lietuvoje nebuvo, o lenktynės Kuršėnuose daugeliui paliko labai gerus įspūdžius.
Iš viso šiemet čempionate dalyvavo per 200 lenktynininkų, komandų įskaitoje taškus rinko net 19 komandų. „Toks augimas mus labiausiai ir džiugina. Labai ryškių pergalių tarptautinėse arenose Lietuvos sportininkams šiemet iškovoti nepavyko, tačiau matome išties didelį potencialą, - sako Lietuvos kartingo federacijos prezidentas Karolis Šikšnelis.
„Jau nuo ankstyvo pavasario, kai išdavėme pirmąsias tarptautines licencijas, buvo matoma, jog dalis lenktynininkų savo tobulėjimo kelią mato užsienyje: kai varžybose, pavyzdžiui, Italijoje, patenki tarp geriausių 20 ar 30 sportininkų, suprantu, kad buvo įdėta labai daug darbo ir treniruočių. Būtent tie lenktynininkai, kurie nuolat dalyvauja tarptautinėse varžybose, ir tobulėja ryškiausiai. Mane, kaip federacijos prezidentą, labiausiai džiugina tai, kad lyderių greitėjimas verčia pasitempti ir kitus – šiemet buvo užfiksuotas ne vienas Lietuvos kartodromų rekordas, o tai rodo, kad sportininkų meistriškumas ir greitis auga“, – priduria jis.
Elegantiškai pasipuošusios sezono pabaigtuvių šventėje spindėjo merginos. „ARTkart“ lenktynių serijos bronzine prizininke tapo Joana Survilaitė, o Vanesa Šilkūnaitė ir Andrėja Vibriantytė už nugaros šiemet paliko visus vaikinus: Andrėja tapo Lietuvos čempione OK klasėje, o Vanesa nugalėjo „Rotax Max Lithuania Challenge“ varžybų „Rotax Micro“ įskaitoje. „Man labai patinka greitis ir lenktynės. Žinau, kad kai kurie berniukai iš principo pirmiausiai stengiasi kovoti su manimi: jiems gal kiek nejauku, kad už juos greičiau važiuoja mergaitė. Tačiau jaučiu didelį norą tobulėti, man sekasi, o pergalės reikalauja daug kasdienio darbo“, - prisipažino šalies čempione tapusi A. Vibriantytė.
Kad kartingas tikrai nėra tik jaunuolių sportas, šiemet patvirtino itin sparčiai populiarėjusios vyresnių lenktynininkų kovos. Pavyzdžiui, į „KZ2 Masters“ klasę įsitraukė ne vienas naujas veidas, techniką šiemet išbandė žinomas ralio meistras Deividas Jocius, o čempionu tapęs Šarūnas Vaškelis pripažino, kad būtent jų klasėje konkurencija buvo bene rimčiausia: „Prieš paskutinį čempionato etapą visi skaičiavome galimus variantus: padėtis turnyro lentelėje buvo labai paini, todėl iki pat paskutinio čempionato posūkio reikėjo kovoti iš visų jėgų. Viskas baigėsi tuo, kad mūsų klasės prizininkai vienas nuo kito atsiliko tik vienu tašku“.
2020 metais šios klasės Lietuvos čempionas Vytautas Surdokas sakė, kad kartingo virusu užsikrėtę lenktynių mėgėjai tikrai nelinkę trauktis: „Mes matėme, kaip važiuoja mūsų tėvai, patys įsitraukėme į lenktynes, o dabar kovas tęsia mūsų atžalos. Aišku, mes irgi neliekame nuošalyje. Todėl tikrai labai smagu matyti, kaip auga mūsų bendruomenė, tai žada dar įdomesnes varžybas ateityje“, - sakė žinomas sportininkas.
Šiltuoju metų laiku vykę etapai baigėsi, tačiau sportininkai poilsiui laiko daug tikrai neturės, nes jau 2022-ųjų pradžioje planuojama surengti 3 žiemos taurės etapus.
2021 m. BMW Lietuvos kartingo čempionato rezultatai
Micro
Daugiau nei 200 įvairaus amžiaus lenktynininkų šiemet dalyvavo šešiuose BMW Lietuvos kartingo čempionato etapuose ir drauge vykusiose kitose lenktynių serijose. Dar prieš keletą metų 50 sportininkų būrys varžybose būdavo jau nemažas, tačiau sėkmingai buvo pasiekta ir peržengta 100 lenktynininkų riba, o pasibaigęs sezonas visomis prasmėmis buvo rekordinis: tokio masiškumo augimo nebuvo per visą nepriklausomybės laikotarpį, o kartingas tapo bene sparčiausiai augančia automobilių sporto šaka.
Todėl nieko stebėtino, kad federacijos ir čempionato vardo partnerės – BMW atstovybės – saloną užpildė didžiulis būrys sportininkų, jų artimųjų, trenerių, mechanikų, komandos vadovų, varžybų organizatorių.
2021 metų Lietuvos čempionato kalendoriuje buvo 6 etapai: varžybos prasidėjo Vilniuje, Plytinės kartodrome, du etapai vyko Anykščiuose, sportininkus priėmė Smalininkų kartodromas, o bene didžiausia šių metų naujovė buvo varžybos Šiaulių darbo rinkos mokymo centro bazėje Kuršėnuose. Jau keletą pastarųjų metų naujų trasų Lietuvoje nebuvo, o lenktynės Kuršėnuose daugeliui paliko labai gerus įspūdžius.
Iš viso šiemet čempionate dalyvavo per 200 lenktynininkų, komandų įskaitoje taškus rinko net 19 komandų. „Toks augimas mus labiausiai ir džiugina. Labai ryškių pergalių tarptautinėse arenose Lietuvos sportininkams šiemet iškovoti nepavyko, tačiau matome išties didelį potencialą, - sako Lietuvos kartingo federacijos prezidentas Karolis Šikšnelis.
„Jau nuo ankstyvo pavasario, kai išdavėme pirmąsias tarptautines licencijas, buvo matoma, jog dalis lenktynininkų savo tobulėjimo kelią mato užsienyje: kai varžybose, pavyzdžiui, Italijoje, patenki tarp geriausių 20 ar 30 sportininkų, suprantu, kad buvo įdėta labai daug darbo ir treniruočių. Būtent tie lenktynininkai, kurie nuolat dalyvauja tarptautinėse varžybose, ir tobulėja ryškiausiai. Mane, kaip federacijos prezidentą, labiausiai džiugina tai, kad lyderių greitėjimas verčia pasitempti ir kitus – šiemet buvo užfiksuotas ne vienas Lietuvos kartodromų rekordas, o tai rodo, kad sportininkų meistriškumas ir greitis auga“, – priduria jis.
Elegantiškai pasipuošusios sezono pabaigtuvių šventėje spindėjo merginos. „ARTkart“ lenktynių serijos bronzine prizininke tapo Joana Survilaitė, o Vanesa Šilkūnaitė ir Andrėja Vibriantytė už nugaros šiemet paliko visus vaikinus: Andrėja tapo Lietuvos čempione OK klasėje, o Vanesa nugalėjo „Rotax Max Lithuania Challenge“ varžybų „Rotax Micro“ įskaitoje. „Man labai patinka greitis ir lenktynės. Žinau, kad kai kurie berniukai iš principo pirmiausiai stengiasi kovoti su manimi: jiems gal kiek nejauku, kad už juos greičiau važiuoja mergaitė. Tačiau jaučiu didelį norą tobulėti, man sekasi, o pergalės reikalauja daug kasdienio darbo“, - prisipažino šalies čempione tapusi A. Vibriantytė.
Kad kartingas tikrai nėra tik jaunuolių sportas, šiemet patvirtino itin sparčiai populiarėjusios vyresnių lenktynininkų kovos. Pavyzdžiui, į „KZ2 Masters“ klasę įsitraukė ne vienas naujas veidas, techniką šiemet išbandė žinomas ralio meistras Deividas Jocius, o čempionu tapęs Šarūnas Vaškelis pripažino, kad būtent jų klasėje konkurencija buvo bene rimčiausia: „Prieš paskutinį čempionato etapą visi skaičiavome galimus variantus: padėtis turnyro lentelėje buvo labai paini, todėl iki pat paskutinio čempionato posūkio reikėjo kovoti iš visų jėgų. Viskas baigėsi tuo, kad mūsų klasės prizininkai vienas nuo kito atsiliko tik vienu tašku“.
2020 metais šios klasės Lietuvos čempionas Vytautas Surdokas sakė, kad kartingo virusu užsikrėtę lenktynių mėgėjai tikrai nelinkę trauktis: „Mes matėme, kaip važiuoja mūsų tėvai, patys įsitraukėme į lenktynes, o dabar kovas tęsia mūsų atžalos. Aišku, mes irgi neliekame nuošalyje. Todėl tikrai labai smagu matyti, kaip auga mūsų bendruomenė, tai žada dar įdomesnes varžybas ateityje“, - sakė žinomas sportininkas.
Šiltuoju metų laiku vykę etapai baigėsi, tačiau sportininkai poilsiui laiko daug tikrai neturės, nes jau 2022-ųjų pradžioje planuojama surengti 3 žiemos taurės etapus.
2021 m. BMW Lietuvos kartingo čempionato rezultatai
Micro