„Google“, kuri yra laikoma vienu geidžiamiausiu darbdaviu, atliko 2013 m. vartotojų barometrą, kurio tikslas buvo išsiaiškinti, kaip pirkėjai elgiasi pirkdami paslaugas ar prekes.
„Tyrimas (red. past.) parodė, kad Lietuva ne taip smarkiai atsilieka nuo mūsų kaimynių Vakaruose. Kai kas sako, kad mes dviem ar trimis metais atsiliekame nuo technologijų. Ta prasme, pagal tai kiek vartotojai naudoja internetą, atlikdami pirkimą arba atlikdami paiešką apie tam tikras prekes. Žinokite, tikrai yra pakankamai aukštas rezultatas“, - laidoje „Verslo pozicija“ sakė R. Urbanas.
Ką atskleidė tyrimas?
Jo teigimu, tokie rezultatai priklauso nuo tam tikrų industrijų. Pašnekovas tikino, kad daugeliui tikriausiai būtų sunku pasakyti, kada paskutinį kartą įsigijo lėktuvo bilietą ne internetu.
„Net 94 proc. respondentų teigė, kad užsakant paslaugas susijusias su kelionėmis, jie naudojasi internetu. (...) Vartotojai, kurie ir neperka paslaugų internetu, sprendimą, ar įsigyti ją ar ne, vis vien atlieka su interneto pagalba“, - tyrimo duomenis analizavo „Google“ rinkodaros vadovas.
Tyrimas parodė, kad mobiliuosius telefonus įsigyja tik 18 proc. interneto vartotojų, tuo tarpu net 73 proc. naudoja internetą tam, kad sužinotų, kokie gamintojai ar kokie modeliai yra svarbiausi.
Per pastaruosius 12 mėn. namų apyvokos daiktus kaip dulkių siurbliai įsigijo apie 20 proc. interneto vartotojų Lietuvoje. Bet net 56 proc. atliko kažkokį tai tyrimą internetu.
Trūksta komunikacijos
Gyventojai ieško informacijos, bet verslas ne visada leidžiasi į dialogą su pirkėjais.
R. Urbano nuomone, kuo prekė yra brangesnė, tuoj vartotojo apsisprendimo laikas yra ilgesnis. Pašnekovas įvardijo, kad yra spontaniškos prekės kaip kino teatro bilietas ar DVD diskai, tada žmogus apsisprendžia tą pačią dieną ir įsigyja šias prekes. Tuo tarpu, jei jis ieško įsigyti televizorių ar mobilų telefoną, jo paieškos prasideda jau keletą savaičių prieš pirkimą.
„Pradžioje žmogus ieškos bendrinių žodžių. Paieškos sistemoje jis parašys „Geriausi mobilieji telefonai 2013 m.“ . Reiškia, jis yra pačioje paieškos pradžioje, nori susigaudyti, kas vyksta, kokie gamintojai kokius modelius išleido. Paskui, išsirinkęs, tarkim, „Samsung‘ą“, jis ieško patikimiausių ir geriausių „Samsung‘o“ modelių. Ir paskutinis paieškos žodis - „Samsung Galaxy S4 pigiausias“. Šitoje vietoje reiškia, kad žmogus yra visiškai prinokęs, pribrendęs pirkimui“, - pasakojo R. Urbanas.
Racionalumas nugali ir patį didžiausią patriotizmą
Verslui yra aiškinama, kad su klientu reikia bendrauti ir pirminiuose pirkimo etapuose, o ne tik – paskutiniuose, nes tokiu atveju galima labai greitai prarasti klientus.
„Norėjau įsigyti fotoaparatą, nuėjęs į parduotuvę ir pasikonsultavęs išsirinkau fotoaparatą, man pasakė kainą. Aš pasižiūrėjęs, kad lygiai tokį patį fotoaparatą galėčiau gauti iš Vokietijos, bet 500 Lt pigiau, sakiau, kad norėčiau paremti lietuvišką verslą ir ar parduotuvė man galėtų padaryti nuolaidą? Tiesiog tikrai norėjau pirkti iš jų, o ne iš Vokietijos. Jie pasakė: „Mes esame išskirtinis distributorius ir šioje vietoje neturime lankstumo.“ Galiausiai man tokio pasiūlymo nebuvo suteikta. Patriotizmas gali būti labai didžiulis, bet racionalumas nugali“, - tikino pašnekovas.