• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Būtina tobulinti teisės aktus ir skatinti didesnį švietimo įstaigų bendradarbiavimą, kad visos mokyklos galėtų pasinaudoti modernia profesinių mokyklų baze. Tai šiandien sakė švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė susitikime su Profesinių mokyklų asociacijos nariais. "Beveik pusė šalies profesinių mokyklų aprūpinta pačia naujausia praktinio mokymo įranga. Svarbu, kad ja galėtų naudotis visi norintieji įgyti profesiją ar atitinkamą kvalifikaciją, - sakė ministrė. - Antra, mokymo metu profesinėse mokyklose sukuriami unikalūs produktai, kuriuos mielai įsigytų vartotojai: pradedant konditerija ir baigiant elektros energija. Būtų visiškai racionalu leisti profesinėms mokykloms juos realizuoti, juo labiau, kad mokyklos rengia ir pardavėjus, ir padavėjus, ir apskaitininkus ir šie mokiniai galėtų mokytis realiomis darbo sąlygomis. Tai suteiktų daugiau privalumų įsidarbinant. Tačiau tai būtų galima tik sutvarkius teisės aktus". Pasak profesinių mokyklų direktorių, verslas nori įdarbinti kuo daugiau praktinių įgūdžių turinčius absolventus. Todėl mokymas artinamas prie praktikos, į mokymo procesą įsitraukia darbdaviai, atsiranda naujos, trumpesnės mokymo formos. Svarstoma ir dėl nacionalinės mobilumo programos, kad mokiniai galėtų vykti iš vienos profesinės mokyklos į kitą įgyti tam tikrų kompetencijų. "Požiūris į profesinį mokymą keičiasi, vis daugiau jaunuolių renkasi mokytis amato. Tai lemia ir atnaujinta mokymo bazė, gerėjanti kokybė ir kartu - verslo poreikis. Kvalifikuotų darbuotojų - tiek samdomų, tiek kuriančių darbo vietas sau ir kitiems - poreikis yra didelis. Dėl to ir universitetų absolventai eina į profesines: kad įgytų paklausią profesiją", - sakė ministrė. Panaudojant ES paramą, Lietuvoje kuriama per 40 modernia praktinio mokymo įranga aprūpintų sektorinių profesinio mokymo centrų. Juose rengiami visų ūkio sektorių specialistai. Šiuo metu jau veikia 28 sektoriniai profesinio mokymo centrai.

Būtina tobulinti teisės aktus ir skatinti didesnį švietimo įstaigų bendradarbiavimą, kad visos mokyklos galėtų pasinaudoti modernia profesinių mokyklų baze. Tai šiandien sakė švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė susitikime su Profesinių mokyklų asociacijos nariais. "Beveik pusė šalies profesinių mokyklų aprūpinta pačia naujausia praktinio mokymo įranga. Svarbu, kad ja galėtų naudotis visi norintieji įgyti profesiją ar atitinkamą kvalifikaciją, - sakė ministrė. - Antra, mokymo metu profesinėse mokyklose sukuriami unikalūs produktai, kuriuos mielai įsigytų vartotojai: pradedant konditerija ir baigiant elektros energija. Būtų visiškai racionalu leisti profesinėms mokykloms juos realizuoti, juo labiau, kad mokyklos rengia ir pardavėjus, ir padavėjus, ir apskaitininkus ir šie mokiniai galėtų mokytis realiomis darbo sąlygomis. Tai suteiktų daugiau privalumų įsidarbinant. Tačiau tai būtų galima tik sutvarkius teisės aktus". Pasak profesinių mokyklų direktorių, verslas nori įdarbinti kuo daugiau praktinių įgūdžių turinčius absolventus. Todėl mokymas artinamas prie praktikos, į mokymo procesą įsitraukia darbdaviai, atsiranda naujos, trumpesnės mokymo formos. Svarstoma ir dėl nacionalinės mobilumo programos, kad mokiniai galėtų vykti iš vienos profesinės mokyklos į kitą įgyti tam tikrų kompetencijų. "Požiūris į profesinį mokymą keičiasi, vis daugiau jaunuolių renkasi mokytis amato. Tai lemia ir atnaujinta mokymo bazė, gerėjanti kokybė ir kartu - verslo poreikis. Kvalifikuotų darbuotojų - tiek samdomų, tiek kuriančių darbo vietas sau ir kitiems - poreikis yra didelis. Dėl to ir universitetų absolventai eina į profesines: kad įgytų paklausią profesiją", - sakė ministrė. Panaudojant ES paramą, Lietuvoje kuriama per 40 modernia praktinio mokymo įranga aprūpintų sektorinių profesinio mokymo centrų. Juose rengiami visų ūkio sektorių specialistai. Šiuo metu jau veikia 28 sektoriniai profesinio mokymo centrai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų