• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Autosportas yra ta vieta, kurioje gimsta patys įdomiausi, techniškai pažangiausi automobiliai. Nepaisant tam tikrų ribojimų ar reikalavimų, inžinieriai sugeba rasti būdų nustebinti didžiulę automanų bendruomenę. 
Vis dėlto, automobilių sportas yra skirtas ne smagiems žaidimams, o pademonstruoti savo išmanumą, sumanumą ir dominavimą. Jeigu tam tikras automobilis sugeba dominuoti tam tikroje autosporto šakoje, jis tikrai to paties sieks ir lengvųjų automobilių gamyboje.
Ralis kadaise buvo viena iš tų sporto šakų, kurioje gamintojai dalyvavo tam, jog galėtų įgyvendinti savo slapčiausias svajones. Minimalus reikalavimų skaičius ir inžinieriams suteikta laisvė kai kurių gamintojų specialistams suteikdavo sparnus. 9-asis dešimtmetis pasaulinėje ralio scenoje buvo įdomus ne tik dėl to, jog pro šalį skrendantys bolidai spjaudėsi ugnimi ar būdavo beprotiškai pavojingi. Jie buvo įdomūs ir dėl to, jog jie skatino technologinį vystymąsi ir konkurenciją.
Jeigu reikėtų išskirti du ralio automobilius, kurie iki šiol yra nešiojami ant rankų viso pasaulio automanų, mes išskirtume „Audi Quattro“ ir „Lancia Delta Integrale“. Kodėl? Nes kiekvienas skirtingu laikotarpiu dominavo pasaulio ralio čempionate, skynė vieną pergalę po kitos ir visiems konkurentams demonstravo kaip turi dirbti svajonių komanda.

QUATTRO


Tikrai nesuklysime pasakę, jog „Audi Quattro“ yra automobilis - sukėlęs revoliuciją. Iki „Audi“ bolido pasirodymo, visi ralyje dalyvavę bolidai buvo varomi priekiniais arba galiniais ratais. Tuo tarpu „Audi“ nusprendė žengti vieną žingsnį į priekį ir ralyje išbandyti keturių varančiųjų ratų pavarą.
Kaip ir daugelis tokio tipo mašinų, taip ir „Quattro“ iš pradžių buvo eksperimentinis modelis, kuris leido „Audi“ inžinieriams suprasti kaip veikia, valdosi ir elgiasi keturių varančiųjų ratų pavara tokiame kompaktiškame modelyje. Supratę, jog atrado žąsį, kuri deda auksinius kiaušinius, „Audi Quattro“ netrukus debiuavo pasaulio ralio čempionate su maždaug 300 arklio galių išvystančiu benzininiu motoru.

Autosportas yra ta vieta, kurioje gimsta patys įdomiausi, techniškai pažangiausi automobiliai. Nepaisant tam tikrų ribojimų ar reikalavimų, inžinieriai sugeba rasti būdų nustebinti didžiulę automanų bendruomenę. 
Vis dėlto, automobilių sportas yra skirtas ne smagiems žaidimams, o pademonstruoti savo išmanumą, sumanumą ir dominavimą. Jeigu tam tikras automobilis sugeba dominuoti tam tikroje autosporto šakoje, jis tikrai to paties sieks ir lengvųjų automobilių gamyboje.
Ralis kadaise buvo viena iš tų sporto šakų, kurioje gamintojai dalyvavo tam, jog galėtų įgyvendinti savo slapčiausias svajones. Minimalus reikalavimų skaičius ir inžinieriams suteikta laisvė kai kurių gamintojų specialistams suteikdavo sparnus. 9-asis dešimtmetis pasaulinėje ralio scenoje buvo įdomus ne tik dėl to, jog pro šalį skrendantys bolidai spjaudėsi ugnimi ar būdavo beprotiškai pavojingi. Jie buvo įdomūs ir dėl to, jog jie skatino technologinį vystymąsi ir konkurenciją.
Jeigu reikėtų išskirti du ralio automobilius, kurie iki šiol yra nešiojami ant rankų viso pasaulio automanų, mes išskirtume „Audi Quattro“ ir „Lancia Delta Integrale“. Kodėl? Nes kiekvienas skirtingu laikotarpiu dominavo pasaulio ralio čempionate, skynė vieną pergalę po kitos ir visiems konkurentams demonstravo kaip turi dirbti svajonių komanda.

QUATTRO


Tikrai nesuklysime pasakę, jog „Audi Quattro“ yra automobilis - sukėlęs revoliuciją. Iki „Audi“ bolido pasirodymo, visi ralyje dalyvavę bolidai buvo varomi priekiniais arba galiniais ratais. Tuo tarpu „Audi“ nusprendė žengti vieną žingsnį į priekį ir ralyje išbandyti keturių varančiųjų ratų pavarą.
Kaip ir daugelis tokio tipo mašinų, taip ir „Quattro“ iš pradžių buvo eksperimentinis modelis, kuris leido „Audi“ inžinieriams suprasti kaip veikia, valdosi ir elgiasi keturių varančiųjų ratų pavara tokiame kompaktiškame modelyje. Supratę, jog atrado žąsį, kuri deda auksinius kiaušinius, „Audi Quattro“ netrukus debiuavo pasaulio ralio čempionate su maždaug 300 arklio galių išvystančiu benzininiu motoru.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi Quattro (15)


1981 metais, automobilį vairavusi Michele Mouton tapo pirmąją ir vienintele pasaulyje moterimi, iškovojusi pasaulio ralio čempionato titulą.
„Audi“ atsižvelgdama į naujai paskelbtas „Group B“ reglamento taisykles, nuolatos automobilį tobulino, kėlė variklio galią, keitė kėbulo aerodinamines detales ir stengėsi neatsilikti nuo varžovų ir išlikti lyderių tarpe.

PERGALĖS WRC













































































































































































 # Ralis Metai Pilotas Modelis
1 Sweden International Swedish Rally 1981 Finland Hannu Mikkola Audi Quattro
2 Italy Rallye Sanremo 1981 France Michèle Mouton Audi Quattro
3 United Kingdom Lombard RAC Rally 1981 Finland Hannu Mikkola Audi Quattro
4 Sweden International Swedish Rally 1982 Sweden Stig Blomqvist Audi Quattro
5 Portugal Rallye de Portugal Vinho do Porto 1982 France Michèle Mouton Audi Quattro
6 Greece Acropolis Rally 1982 France Michèle Mouton Audi Quattro
7 Brazil Rally of Brazil 1982 France Michèle Mouton Audi Quattro
8 Finland 1000 Lakes Rally 1982 Finland Hannu Mikkola Audi Quattro
9 Italy Rallye Sanremo 1982 Sweden Stig Blomqvist Audi Quattro
10 United Kingdom Lombard RAC Rally 1982 Finland Hannu Mikkola Audi Quattro
11 Sweden International Swedish Rally 1983 Finland Hannu Mikkola Audi Quattro A1
12 Portugal Rallye de Portugal Vinho do Porto 1983 Finland Hannu Mikkola Audi Quattro A1
13 Argentina Marlboro Rally Argentina San Carlos de Bariloche 1983 Finland Hannu Mikkola Audi Quattro A2
14 Finland 1000 Lakes Rally 1983 Finland Hannu Mikkola Audi Quattro A2
15 United Kingdom Lombard RAC Rally 1983 Sweden Stig Blomqvist Audi Quattro A2
16 Monaco Rallye Automobile de Monte-Carlo 1984 Germany Walter Röhrl Audi Quattro A2
17 Sweden International Swedish Rally 1984 Sweden Stig Blomqvist Audi Quattro A2
18 Portugal Rallye de Portugal Vinho do Porto 1984 Finland Hannu Mikkola Audi Quattro A2
19 Greece Acropolis Rally 1984 Sweden Stig Blomqvist Audi Quattro A2
20 New Zealand Sanyo Rally of New Zealand 1984 Sweden Stig Blomqvist Audi Quattro A2
21 Argentina Marlboro Rally of Argentina YPF Cordoba 1984 Sweden Stig Blomqvist Audi Quattro A2
22 Ivory Coast Rallye "Marlboro" Côte d'Ivoire 1984 Sweden Stig Blomqvist Audi Quattro Sport
23 Italy Rallye Sanremo 1985 Germany Walter Röhrl Audi Quattro Sport S1

REKLAMA

VIDEO






DELTA


„Lancia“ nėra naujokė automobilių sporto arenoje - atvirkščiai. Šios kompanijos inžinieriai yra savo srities specialistai, kurie ne vieną kartą įrodė, jog norint laimėti lenktynes užtenka turėti talentingą vairuotoją ir keletą gabių inžinierių. Reikia įrodymų? „Lancia Stratos“, „Lancia 037“, „Delta S4“, „Monte Carlo“, „LC 1“. Vis dėlto, ne vienas „Lancia“ kūrinys neprilygo „Delta Integrale“, kuri buvo sukurta atsižvelgiant į „Group A“ reglamento reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA

Lancia Delta  (2)


Po to, kai „Group B“ ralio bolidai nusinešė ne vieną lenktynininko ir žiūrovo gyvybę, tarptautinė automobilių sporto federacija nusprendė skubiai panaikinti drakonų grupę ir pristatyti saugesnių, tačiau tikrai ne lėtesnių bolidų grupę. „Lancia“ norėdama tęsti dalyvavimą pasaulio ralio čempionate, sugrįžo į savo dirbtuves ir pradėjo tobulinimo darbus.
„Lancia“ į čempionatą sugrįžo su kasdieniškiau atrodančiu „Delta“ hečbeku, kuris turėjo keturių varančiųjų ratų pavarą bei 2,0 litrų keturių cilindrų variklį su turbina. Palyginus su kitais varžovais, tokiais kaip : „Mazda 323“, „Ford Sierra Cosworth“ ar „Renault 11 Turbo“, itališkas bolidas buvo visomis prasmėmis pranašesnis.
Nepaisant gausybės privalumų, „Lancia“ kūrinys turėjo ir keletą rimtų trūkumų. Dėl riboto biudžeto, ankstyvieji bolidai turėjo per mažus stabdžių diskus, kurie nesugebėdavo atlaikyti didžiulio spaudimo ir labai greitai perkaisdavo. Be to, automobilio valdymo savybės kentė dėl siaurų ratų arkų ir mažos ratų eigos. Šie, nors ir smulkūs, trūkumai nesutrukdė „Lancia“ pirmąjį čempionų titulą iškovoti 1987 metais ir vėliau tą patį pakartoti penkis metus iš eilės.

PERGALĖS WRC















































































































































































































































































































































# Ralis Metai Pilotas Modelis
1 Monaco Rallye Automobile de Monte-Carlo 1987 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF 4WD
2 PortugalRallye de Portugal Vinho do Porto 1987 Finland Markku Alén Lancia Delta HF 4WD
3 Greece Acropolis Rally 1987 Finland Markku Alén Lancia Delta HF 4WD
4 United States Olympus Rally 1987 Finland Juha Kankkunen Lancia Delta HF 4WD
5 New Zealand AWA Clarion Rally New Zealand 1987 Austria Franz Wittmann Lancia Delta HF 4WD
6 Argentina Marlboro Rally Argentina 1987 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF 4WD
7 Finland 1000 Lakes Rally 1987 Finland Markku Alén Lancia Delta HF 4WD
8 Italy Rallye Sanremo 1987 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF 4WD
9 United Kingdom Lombard RAC Rally 1987 Finland Juha Kankkunen Lancia Delta HF 4WD
10 Monaco Rallye Automobile de Monte-Carlo 1988 France Bruno Saby Lancia Delta HF 4WD
11 Sweden International Swedish Rally 1988 Finland Markku Alén Lancia Delta HF 4WD
12 Portugal Rallye de Portugal Vinho do Porto 1988 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF integrale
13 Kenya Marlboro Safari Rally 1988 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF integrale
14 Greece Acropolis Rally 1988 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF integrale
15 United States Olympus Rally 1988 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF integrale
16 Argentina Marlboro Rally Argentina 1988 Argentina Jorge Recalde Lancia Delta HF integrale
17 Finland 1000 Lakes Rally 1988 Finland Markku Alén Lancia Delta HF integrale
18 Italy Rallye Sanremo - Rallye d'Italia 1988 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF integrale
19 United Kingdom Lombard RAC Rally 1988 Finland Markku Alén Lancia Delta HF integrale
20 Monaco Rallye Automobile de Monte-Carlo 1989 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF integrale
21 Portugal Rallye de Portugal Vinho do Porto 1989 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF integrale
22 Kenya Marlboro Safari Rally 1989 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF integrale
23 France Tour de Corse - Rallye de France 1989 France Didier Auriol Lancia Delta HF integrale
24 Greece Acropolis Rally 1989 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF integrale
25 Argentina Rally Argentina 1989 Sweden Mikael Ericsson Lancia Delta HF integrale
26 Italy Rallye Sanremo - Rallye d'Italia 1989 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF integrale 16v
27 Monaco Rallye Automobile de Monte-Carlo 1990 France Didier Auriol Lancia Delta HF integrale 16v
28 Portugal Rallye de Portugal Vinho do Porto 1990 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF integrale 16v
29 France Tour de Corse - Rallye de France 1990 France Didier Auriol Lancia Delta HF integrale 16v
30 Argentina Rally Argentina 1990 Italy Miki Biasion Lancia Delta HF integrale 16v
31 Australia Bank Rally Australia 1990 Finland Juha Kankkunen Lancia Delta HF integrale 16v
32 Italy Rallye Sanremo - Rallye d'Italia 1990 France Didier Auriol Lancia Delta HF integrale 16v
33 Kenya Martini Safari Rally 1991 Finland Juha Kankkunen Lancia Delta HF integrale 16v
34 Greece Acropolis Rally 1991 Finland Juha Kankkunen Lancia Delta HF integrale 16v
35 Finland 1000 Lakes Rally 1991 Finland Juha Kankkunen Lancia Delta HF integrale 16v
36 Australia Telecom Rally Australia 1991 Finland Juha Kankkunen Lancia Delta HF integrale 16v
37 Italy Rallye Sanremo - Rallye d'Italia 1991 France Didier Auriol Lancia Delta HF integrale 16v
38 United Kingdom Lombard RAC Rally 1991 Finland Juha Kankkunen Lancia Delta HF integrale 16v
39 Monaco Rallye Automobile de Monte-Carlo 1992 France Didier Auriol Lancia Delta HF integrale "Evo"
40 PortugalRallye de Portugal Vinho do Porto 1992 Finland Juha Kankkunen Lancia Delta HF integrale "Evo"
41 France Tour de Corse - Rallye de France 1992 France Didier Auriol Lancia Delta HF integrale "Evo"
42 Greece Acropolis Rally 1992 France Didier Auriol Lancia Delta HF integrale "Evo"
43 Argentina Rally Argentina 1992 France Didier Auriol Lancia Delta HF integrale "Evo"
44 Finland 1000 Lakes Rally 1992 France Didier Auriol Lancia Delta HF integrale "Evo"
45 Australia Telecom Rally Australia 1992 France Didier Auriol Lancia Delta HF integrale "Evo"
46 Italy Rallye Sanremo - Rallye d'Italia 1992 Italy Andrea Aghini Lancia Delta HF integrale "Evo"



VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų