Devintame dešimtmetyje automobilių gamintojai labai daug dėmesio skyrė saugos diržams, „ABS“ sistemoms ir oro pagalvėms. Būtent devintame dešimtmetyje oro pagalvės buvo vienas iš didžiausių ir nuostabiausių naujų automobilių privalumų.
„SRS“ sistema pirmą kartą atsirado „Mercedes Benz“ lengvuosiuose automobiliuose, 1987 metais ši sistema atsirado „Porsche 944 Turbo“ ir „Honda Legend“. Po truputėlį, vis daugiau ir daugiau automobilių gamintojų į savo naujus modelius montuodavo „SRS“ sistemas, kurių veikimo principas yra labai paprastas.
„SRS“ (Supplemental Restraint Systems) sistemą sudaro saugos diržas ir oro pagalvės bei jos iššovimo mechanizmas. Jums atsitrenkus į kitą automobilį, saugos diržas įsitempia ir stengiasi jūsų kūną laikyti prie sėdynės, o tuo tarpu specialaus daviklio pagalba iš vairo iššaunanti oro pagalvė turi suveikti kaip didžiulė pagalvė į kurią atsitrenkia jūsų veidas. Ši sistema užtikrina, jog avarijos metu jūsų veidas neatsitrenktų į kietą vairą, kuris galėtų labai lengvai suknežinti jūsų kaukolę.
Kol visi gamintojai stengėsi kuo greičiau į savo automobilius įdiegti „SRS“ sistemą, „VAG“ koncernui priklausančios „Audi“ markės inžinieriai nusprendė sukurti efektyvesnę sistemą, kuri leistų automobilyje sėdinčius keleivius apsaugoti be „SRS“ pagalbos.
Jeigu esate didis „Audi“ gerbėjas, iki pat 1994 metų ant galinio šios markės automobilių lango būdavo užklijuojamas lipdukas su užrašu „Quattro“ arba „Procon Ten“. „Procon Ten“ - komplikuota, tačiau labai efektyvi ir „Audi“ automobiliuose pasiteisinusi saugumo sistema leidusi „Audi“ inžinieriams išsiversti be tradicinių oro pagalvių.
Elmaras Vollmeris buvo „Procon Ten“ projekto iniciatorius ir varomoji jėga. Po keletos metų intensyvių bandymų ir tyrimų, jis suprato, jog avarijos metu daugiausiai žalos vairuotojui padaro vairas ir vairo kolonėle. Inžinierius nusprendė, jog norint apsaugoti automobilyje sėdintį vairuotoją, oro pagalvių reikėtų vengti. Tačiau kaip jį apsaugoti, jeigu automobilyje nėra oro pagalvių?
„Audi“ inžinierius sugalvojo sistemą, kuri avarijos atveju atitraukia vairą toliau nuo vairuotojo, o saugos diržai įsitempia ir stengiasi išlaikyti vairuotoją sėdynėje. Nors šios sistemos veikimo principas yra pakankamai paprastas, tačiau pati sistema buvo pakankamai sudėtinga. Variklio skyriuje buvo sumontuoti dideles apkrovas sugebantys atlaikyti kabeliai ir specialūs skriemuliai, kurie buvo sujungti su vairo kolonėle, priekiniais saugos diržais ir pačiu varikliu.
Kadangi „Audi“ automobiliuose varikliai buvo montuojami išilgai ir šalia priekinių žibintų, variklio skyriuje buvo pakankamai daug vietos tokiai komplikuotai sistemai, kuri pasirodo „Audi“ automobiliuose veikė nepriekaištingai.
Ši sistema pirmą kartą į „Audi“ automobilius buvo pradėta montuoti 1986 metais. Iš pradžių „Procon-Ten“ sistema pasirodė „Audi 100“ ir „200“ modeliuose, tačiau vėliau ji buvo pradėta masiškai montuoti ir į „Audi V8“, „Audi 80“ ir „Audi 90“ modelius.
„Procon-Ten“ sėkmingai buvo naudojama iki pat 1994 metų. Vėliau „Audi“ šią sistemą iškeitė į tradicines oro pagalves.