Dakaro įkvėptas specialaus leidimo modelis sukurtas „Q8 55 e-tron quattro“ visureigio pagrindu. Automobilyje sumontuota 106 kWh grynosios talpos baterija, „quattro“ visų varančiųjų ratų sistema ir du elektros varikliai, išvystantys maksimalią 300 kW galią bei 664 Nm sukimo momentą. Tokia trauka leidžia šiam visureigiui su standartinėmis padangomis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,8 sekundės. Sumontavus įvairiai dangai skirtas „General Grabber AT3“ padangas pagreitėjimas iki 100 km/val. trunka 5,9 sekundės. Pagal WLTP metodiką išmatuotas viena įkrova nuvažiuojamas atstumas siekia 487 kilometrus. Maksimalus išvystomas greitis ribojamas iki 200 km/val.
Užtikrintumas kelyje ir bekelėje
Lyginant su standartiniu modeliu, specialios versijos prošvaisa, sumontavus „General Grabber AT3“ įvairaus tipo dangai skirtas padangas, yra 31 milimetru didesnė. Tai užtikrina geresnį valdymą važiuojant žvyru ar sniegu. Standartinė automobilio prošvaisa siekia 206 milimetrus, tačiau greitėjant ji palaipsniui mažinama. Pasiekus 85 km/val. visureigis nuleidžiamas 15, įsibėgėjus iki 100 km/val. – papildomais 17, o viršijus 120 km/val. – dar 13 milimetrų. Tai garantuoja stabilumą važiuojant didesniu greičiu, pagerina aerodinamiką ir padidina nuvažiuojamą atstumą. „Q8 e-tron edition Dakar“ visureigiu galima įveikti iki 300 milimetrų gylio brastą. Pritaikant automobilį važiavimui nelygia danga iš naujo buvo sureguliuotas ir pneumatinės pakabos valdymas.
„Q8 e-tron edition Dakar“ galimybes bekelėje įvertino ir Carlosas Sainzas vyresnysis. Dukart Pasaulio ralio čempionas ir triskart Dakaro laimėtojas buvo vienas iš visureigį tobulinti padėjusių ekspertų. Automobilių sporto legenda pastaraisiais metais sėkmingai dalyvauja Dakaro ralyje su „Audi RS Q e-tron“. „Audi“ ir toliau kelia kartelę bei plečia technologijų galimybių ribas. Prieš keletą metų nebūčiau patikėjęs, kad elektrinė pavara gali būti konkurencinga ralio maratone. Dabar pats laimiu greičio ruožus su „RS Q e-tron“, ir tai tikrai žavi. Tikiuosi, kad šiais metais finišuosime visų Dakaro dalyvių priešakyje. Mane išties stebina elektrinės pavaros privalumai – kiekvienoje situacijoje naudojama optimali varančioji jėga ir netgi nereikia perjungti pavaros. Žinoma, elektros pavaros tvarumas taip pat palieka įspūdį“, – sako legendinis lenktynininkas.
Sportiška išvaizda ir gausi įranga
Praplatintos automobilio ratų arkos suteikia „Q8 e-tron edition Dakar“ užtikrintą laikyseną. Kitas originalus sprendimas – atidarius vairuotojo dureles, LED šviesos ant kelio dangos rodo „edition Dakar“ projekciją. Modelio išskirtinumą taip pat pabrėžia specialiu simboliu pažymėtas raktelis.
„Q8 e-tron edition Dakar“ kėbulą galima papuošti lenktynių prototipo „RS Q e-tron“ įkvėptais unikaliais lipdukais. Originalią apdailą galima rinktis su metalizuota „Mythos Black“ arba kita tamsia spalva. Apklijavimas išsiskiria tuo, kad dalis plėvelės yra permatoma ir neuždengia viso kėbulo paviršiaus. Per skaidrias plėvelės vietas galima aiškiai matyti automobilio dažų dangą. Bus išleista ribota plėvele aptrauktų „Q8 e-tron edition Dakar“ visureigių serija, kurią sudarys 99 automobiliai. Specialaus modelio serijos numeriu bus pažymėtas galinis statramstis.
Specialaus leidimo modelis iš gamyklos išvažiuos su LED matricos priekiniais ir galiniais žibintais, užtikrinančiais tikslų kelio apšvietimą didele raiška. Visureigio interjeras standartiškai bus papuoštas „S line“ apdaila. Viduje labiausiai išsiskiria oda aptrauktas daugiafunkcis sportinis vairas, elegantiškas juodos spalvos stogo apmušalas, nerūdijančio plieno pedalai ir patogus centrinis porankis. Interjero apdailai naudojamos poliruoto aliuminio detalės, iš šio lydinio pagamintos ir durų slenksčių juostos. Viršutinė prietaisų skydelio dalis ir žemiau esančios interjero detalės aptrauktos juoda dirbtine oda.
MMI ekrane rodomi specialiai šiai versijai sukurti teminiai vaizdai, prie kurių priderintas ir interjero apšvietimas. Visureigio polėkį perteikia trys pagrindinės scenos – audra dykumoje, smėlyje paliktos padangų žymės ir kraštovaizdis su kopomis. Patogų išmaniųjų įrenginių naudojimą užtikrina telefonams skirta „Audi“ dėžutė, kuri susieja įrenginį su automobiliu, įkrauna jį belaidžiu būdu ir netgi prijungia prie automobilio antenos.
Išskirtinis praktiškumas ir du padangų komplektai
Eksploatacijai bet kokiomis sąlygomis skirta „Q8 e-tron edition Dakar“ įranga patvirtina šio automobilio praktiškumą. Pavyzdžiui, į standartinę komplektaciją įeina daiktadėžių ir bagažo skyriaus paketas. Be to, standartiškai bus įrengiama 40 kilogramų svorį atlaikanti stogo bagažinė. Kartu su ja „Audi“ pirkėjai gaus specialų krepšį ir įvairių aksesuarų tvirtinimui skirtus dirželius.
„Q8 e-tron edition Dakar“ visureigiai klientams bus pristatomi su dviem padangų komplektais. Automobiliui bus sumontuotos „General Grabber AT3“ įvairaus tipo dangai skirtos padangos, suteikiančios geresnį pravažumą bekelėje. Jos užtikrina didesnį sukibimą važiuojant žvyru, akmenuotu paviršiumi, kalnų ir miško keliais ar sniegu.
Specialus „General Grabber AT3“ padangų protektoriaus raštas pagerina įsibėgėjimą, stabdymą ir automobilio valdymą veikiant šoninėms perkrovoms. Šis protektorius taip pat efektyviai išstumia nešvarumus, o tai itin naudinga važiuojant per dumblą. Važiuojant asfaltu „Grabber AT3“ padangos pasižymi puikiomis valdymo savybėmis ir mažu triukšmu, o tai garantuoja aukšto lygio komfortą. „M+S“ ženklinimas ant šių padangų reiškia, kad jas galima naudoti visus metus. „Q8 e-tron edition Dakar“ visureigio pirkėjai kartu gaus ir vasarinių padangų komplektą, kurios montuojamos ant patrauklių „V“ formos dizaino, penkių stipinų ir 20 colių dydžio ratlankių.