• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiuo metu visi automobilių gamintojai sprendžia sudėtingą problemą: tobulėjant technologijoms, automobiliuose daugėja vairavimą lengvinančių sistemų – vadinamųjų „vairavimo pagalbininkų” arba elektroninės įrangos, ne tik padedančios vairuotojui atlikti žmonės puikiai suprantamus veiksmus, bet ir įtakojančios eismo saugumą, įspėjančios apie kelyje netikėtai atsiradusias kliūtis, pablogėjusias eismo sąlygas ar kitus potencialius pavojus.
Per keletą metų automobiliai tapo perpildyti įvairioms autonominėms sistemoms priklausančių jutiklių, ekranų, vaizdo kamerų, valdymo plokščių ir net siauros paskirties specializuotų kompiuterių. Tokia situacija jau trukdo sklandžiai elektronikos sistemų tarpusavio sąveikai, dėl to automobiliai tampa vis sudėtingesni ir sunkiau remontuojami. Dėl šių priežasčių gali kilti skirtingų vairavimo pagalbininkų tarpusavio suderinamumo problemų. Išeitį iš šios techninio progreso sąlygotos painiavos siūlo Audi automobilių elektronikos inžinieriai. Audi gamintojai įsitikinę, jog visus vairavimo pagalbininkus turi valdyti Centrinis pagalbininkų valdiklis (zFAS), ateityje tapsiantis autonomiškai vairuojamo automobilio (t.y, automobilio be vairuotojo) „elektroninėmis smegenimis”.
Audi inžinieriai automobilių elektronikos specialistams viešai pristatė nedidelio nešiojamo kompiuterio dydžio valdymo plokštę, kurioje sumontuoti inovatyviausių mikroelektronikos gamintojų sukurti specializuoti procesoriai, valdantys visus automobilyje esančius vairavimo pagalbininkus ir sujungiantys juos į vieningą sistemą.
Kuriant zFAS, Audi bendradarbiauja su pažangiausiais elektronikos komponentų gamintojais.
Pagrindinis partneris – elektronikos komponentų bendrovė Delphi, gaminanti pačią zFAS valdymo plokštę ir atliekanti didžiąją dalį sistemos integravimo darbų. Specializuotus procesorius ir komponentus taip pat tiekia tokie elektronikos milžinai kaip nVidia (Tegra K1 grafinis procesorius), Mobileye (EyeQ3 procesorius) ir TTTech.
Kuriant su naująja technologija suderinamų vairavimo pagalbininkų komponentus - jutiklius, vaizdo kameras, jungtis, elektronikos komponentus, glaudžiai bendradarbiaujama su daugeliu stambių automobilių komponentų tiekėjų, pvz., Bosch, Continental ir Valeo.
Šiuo metu zFAS valdiklis yra maždaug tokio dydžio kaip nedidelis nešiojamasis kompiuteris, o jo skaičiavimo galia atitinka visų naujausios kartos Audi A4 modelyje esančių valdiklių bendrą duomenų apdorojimo pajėgumą. Audi specialistai įsitikinę, kad ateityje šios valdymo plokštės duomenų apdorojimo galia augs, matmenys mažės, neatmetama ir modulinės architektūros galimybė.
zFAS technologija jau visiškai paruošta masiniam diegimui. Tikimasi, kad zFAS valdymo blokai bus įrengti visuose per artimiausius dvejus metus pasirodysiančiuose naujausiuose Audi modeliuose, o per artimiausią dešimtmetį taps autonomiškai važiuojančio, t.y., žmogaus nevairuojamo automobilio centrinio valdymo centru.
Jau šiuo metu zFAS valdiklis gali centralizuotai valdyti parkavimo, manevravimo, persirikiavimo pagalbininkus, erdvės priešais ir už automobilio bei „aklųjų zonų” stebėjimo sistemas, atlikti visus išmanių žibintų valdymo veiksmus (operatyviai reguliuoti šviesos srauto stiprumą, pakreipti šviesos spindulį užduota kryptimi ir pan.).
Ateities autonominio vairavimo prielaidas kuria jau šiuo metu prieinami dirbtinio intelekto elementai – neprilygstamas junglumas sparčiuoju LTE ryšiu, sąveika su debesų kompiuterija, išmanūs mokymosi algoritmai, įsimenantys automobilio parametrus dažniausiai važiuojamuose maršrutuose ir operatyviai įspėjantys vairuotoją apie pasikeitimus (avarijas, kelio darbus, pablogėjusias oro sąlygas ir pan.) ir kitos dabartinių serijinės gamybos išmanių vairavimo pagalbininkų teikiamos galimybės.

Šiuo metu visi automobilių gamintojai sprendžia sudėtingą problemą: tobulėjant technologijoms, automobiliuose daugėja vairavimą lengvinančių sistemų – vadinamųjų „vairavimo pagalbininkų” arba elektroninės įrangos, ne tik padedančios vairuotojui atlikti žmonės puikiai suprantamus veiksmus, bet ir įtakojančios eismo saugumą, įspėjančios apie kelyje netikėtai atsiradusias kliūtis, pablogėjusias eismo sąlygas ar kitus potencialius pavojus.
Per keletą metų automobiliai tapo perpildyti įvairioms autonominėms sistemoms priklausančių jutiklių, ekranų, vaizdo kamerų, valdymo plokščių ir net siauros paskirties specializuotų kompiuterių. Tokia situacija jau trukdo sklandžiai elektronikos sistemų tarpusavio sąveikai, dėl to automobiliai tampa vis sudėtingesni ir sunkiau remontuojami. Dėl šių priežasčių gali kilti skirtingų vairavimo pagalbininkų tarpusavio suderinamumo problemų. Išeitį iš šios techninio progreso sąlygotos painiavos siūlo Audi automobilių elektronikos inžinieriai. Audi gamintojai įsitikinę, jog visus vairavimo pagalbininkus turi valdyti Centrinis pagalbininkų valdiklis (zFAS), ateityje tapsiantis autonomiškai vairuojamo automobilio (t.y, automobilio be vairuotojo) „elektroninėmis smegenimis”.
Audi inžinieriai automobilių elektronikos specialistams viešai pristatė nedidelio nešiojamo kompiuterio dydžio valdymo plokštę, kurioje sumontuoti inovatyviausių mikroelektronikos gamintojų sukurti specializuoti procesoriai, valdantys visus automobilyje esančius vairavimo pagalbininkus ir sujungiantys juos į vieningą sistemą.
Kuriant zFAS, Audi bendradarbiauja su pažangiausiais elektronikos komponentų gamintojais.
Pagrindinis partneris – elektronikos komponentų bendrovė Delphi, gaminanti pačią zFAS valdymo plokštę ir atliekanti didžiąją dalį sistemos integravimo darbų. Specializuotus procesorius ir komponentus taip pat tiekia tokie elektronikos milžinai kaip nVidia (Tegra K1 grafinis procesorius), Mobileye (EyeQ3 procesorius) ir TTTech.
Kuriant su naująja technologija suderinamų vairavimo pagalbininkų komponentus - jutiklius, vaizdo kameras, jungtis, elektronikos komponentus, glaudžiai bendradarbiaujama su daugeliu stambių automobilių komponentų tiekėjų, pvz., Bosch, Continental ir Valeo.
Šiuo metu zFAS valdiklis yra maždaug tokio dydžio kaip nedidelis nešiojamasis kompiuteris, o jo skaičiavimo galia atitinka visų naujausios kartos Audi A4 modelyje esančių valdiklių bendrą duomenų apdorojimo pajėgumą. Audi specialistai įsitikinę, kad ateityje šios valdymo plokštės duomenų apdorojimo galia augs, matmenys mažės, neatmetama ir modulinės architektūros galimybė.
zFAS technologija jau visiškai paruošta masiniam diegimui. Tikimasi, kad zFAS valdymo blokai bus įrengti visuose per artimiausius dvejus metus pasirodysiančiuose naujausiuose Audi modeliuose, o per artimiausią dešimtmetį taps autonomiškai važiuojančio, t.y., žmogaus nevairuojamo automobilio centrinio valdymo centru.
Jau šiuo metu zFAS valdiklis gali centralizuotai valdyti parkavimo, manevravimo, persirikiavimo pagalbininkus, erdvės priešais ir už automobilio bei „aklųjų zonų” stebėjimo sistemas, atlikti visus išmanių žibintų valdymo veiksmus (operatyviai reguliuoti šviesos srauto stiprumą, pakreipti šviesos spindulį užduota kryptimi ir pan.).
Ateities autonominio vairavimo prielaidas kuria jau šiuo metu prieinami dirbtinio intelekto elementai – neprilygstamas junglumas sparčiuoju LTE ryšiu, sąveika su debesų kompiuterija, išmanūs mokymosi algoritmai, įsimenantys automobilio parametrus dažniausiai važiuojamuose maršrutuose ir operatyviai įspėjantys vairuotoją apie pasikeitimus (avarijas, kelio darbus, pablogėjusias oro sąlygas ir pan.) ir kitos dabartinių serijinės gamybos išmanių vairavimo pagalbininkų teikiamos galimybės.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų