Skaitmeninių ekranų rojus
„Audi“ automobilių interjerai visuomet būdavo stiprioji šios markės kūrinių pusė. Aukšto lygio apdailos medžiagos ir surinkimo kokybė bei ryškių trūkumų neturinti ergonomika leisdavo labai greitai priprasti ir perprasti „Audi“ interjerų išplanavimą ir naudojimą.
Pastaruoju metu „Audi“ mašinų viduje dominavo minimalizmas – daugelį funkcijų, kurias buvo galima valdyti fizinių mygtukų pagalba, pakeitė „MMI“ vardu pavadinta multimedija. Tai nėra pati lengviausia ir intuityviausia sistema automobilių pramonėje, tačiau paskyrus bent 5 minučių pasimatymą, vargu, ar vėliau galima ieškoti rimtų priekabių.
Naujos kartos „Audi A7 Sportback“ fizinių mygtukų atsisakymo problemą iškėlė į naują lygį – praktiškai visos funkcijos valdomos lietimui jautriais mygtukais. Tikrai nenoriu pasirodyti senamadiškas, bet „Audi“ sprendimas automobilio viduje sumontuoti du lietimui jautrius ekranus nėra nei praktiškas, nei itin patogus naudoti.
Viršuje esančiam ekranui priekaištų neturiu – naujas „MMI“ sistemos apipavidalinimas atrodo solidžiai ir intuityviai. Didžiausia problema yra žemiau esantis ekranas, kuriame reikia valdyti oro kondicionieriaus darbą, įjungti arba išjungti šildomas sėdynes ir panašias funkcijas – gražu ir smagu, kol nepradedi abiem ekranais naudotis vairuojant automobilį. Žinoma, oro kondicionieriaus darbą galima nustatyti į „Auto“ režimą ir visam laikui pamiršti nereikalingą ekrano maigymą, tačiau net ir elementarus oro temperatūros pakeitimas reikalauja ne vieno, o keletas veiksmų, kurie priverčia atitraukti akis nuo važiuojamosios dalies.
Kaip tai įmanoma?
Leiskite Jums užduoti klausimą – ar 3 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų dyzelinis variklis, galintis išvystyti 286 arklio galias ir 620 Nm sukimo momentą 2250-3000 sūkių diapazone gali būti ekonomiškas? Pasižymėti tokiu pačiu apetitu kaip ir 150 arklio galių išspaudžiantis keturių cilindrų dyzelis? „Nebesvaik“, - tokį atsakymą pasirinktų daugelis.
Vis dėlto, mano nuostabai, 1955 kilogramus sveriantis „A7 Sportback“ su anksčiau paminėtu 6 cilindrų dyzeliu 100 kilometrų gali suvartoti VOS 5,4 litro 100 kilometrų. Kaip taip įmanoma? Ar mes riedėjome nuo kalno laisva pavara? Tiesą sakant – užtenka įjungti greičio palaikymo kontrolę ir nustatyti 100 km/val. greitį. Viso to rezultatas – nuotraukoje žemiau.
Padidins greitį iki 120 ar 130 km/val. – vidutinės kuro sąnaudos svyruos tarp 5.8 ir 6,4 litro 100 kilometrų. Tai taip pat yra puikus rodiklis, ypač atsižvelgiant į automobilio dydį, svorį ir priekyje tūnančio motoro pajėgumą.
O kokia situacija mieste? Miesto džiunglėse sąnaudų vidurkis priklauso nuo keleto veiksnių: dešinės kojos sunkumo, vairavimo manieros ir eismo srauto. Nuolatiniai stoviniavimai prie sankryžų ir lėtas judėjimas kamščiuose vidutinių degalų sąnaudų vidurkį gali išpūsti iki 9-10 litrų, o Michaelio Schumacherio režimas be didelių problemų pareikalaus bent jau 11 litrų dyzelino 100 kilometrų.
Į šoną nustumiant diskusiją apie degalų sąnaudas, laikas prabilti apie variklio dinamiką. 3 litrų darbinio tūrio variklyje jos netrūksta – kvapą gniaužiančių akceleracijos parametrų plačiame sūkių diapazone nesitikėkite – juk tai dyzelis, tačiau ieškantys greito ir nepretenzingo pagreitėjimo labai greitai pamils 6 cilindrų „Audi“ agregatą.
Norėdami Jums padėti suprasti kokį sprogstamąjį užtaisą turėjo bandytas modelis, žemiau pateikiame mūsų akceleracijos testų rezultatus:
- Bandėme pagreitėti nuo 60 iki 100 km/val. naudodami tik ketvirtą pavarą – automobilis pagreitėjo per 3,9 sekundės
- Bandėme pagreitėti nuo 80 iki 120 km/val. naudodami tik ketvirtą pavarą - automobilis pagreitėjo per 4,2 sekundės
- Bandėme pagreitėti nuo 60 - 100 km/val. naudodami automatinį režimą – automobilis pagreitėjo per 3,5 sekundės
- Bandėme pagreitėti nuo 80 - 120 km/val. naudodami automatinį režimą – automobilis pagreitėjo per 4,6 sekundės
Staigios akceleracijos mėgėjus nuvils tik vienas komponentas – pavarų dėžė, kuri į nenumatytą akceleratoriaus pedalo paspaudimą sureaguoja ne iškart, bet po keleto akimirkų. Supratusi, jog dabar atėjo metas išsiblaivyti ir kibti į darbus, pavarų dėžė veikia greitai ir pakankamai tiksliai.
Vikrus it pasiutęs šuo
„Audi“ ir „Volvo“ yra vieninteliai „Premium“ klasės automobilių gamintojai, kurie siūlo įsigyti ratuočius su priekinių arba visų varančiųjų ratų pavara. Tam tikrus įsitikinimus propaguojantys vairuotojai tai palaikytų didžiuliu trūkumu, nes 98% aukštesnės klasės automobilių gaminami su klasikine komponuote.
„Audi“ visuomet užimdavo tarpinę vietą tarp „BMW“ siūlomo tikslaus bei azartiško valdymo ir tarp „Mercedes Benz“ siūlomo komforto. Tai visuomet būdavo aukso viduriukas tarp žiupsnelio dinamikos ir komforto, kurio dėka „Audi“ automobiliais galima mėgautis kiekvienoje gyvenimiškoje situacijoje.
Per pastaruosius keletą metų „Audi“ valdymo savybės patobulėjo keliais šviesmečiais – pagaliau šios markės modeliai pradeda atsikratyti didžiausio trūkumo – pernelyg sunkios priekinės dalies ir per didelio nepasukamumo. Vairuojant senesnės kartos modelius atrodydavo, jog ant radiatoriaus grotelių buvo pririštas tuzinas ką tik gimusių kiaulių.
„Audi“ kompanijos atstovai neslepia, jog „A7 Sportback“ pakabos konfigūracija turėtų patenkinti tuos, kurie daugelį laiko praleidžia greitkeliuose, įveikdami tolimas distancijas. Iš pradžių – tai patogus, komfortiškas ir tylus kilometrų ryjikas ir tik tada į aštrius vairavimo potyrius orientuotas automobilis. Ir tai yra tiesa.
Komforto lygiu „A7 Sportback“ labai mažai kuo nusileidžia žymiai didesniam, netiesioginiam savo konkurentui – S klasės sedanui. Aha, aha, Jūs perskaitėte teisingai. To, kaip „Audi A7 Sportback“ valgo kilometrus ir kaip civilizuotai, santūriai ir nuostabiai jis elgiasi važiuojant greitkeliu, galėtų pavydėti 95% automobilių. Iškart supranti, kurioje šalyje jis buvo sukurtas ir kokios jo galimybės važiuojant dideliu, tikrai dideliu greičiu.
O kaip automobilis elgiasi, kuomet prieš jo nosį išnyra Anykščių ir Alantos miestelius skiriantis asfalto ruožas? Pasitikėjimo atakuoti šią kelio atkarpą automobiliui suteikia keli dalykai: keturių vairuojančiųjų ratų sistema, 400 milimetrų skersmens stabdžių diskai priekyje, pakankamai žema vairuotojo sėdėsena ir vairo stiprintuvas su kintamu perdavimo skaičiumi. Priklausomai nuo važiavimo greičio, vairo stiprintuvo perdavimo santykis svyruoja nuo 9.5:1 iki 16.5:1. Suporavus šiuos veiksnius „Audi A7 Sportback“ greituose ar aštriuose posūkiuose elgiasi kaip kompaktiškesnis ir gerokai lengvesnis automobilis. Taip, retkarčiais posūkiuose jauti, jog vairuoji beveik 2 tonų ratuotį, tačiau ši menką trūkumą pradedi justi tik tada, kai pradedi eksperimentą pavadinimu „Aš tikrai sugebėsiu paneigti visus fizikos dėsnius.“
Žvilgsnis į ateitį
Vienoje kategorijoje naujos kartos „Audi A7 Sportback“ išsiskiria iš kitų panašaus dydžio ir pobūdžio automobilių. Šauni žibintų animacija ar automatiškai į garažą įvažiuojantis automobilis – jau ne vieną kartą matyti priedai, kurie didžiulio įspūdžio nepadarys. Didžiausią įspūdį padaro tai, kaip veikia net 39 pagalbinės sistemos. Jos visuomet stebi automobilio aplinką ir esant reikalui įsikiš bei padės išvengti nemalonios situacijos.
Didžiausią įspūdį daro kaip šios sistemos veikia įjungus greičio palaikymo kontrolę. Kartu su ja įsijungia ir gausus kiekis pagalbinių sistemų, kurios neleidžia automobiliui išvažiuoti iš savo eismo juostos, stengiasi palaikyti saugų atstumą priešais važiuojančią mašiną arba automatiškai sumažina automobilio greitį prieš posūkį ir į jį įveikia pats. Trumpai tariant – tuomet įsijungia autonominio automobilio režimas, kuris, nors ir nėra tobulas, bet kelia didžiulį įspūdį.
Iki nepriekaištingai veikiančios autonominio automobilio sistemos veikimo trūksta vieno ir elementaraus dalyko – detalesnių žemėlapių, nes automobilio valdymą perleidus išmanioms sistemoms, jos „Audi A7 Sportback“ padeda judėti ne tik priekyje esančių kamerų ir daviklių pagalba. Sistemos taip pat atsižvelgia į žemėlapiuose esančią informaciją – pavyzdžiui, greičio ribojimus ar greičio viršijimą fiksuojančius inkilus, kurių realybėje nėra, o žemėlapyje – yra. Tai sukelia dviprasmišką situaciją – Jūs važiuojate 90 km/val. greičiu Kaunas-Panevėžys ir staiga automobilis pradeda mažinti greitį iki 70 km/val., nors aplinkui nėra jokių greitį ribojančių ženklų.
Kitas pavyzdys – važiuojate Kaunas-Klaipėda leidžiamu 130 km/val. Automobilis rieda ir džiaugiasi, jog laikotės eismo taisyklių. Jeigu greitį padidinsite 10 kilometrų, nuvažiavus keliasdešimt kilometrų automobilis supras, jog viršijate greitį ir automatiškai sumažins greitį iki leistino. Nuolatinė kova su pačiu automobiliu gali pradėti erzinti, tačiau norėdami bent dalį sprendimų priimti patys, galite išjungti tam tikras pagalbines sistemas ir „A7 Sportback“ saugos kokoną sukonfigūruoti pagal savo poreikius.
Išpūstas burbulas
Vokietijos automobilių gamintojams niekuomet netrūkdavo drąsos sudaryti akiplėšiškai atrodančią kainodarą. „Audi“ tikrai nėra išimtis, nusprendusi atsispirti itin storoms potencialių pirkėjų piniginėms.
Naujos kartos „A7 Sportback“ kainos prasideda nuo 66 900 eurų – pakankamai krikščioniška kaina už tokį prabangų automobilį, ar ne? Iš dalies. Panika ir neviltis pradeda siautėti, kuomet pažvelgti į papildomos įrangos katalogą ir į norimų priedų kainas. Puikus to pavyzdys – mūsų bandytas modelis, kuris buvo įkainotas 119 071 euro suma.
Tam, kad suprastumėte kokie brangūs yra trokštami ir tiesą sakant – būtini atributai, įvardinsime keletą komforto įrangos priedų ir jų kainas.
„Bang & Olufsen” garso sistema su 19 garsiakalbių – 7302 eurai, adaptyvi važiuoklė – 2253 eurai, naktinio vaizdo kamera – 2434 eurai, keturių vairuojamųjų ratų sistema – 2151 euras. Po truputėlį, po truputėlį ir matai, jog papildoma įranga šiame automobilyje kainuoja 52 171 eurą. Bet ar tuo reikėtų stebėtis? Juk tai produktas, kuris išrieda iš „Audi“ gamyklos.
„Audi“ automobilių dizainas visuomet primena švelnią, kruopščiai suplanuotą evoliuciją, o ne revoliuciją. Kol „Audi“ automobilių dizainas sulig kiekviena karta evoliucionuoja, techninė pusė į priekį pažengė ne vien ir ne dviem žingsniais. Antros kartos „Audi A7 Sportback“ yra puiki demonstracija, kokios technologijos ir kokie sprendimai labai greitai bus pasiekiami ir kituose šios markės modeliuose: šiemet Lietuvą pasieksiančiuose naujos kartos „Audi A6“, „Q8“, „Q3“ ir „A1“.
Technologinė pažanga – būtent šioje srityje „Audi A7 Sportback“ patobulėjo labiausiai. Suporavus pažangias ir išmanias sistemas su labai ilgu teigiamų savybių sąrašu, „Audi“ gali didžiuotis, jog į pasaulį išleido vieną universaliausių ir išbaigčiausių automobilių pasaulyje.
PRIVALUMAI
- Fantastiškas ilgų kelionių kompanionas
- Pavydėtinai manevringas itin ankštose vietose ir labai greitai trajektoriją keičiantis posūkiuose
- Pajėgus ir taupus, labai taupus 6 cilindrų dyzelinis motoras
- Milžiniškas technologijų kiekis, kurios kartais priverčia manyti, jog automobilis yra protingesnis už vairuotoją
- Bagažinės tūris priverčia užduoti klausimą – „Kokia prasmė pirkti universalą?“
- Erdvė keleiviams, tiek ant priekinių, tiek ant galinių sėdynių
TRŪKUMAI
- Pradinė automobilio kaina neatrodo labai baisiai, tačiau norint visų žaisliukų, kuriuos siūlo „Audi“, būkite pasiruošę, jog mašinos kaina išsipūs beveik dvigubai
- Variklių gamoje tik du pasirinkimai: vienas benzininis ir vienas dyzelinis
- 21 colių skersmens ratlankiai turi įtakos pakabos komfortui, ypač važiuojant mažesniu greičiu nelygia kelio danga
GALERIJA
VIDEO
Trumpas vaizdo įrašas, kuriame parodome kaip veikia išmani greičio palaikymo sistema bei naktinio(nors filmavome dieną) vaizdo kamera.
Štai ką mato vairuotojas ir keleivis, kuomet bandote automobilį pastatyti į stovėjimo vietą.
Galinių žibintų animacija.