DIZAINAS
Pirmoji „Audi A1 Sportback“ karta buvo mielas ir žavus arba kaip pasakytų tūkstančius sekėjų turinčios „Instagram“ žvaigždės – kjūtalas.. Ypatingai būdamas trijų durų konfigūracijoje, tačiau dabar, šiandien, ant scenos užsikabarojusi antroji „Audi A1 Sportback“ karta pasikeitė visapusiškai.
Palyginus su pirmtaku, pasikeitė ne tik eksterjero dizainas, bet ir automobilio išmatavimai. Automobilis tapo platesnis, ilgesnis, bet tuo pačiu žemesnis, tad teoriškai, šie pokyčiai turėjo pasitarnauti važiavimo savybių departamente.
Antroji „Audi A1“ karta pailgėjo 56 milimetrais, išplatėjo 34 milimetrais, o automobilio aukštis sumažėjo 13 milimetrų. „Audi“ inžinieriai taip pat siekdami padidinti interjero erdvę, priekinius ir galinius ratus pastūmėjo mažumėlę į priekį ir sukūrė įspūdį, jog priekinė bei galinė dalis yra ypatingai trumpa.
Pakeitus temą ir susikoncentravus į automobilio vizualinę pusę, mus „Audi“ dizaino departamentas eilinį kartą pradžiugino. Tai vienas iš tų labai retų atvejų, kai automobilis gyvai suteikia žymiai geresnį įspūdį negu žvelgiant į jį nuotraukose. Ypač, jeigu tai „S-Line“ versija, kaip kad mūsų bandytoji, kurioje papildoma įranga padeda išnaudoti „Audi“ dizainerių idėjas.
Pavyzdžiui, papildomos įrangos sąraše esantys LED priekiniai žibintai su dinaminiais posūkiais yra šis bei tas unikalaus. Šioje srityje „Audi“ visuomet būdavo lyderiai ir šį pranašumą jie puikiai pademonstruoja net ir mažiausiame bendrovės modelyje. Be to, jie puikiai dera su masyviomis radiatoriaus grotelėmis bei trimis mažytėmis angomis virš jų. Pasak „Audi“, tai duoklė legendiniam „Audi Sport Quattro“ modeliui, tačiau patys turėtumėte puikiai suprasti, jog tai tik ausis riečiančios marketingo skyriaus kalbos, nes jos atsirado dėl stiliaus, o ne dėl funkcionalumo. Nepaisant to, šis dizaino elementas šiam mažyliui suteikia gyvumo ir sveikintos agresijos, kurios trūksta šiame automobilių segmente.
Vertinimo kriterijus | Audi A1 Sportback 35 TFSI |
Išskirtinumo faktorius | 7 balai |
Interjero dizainas | 7 balai |
Eksterjero dizainas | 8 balai |
Ilgis (mm) | 4029 mm |
Plotis (mm) | 1740 mm |
Aukštis (mm) | 1433 mm |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2563 mm |
INTERJERAS
Kaip ir pirmoji „Audi A1“ modelio karta, taip ir naujoji naudoja tą pačią architektūrą, kurią „Audi“ pritaikė visuose „Audi A3“ bei „Q3“ šeimos modeliuose. Tai reiškia, jog centrinės konsolės viduryje pūpsos didžiulis lietimui jautrus ekranas, o po juo – oro kondicionavimo sistemos ir kitų įrenginių valdymo prietaisai. Nieko naujo ar išskirtinio, bet tai nėra blogai.
Tik įsirangius už automobilio vairo, net nepraėjus minutei jautiesi kaip namie. „Audi“ automobiliams būdinga vokiška tvarka galioja ir mažiausiam markės modeliui. Kiekvienas elementas yra ten kur reikia ir veikia kaip reikia. Viskas labai aišku, intuityvu ir svarbiausia – veikia be priekaištų.
Priekaištauti nesinori ir dėl itin patogių, „S-Line“ versijoje esamų priekinių sėdynių, kurios visuose „Audi“ automobiliuose yra kaip itin skanus desertas. O kaip gi interjero erdvė? Na, ją reikėtų vertinti dvejopai. Kaip dviviečiam automobiliui – jam galima rašyti aukštą balą. Jeigu esate labai populiarus ir geidžiamas, ir kartu su savimi vežiojatės tuntą draugų, ant galinių sėdynių nesodinkite tų, kurių ūgis 190 centimetrų. Jie trumpas keliones išgyvens, bet po 300 ar 400 kilometrų pasivažinėjimo nelaukite iš jo padėkos. Žvelgiant iš optimistinės pusės, galinės sėdynės tikrai yra gerokai patogesnės negu pas daugelį analogų, kuriuose dažnai galima atrasti tiesiog medžiaginį suolą su atlošu.
Vis dėlto, didžiausiu nusivylimu tapo interjere panaudotos medžiagos. Mes tikrai neesame iš tų, kurie reikalautų kažko ištaigingo ar ypatingo, tačiau buvome nuoširdžiai įsitikinę, jog įlipę į „Audi“ gaminį gausime šios markės reputaciją pateisinantį interjerą.
Jeigu šį trūkumą „Volkswagen Polo“ ar „Seat Ibiza“ dar galima praleisti pro akis, tai „ Audi A1 Sportback“ šis trūkumas daugelį turėtų siutinti. Transmisijos tunelis, centrinė konsolė, net durų vidinė apdaila yra pagaminta iš itin pigaus, įbrėžimams neatsparaus plastiko, o tai – tokios klasės automobilyje tiesiog neatleistina. Ypač, kai analogiškas naujos kartos „Renault Clio“, kokybine prasme, yra keliais žingsniais priekyje už „Audi A1 Sportback“.
Vertinimo kriterijus | Audi A1 Sportback 35 TFSI |
Interjero erdvė | 6 balai |
Interjero apdailos medžiagos | 6 balai |
Surinkimo kokybė | 7 balai |
Ergonomika | 8 balai |
Matomumas | 8 balai |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 8 balai |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir funkcionalumas | 7 balai |
Multimedijos sistema | 8 balai |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 8 balai |
Bagažinės tūris (l) | 335 / 1090 |
DINAMIKA
Laikai, kuomet maži hečbekai būdavo komplektuojami tik su itin ekonomiškais, mažo tūrio varikliais, kurie labiau tiktų skalbimo mašinoms, o ne automobiliams. Dabar, gamintojai suteikia kiekvienam atrasti tinkamą jėgainę, kuri suktų priekinius „A1 Sportback“ ratus.
Antroji modelio karta gali būti komplektuojama su vienu iš trijų variklių: 1 litrų, trijų cilindrų, išvystančiu 116 arklio galių, 1,5 litro, keturių cilindrų, išvystančiu 150 arklio galių ir skaniausiai atrodančiu 2 litrų, keturių cilindrų, 200 arklio galių. Visi trys varomi benzinu, visi trys turi turbokompresorius ir visi trys yra absoliučiai skirtingi.
Iš visų variklių gamoje siūlomų variklių, labiausiai vengtume trijų cilindrų variklio. Jis, kaip ir visi trijų cilindrų varikliai, skleidžia nelabai malonias vibracijas, o variklio galia pateikiama netolygiai, netikėtai pasireiškiančiais šuoliais ir tai labai erzina. Tuo tarpu 1,5 litro ir 2 litrų varikliai turi užtektinai smarvės patempti „A1 Sportback“ net ir tada, jeigu automobilis turės keturis suaugusius žmones ir iki lubų užpildytą bagažinės tūrį.
Mūsų laimei, bandytame modelyje buvo sumontuotas, teoriškai, optimaliausias variklis – 1,5 litro, 150 arklio galių išvystantis motoras, kuris „A1 Sportback“ modelyje poruojamas tik su 7 laipsnių automatine pavarų dėže. Ši dviejų agregatų kombinacija sukuria tokį įspūdį, lyg vairuotume didesnį „Golf“ su lygiai tuo pačiu varikliu ir ta pačia pavarų dėže.
250 Nm sukimo momentas į pagalbą atskuba visuomet, bet kurią akimirką, o tai – džiugina, nes variklio nereikia badyti su ąžuolo lazdele, jog pradėtų ką nors daryti. Apskritai, priekaištauti šiam varikliui, tiesą sakant, nėra dėl ko. Į daugumą „Volkswagen“ grupės automobilius montuojamas motoras veikia sklandžiai, retkarčiais išskleidžia urzgiančio šuniuko balsą ir elgiantis švelniau su akceleratoriumi gali būti ekonomiškas. Jis puikiai papildo mažą automobilį ir tikrai yra vertas papildomų 2400 eurų, o ir variklio apetitas benzinui, palyginus su trijų cilindrų analogu, bus minimalus.
Vertinimo kriterijus | Audi A1 Sportback 35 TFSI |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 7,7 sekundės / 7,9 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 4,1 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 5,5 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 150 AG esant 5000-6000 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 250 Nm esant 1500-3500 aps/min. |
Maksimalus greitis | 222 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 7,9 / 5,5 / 6,6 |
Degalų bako talpa | 40 litrų |
Taršos emisijos klasė | Euro 6D |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 550 kilometrų |
VALDYMAS
Kai kurie turėtų nudžiugti išgirdę faktą, jog antroji „Audi A1 Sportback“ modelio karta gali būti komplektuojama su viena iš trijų pakabos konfigūracijų. Visi (išskyrus „S-Line) gauna standartinę pakabos konfigūraciją, „S-Line“ iškart gauna standesnę (ale sportinę) važiuoklę, o trečioji opcija – adaptyvūs amortizatoriai. Užsisakius pastarąją opciją, naudojant „Audi Drive Select“ mygtuką galėsite keisti amortizatorių veikimo parametrus, kurie priklausomai nuo važiavimo režimo atitinkamai ir elgsis. Su „Audi Drive Select“ taip pat pakeisite kaip akceleratorius ir automatinė pavarų dėžė reaguoja į kiekvieną paspaudimą. Jeigu „Efficiency“ režime jums atrodys, jog spaudote kempinę, tai „Dynamic“ režime akceleratorius į menkiausią kojos krustelėjimą reaguoja žymiai jautriau. Vis dėlto, nepriklausomai nuo pasirinktos opcijos, kiekvienas „A1 Sportback“ iškart gaus „MacPherson“ kolonas priekyje ir torsiono tipo pakabą gale, tad galutinis skirtumas tarp jų yra tik spyruoklėse ir amortizatoriuose.
Kaip ir buvo galima tikėtis, mūsų bandytame modelyje sumontuota „DSG“ pavarų dėžė veikia nuspėjamai. Palikus ją ramybėje, ji pavaras perjungia sklandžiai, neuždelsdama ir nesistengia palaikyti aukštų sūkių nereikalingose situacijose. Tuo tarp „Dynamic“ režime pavarų dėžė elgiasi atvirkščiai – ji kaip tik tam tikrą pavarą stengiasi palaikyti ties 4000 sūkių žyme ir perjungia į aukštesnę tachometrui artėjant link sūkių ribotuvo. Ir tai – „DSG“ vardu pavadintos pavarų dėžės grožis – universalumas, kuris leis patenkinti įvairių vairuotojų poreikius. Vis dėlto, skirtingus važiavimo režimus, mes asmeniškai, naudojome tik keletą kartų. „Audi Drive Select“ lange tiesiog pasirinkdavome „Auto“ ir leisdavome automobilyje įdiegtoms sistemos didžiąją dalį sprendimų perimti į savo rankas.
Ko negalėjome pakeisti – bandytame automobilyje sumontuotų 18 colių skersmens ratlankių, kurie mums iš pradžių kėlė nemažai abejonių. Toks mažas automobilis su tokiais dideliais ratais turėtų priversti hečbeką kratytis, lyg nuolatos važinėtumėte per žvyrkelį. Mūsų nuostabai – taip nėra.
Kelius tvarkančių įmonių darbo kokybę demonstruojantys „lopai“ ar minimalūs nelygumai šiam automobiliui nėra baisūs. Ko nepasakysi apie rimtesnius iššūkius – didesnes duobes, kurių galinė pakaba tiesiog nesugeba tinkamai sugerti, bet tai nėra didžiulė problema. Retas šios klasės automobilis turi užtektinai inžinerinių pajėgumų tą padaryti.
Tuo tarpu „Audi A1 Sportback“ siūlo vieną iš tų labai retų privalumų. Su automobiliu galima elgtis itin agresyviai net ir važiuojant mažesniu greičiu ir jis važiavimo trajektoriją pakeis žaibiškai, bet ar to negali padaryti kiekvienas stovėjimo aikštelėje stovintis kandidatas? Tikrai ne. Ši itin smagi savybė išryškėja senamiestyje ar sausakimšame daugiabučio kieme, kur kelionės maršrutas turi daugiau vingių į kairę ar į dešinę.
Vertinimo kriterijus | Audi A1 Sportback 35 TFSI |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 7 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 7 balai |
Padangų išmatavimai bandytame modelyje | 215/40 R18 |
EKSPLOATACIJA
Jeigu turėjote progą aplankyti bet kurį Vakarų Europos didmiestį, turėjote pastebėti, jog juose įvairiausiomis kryptimis zuja „netyčiniais“ įbrėžimais papuošti hečbekai. Nuo ratlankiais apibraižytų „Renault Clio“ iki durų įlenkimais padabintų „Seat Ibiza“ ar „Ford Fiesta“, kurie kone idealiai tinka konkrečių didmiesčių gyventojams.
Kadangi mažas miesto automobilis yra kone vienintelis protingas pasirinkimas, „Audi“ bando įtikti tiems, kuriems tetos ar močiutės vairuojamas „Polo“ ar Clio“ yra pernelyg... nuobodus, tad pradėjus žvalgytis į mažą, bet prestižinės markės logotipą dėvintį automobilį, daugelio akys bus įsmeigtos į penkiadurį „Mini“ arba „Audi A1 Sportback“.
Penkiaduris „Mini“ mūsų šalyje kainuoja 24 890 eurų. Už šią sumą gausite 136 arklio galias išvystantį variklį ir komforto įrangos lygį, kurį yra ypatingai pamėgusi „CityBee“ kompanijos automobilių parką prižiūrintys vadybininkai. „Mini“ didžiausią džiaugsmą teikia „Cooper S“ specifikacijoje, kuomet priekinius ratus suka 4 cilindrų BMW variklis, išvystantis 190 arklio galių. Būtent tada atsiskleidžia didžiausią žavesį keliančios „Mini“ savybės, dėl kurių supranti kokią įtaką šios markės automobilių projektavimui turi BMW.
Tuo tarpu Lietuvoje naujos kartos „A1 Sportback“ kainuoja nuo 21 600 eurų. Iš pradžių atrodo, jog tai dar pakankamai racionali suma už aukštesnės klasės mažylį, tačiau pasirinkus galingesnį variklį, „S-Line“ apdailą (jūs jos tikrai norite) ir ryškesnę kėbulo spalvą (jūs jos taip pat norite) bei pridėjus keletą komforto įrangos priedų, netrukus pamatysite, jog vadybininko atsiųstame pasiūlyme spindės maždaug 35 tūkst. eurų siekianti suma, o jeigu užsimanysite ypatingai gerai įrengto ratuočio, tuomet pasiruoškite išleisti 40 tūkst. eurų.
Vertinimo kriterijus | Audi A1 Sportback 35 TFSI |
Pigiausio modelio kaina | 21 600 eurų |
Bandyto modelio kaina | 41 672 eurai |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 6 balai |
Standartinė garantija | 2 metai / 100 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | N.D |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų laikotarpiui | N.D |
Planinių aptarnavimų dažnumas | kas 30 tūkst. kilometrų |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje |
Tai – ne automobilis. Tai – aksesuaras, kuris savo funkciją atlieka tiesiog nepriekaištingai, bet kaip mūsų senoliai pasakytų – „Grožis reikalauja aukų“.
Perpildytose didmiesčių gatvėse tokie automobiliai kaip „Audi A1 Sportback“ yra bene geriausias visų problemų sprendimo būdas. Manevringas, kompaktiškas, siūlantis užtektinai vietos smegenis turinčioms būtybėms ir svarbiausia – traukiantis dėmesį.
Tai tikrai nėra pats racionaliausias pasirinkimas, ypač tiems, kurie skaičiuoja kiekvieną europietišką centą, bet jeigu automobilį perkate vadovaudamiesi ne emocijomis, o racionaliu protu, vargu ar po vienerių ar dviejų metų jis teiks tiek pat džiaugsmo kaip ir pirmąją dieną. Pasibaigus lizingo laikotarpiui juo atsikratysite ir neatsisuksite atgal. Tuo tarpu „A1 Sportback“ turėtų palikti gerokai gilesnį įspaudą kiekvieno atmintyje.
„Audi A1 Sportback“ įsigijimas turės prasmę tik tada, jeigu vadovausitės emocijomis, kurios ilgalaikėje perspektyvoje primins, jog padarėte gerą sprendimą, nes tūkstančiais eurų pigesni „Volkswagen Polo“, „Seat Ibiza, „Hyundai i20“ ar „Ford Fiesta“ po kelerių metų užsimirš taip greitai kaip ir bet kuris lietuviško kino šedevras.
MUMS PATIKO
- Sklandus technologijų veikimas
- Nuostabus skaitmeninis prietaisų skydelis
- Pavydėtinai kokybiškai skambanti garso sistema
- Nemažai galimybių susikurti savitos išvaizdos automobilį
- 1,5 litro benzininis variklis šiam automobiliui tinka kone idealiai
MUMS NEPATIKO
- Tam tikrose vietose krumplius brozdinanti interjero apdaila
- Šokiruojanti bandyto modelio kaina
- Tam tikra komforto įranga turėtų būti jau bazinėje įrangoje