• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors daugeliui elektromobiliai ir hibridine jėgainę turintys automobiliai pristatomi kaip industrijos naujovė, tačiau tai nėra tiesa. Pirmieji elektromobiliai mūsų planetos keliais pradėjo važinėti 1832 metais. Nors tai buvo daugiau karieta negu automobilis, tačiau tai buvo pirmieji žingsniai link ekologiškų transporto priemonių.
Hibridinių automobilių istorija yra šiek tiek kitokia. Pirmąjį hibridinį automobilį sukonstravo Ferdinandas Porsche, 1901 metais, tačiau tokio tipo jėgainės visuomenei buvo pradėtos siūlyti tik 1997 metais. Vis dėlto nereikėtų pamiršti įvairiausių bandymų, kuriuos atliko visiems puikiai žinomi gamintojai. Vienas iš jų - „Audi“.
„VAG“ koncernui priklausantis gamintojas dar 1989 metais, Frankfurto automobilių parodoje pristatė „Audi 100 Avant“ pagrindu sukurtą hibridą.

Nors daugeliui elektromobiliai ir hibridine jėgainę turintys automobiliai pristatomi kaip industrijos naujovė, tačiau tai nėra tiesa. Pirmieji elektromobiliai mūsų planetos keliais pradėjo važinėti 1832 metais. Nors tai buvo daugiau karieta negu automobilis, tačiau tai buvo pirmieji žingsniai link ekologiškų transporto priemonių.
Hibridinių automobilių istorija yra šiek tiek kitokia. Pirmąjį hibridinį automobilį sukonstravo Ferdinandas Porsche, 1901 metais, tačiau tokio tipo jėgainės visuomenei buvo pradėtos siūlyti tik 1997 metais. Vis dėlto nereikėtų pamiršti įvairiausių bandymų, kuriuos atliko visiems puikiai žinomi gamintojai. Vienas iš jų - „Audi“.
„VAG“ koncernui priklausantis gamintojas dar 1989 metais, Frankfurto automobilių parodoje pristatė „Audi 100 Avant“ pagrindu sukurtą hibridą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi-duo1


Vietoj tradicinės keturių varomųjų ratų sistemos, vokiečiai pasirinko kitą kelią, kuris šiais laikais naudojamas visuose hibridinę jėgainę turinčiame automobilyje. Vokiečiai pasiėmė įprastą „Audi 100“ universalą su priekiniais varomais ratais, tačiau tuo pačiu ant galinės ašies sumontavo 9.3 kW galingumo elektrinį motorą. Jis buvo sujungtas su 2.3 litro darbinio tūrio, penkių cilindrų agregatu, kuris išvystė 136 arklio galias. Kol įprastas vidaus degimo variklis tiekė galią priekiniams ratams, baterijų energiją naudojantis motoras suko galinius ratus.
Tačiau ši sistema buvo šiek tiek įdomesnė, nes mygtuko paspaudimu buvo galima pasirinkti vieną iš dviejų rėžimų.

REKLAMA

audi-100-avant-c3-duo-concept-346


Kaip ir šiuolaikiniai hibridiniai automobiliai, taip ir 1989 metais sukurtas projektas elektros energiją naudodavo automobiliui pajudant iš vietos, taip pat judant mažais greičiais. Tad galima sakyti, kad hibridinių automobilių veikimo principas per 24 metus nepasikeitė.
Kompanijos atstovai pristatymo metu teigė, kad automobilis naudodamas vien baterijų energiją nuvažiuoti maždaug 80 kilometrų, o pilnai pakrauti išsikrovusius akumuliatorius užtruktų aštuonias valandas.
Vis dėlto didžiausias hibridinio trūkumas buvo svoris. Palyginus su įprasta „Audi 100“ versija, hibridinė modifikacija buvo maždaug 200 kilogramų sunkesnė.
Frankfurto automobilių parodos lankytojus sužavėjęs automobilis buvo sukurtas tik tam, jog parodytų inžinierių sumanumą ir išradingumą. Vedami entuziazmo ir noro pamatyti kaip vystysis projektas, vokiečiai pagamino dešimt šio hibridinio modelio vienetų.

REKLAMA
REKLAMA

audi-duo-1989-100-avant-quattro-007


Tačiau tai nebuvo pabaiga. „Audi“ po dviejų metų pristatė patobulintą ir „C4“ modelio pagrindu sukurtą hibridinę „Audi 100“ versiją. Palyginus su ankstesniu prototipu, antroji hibridinio automobilio evoliucija turėjo nuolatinę keturių varomųjų ratų pavarą. Priekyje buvo sumontuotas keturių cilindrų, 2 litrų darbinio tūrio agregatas, kuris esant reikalui pakraudavo bagažinėje esančias baterijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

audi-duo-16-ma-9568-rz-1992


Trečioji hibridinio automobilio evoliucija buvo pristatyta 1996 metais. Benzininį variklį pakeitė 1.9 litro dyzelinis agregatas išvystantis 90 arklio galių. Jis buvo suporuotas su 29 arklio galias išvystančiu elektriniu motoru, kurį aušino vanduo.
„Audi“ su trečia hibridinio automobilio evoliucija atsisakė keturių varomųjų ratų pavaros ir pasiliko prie tradicinės priekinių varomųjų ratų komponuotės. Automobilis naudodamas tik baterijų teikiamą energiją, leisdavo „A4“ pasiekti maksimalų 80 km/val. greitį, tuo tarpu naudojant dyzelinį variklį automobilis galėjo pasiekti 170 km/val. maksimalų greitį.

REKLAMA

Audi A4 und Audi 80 ? Audi feiert sein zehnmillionstes Auto in der Mittelklasse


1997 metų rugsėjį, vokiečiai nusprendė išbandyti savo laimę ir pirkėjams pasiūlyti hibridinę „Audi A4“ universalo versiją. „Audi“ už šią versiją norėjo 60.000 tuometinių Vokietijos markių arba maždaug 105.000 litų. Dėl pakankamai aukštos kainos „Audi“ pardavė tik devyniasdešimt „A4“ hibrido vienetų. Supratę, kad šis eksperimentas nesulauks tinkamo visuomenės dėmesio, vokiečiai nutraukę serijinę gamybą ir hibridinių automobilių planus nukėlė į ateitį.
Tačiau reikėtų paminėti, kad „Audi“ buvo pirmasis senojo žemyno gamintojas, kuris pradėjo serijinę hibridinių automobilių gamybą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų