• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Antanas Kyguolis, Vygantas Rimkus, „Majami Driftland“ įkūrėjai
Šalia Marijampolės, prie pat automagistralės, šiemet pradėjo veikti treniruotėms skirta aikštelė – „Majami Driftland“. Lietuvoje tokių vietų nedaug, galima ant vienos rankos pirštų suskaičiuoti, tad ji susilaukė daug susidomėjimo, daug norinčių treniruotis.
Ją įvertino net užsienio sportininkai. Deja, pradžioje iniciatyvą laiminusi vietos valdžia pakeitė poziciją ir nesileisdama į kompromisus pradėjo sportininkus ir automobilių sporto entuziastus guiti lauk. Po viešų Marijampolės politikų pasisakymų norime pateikti ir kitos, mūsų pusės poziciją.
Vieta vairuotojams tobulėti
Dar visai neseniai, prieš kelis mėnesius, šalia Marijampolės miesto, prie pat automagistralės, privačioje teritorijoje atidarėme aikštelę, skirtą ,,driftingo“ treniruotėms ir varžyboms, pavadinimu – „Majami Driftland“. Ši teritorija yra aptverta ir netgi su įrengtu apšvietimu. Atidarėme su Mero Povilo Isodos palaiminimu ir iniciatyvos palaikymu, turėdami didelių planų ateičiai.
Ją atidarėme tam, kad čia galėtų treniruotis sportininkai, kad čia automobilio valdymo subtilybių saugiai galėtų mokytis visi tobulėti norintys vairuotojai. Kaip žinia, tam skirtų vietų Lietuvoje beveik neturime, tačiau turime garsių sportininkų visame pasaulyje.
Mus nuo pirmos dienos surado tokie aukšto lygio čempionai kaip Benediktas Čirba, Andrius Čibirka, Andrius Vasiliauskas, Gediminas Levickas, Aurimas Vaškelis. Profesionalai parodė norą atvažiuoti pas mus ir patys savo iniciatyva ėmė mokyti jaunus vairuotojus, kad tik lietuviai ir toliau skintų pergales visame pasaulyje.
Pasak sportininkų, „Majami Driftland“ aikštelėje galima padaryti itin greitą progresą, nes pagaliau sportininkai turi idealias sąlygas augti ir tobulėti. 3 tūkst. kv. metrų gero asfalto plotas – pats tas. Taip pat norime į saugią aikštelę pervilioti azartišką jaunimą iš miesto gatvių. Mūsų veikla domisi ir sportininkai iš Lenkijos.
Nors pati aikštelė savęs neišlaiko, negalim nuvilti tų sportininkų, kurie mus jau aplankė (o jų yra keli šimtai), dėl to veiklos negalime stabdyti. Per mūsų darbo laikotarpį sulaukėme net kelių tūkstančių žiūrovų, kurie atvykdavo tiesiog pasižiūrėti treniruočių. Tokiu būdu visi stipriai prisidedame prie Marijampolės vardo garsinimo ir finansinės gerovės.
Taip pat esame Lietuvos automobilių sporto federacijos nariai ir įgavome preliminarią teisę sekančiais metais organizuoti keletą Lietuvos („Semi-Pro“ ir „Street“ lygos) „driftingo“ čempionato etapų.
Dėl triukšmo trumpinome darbo laiką
Nuo pirmos dienos svajojome dirbti kiekvieną savaitės dieną mokydami sportininkus ir savaitgaliais rengti atviras treniruotes. Bet vos po kelių darbo dienų sulaukėme kaimynės vizito, kuri minėjo, kad yra artimiausia gyventoja ir gyvena vos už kelių šimtų metrų, todėl ilgi pasivažinėjimai jai trukdo. Prie to paties sulaukėme ne vieno policijos vizito. Nors draudžiamos veiklos nedarome, bet įspėdavo, kad aplinkiniai gyventojai kreipiasi dėl triukšmo į policiją. Mes tikrai suprantame aplinkinius gyventojus, tad atsižvelgdami į tai, nutarėme dirbti tik keletą kartų per mėnesį, sutrumpinome darbo laiką. Dirbome nuo 10:00 val. iki 18:00 val., o žiemos laikotarpiu iki 17:00 val. (pagal įstatymą Marijampolės savivaldybėje triukšmas galimas iki 19:00)
Aplinkiniai gyventojai surinko 328 parašus (kaip jie teigia), kad mūsų veikla būtų nutraukta. Marijampolės savivaldybėje vyko jau ne vienas posėdis dėl „Majami Driftland“. Dėl ko reikėtų mus uždaryti, priežasties dar nerado, nes mes veikiame legaliai, pagal įstatymus, privačioje teritorijoje, bet jie intensyviai ieško priekabių.
Lapkričio 15 dieną mes buvome pakviesti į savivaldybę, tačiau pokalbį tik klausėme, ir mūsų argumentų bei norų niekas klausyti nenorėjo. O mes vien dėl to, kad rastume kompromisą su gyventojais, dirbame vis rečiau, ieškome galimybių pastatyti triukšmą aplinkiniams sumažinančias tvoras. Taip pat posėdžio metu Marijampolės administracijos direktoriaus pavaduotojas Valdas Tumelis mus įspėjo, kad suorganizuos policijos reidą prie įvažiavimo į aikštelę. Draugiškai sutarėme, kad nevykdysime veiklos keletą savaičių, neskleisime posėdžio informacijos viešojoje erdvėje ir bendrai ieškosime sprendimų.
Bet jau tą pačią dieną V. Tumelis savo feisbuko paskyroje paskelbė mus sutrikdžiusį įrašą, kuriame teigė, kad yra nutraukiamos visos mūsų nelegaliai įrengtoje terasoje vyksiančios varžybos ir treniruotės, o jų dalyviai bus baudžiami už chuliganišką vairavimą.

Antanas Kyguolis, Vygantas Rimkus, „Majami Driftland“ įkūrėjai
Šalia Marijampolės, prie pat automagistralės, šiemet pradėjo veikti treniruotėms skirta aikštelė – „Majami Driftland“. Lietuvoje tokių vietų nedaug, galima ant vienos rankos pirštų suskaičiuoti, tad ji susilaukė daug susidomėjimo, daug norinčių treniruotis.
Ją įvertino net užsienio sportininkai. Deja, pradžioje iniciatyvą laiminusi vietos valdžia pakeitė poziciją ir nesileisdama į kompromisus pradėjo sportininkus ir automobilių sporto entuziastus guiti lauk. Po viešų Marijampolės politikų pasisakymų norime pateikti ir kitos, mūsų pusės poziciją.
Vieta vairuotojams tobulėti
Dar visai neseniai, prieš kelis mėnesius, šalia Marijampolės miesto, prie pat automagistralės, privačioje teritorijoje atidarėme aikštelę, skirtą ,,driftingo“ treniruotėms ir varžyboms, pavadinimu – „Majami Driftland“. Ši teritorija yra aptverta ir netgi su įrengtu apšvietimu. Atidarėme su Mero Povilo Isodos palaiminimu ir iniciatyvos palaikymu, turėdami didelių planų ateičiai.
Ją atidarėme tam, kad čia galėtų treniruotis sportininkai, kad čia automobilio valdymo subtilybių saugiai galėtų mokytis visi tobulėti norintys vairuotojai. Kaip žinia, tam skirtų vietų Lietuvoje beveik neturime, tačiau turime garsių sportininkų visame pasaulyje.
Mus nuo pirmos dienos surado tokie aukšto lygio čempionai kaip Benediktas Čirba, Andrius Čibirka, Andrius Vasiliauskas, Gediminas Levickas, Aurimas Vaškelis. Profesionalai parodė norą atvažiuoti pas mus ir patys savo iniciatyva ėmė mokyti jaunus vairuotojus, kad tik lietuviai ir toliau skintų pergales visame pasaulyje.
Pasak sportininkų, „Majami Driftland“ aikštelėje galima padaryti itin greitą progresą, nes pagaliau sportininkai turi idealias sąlygas augti ir tobulėti. 3 tūkst. kv. metrų gero asfalto plotas – pats tas. Taip pat norime į saugią aikštelę pervilioti azartišką jaunimą iš miesto gatvių. Mūsų veikla domisi ir sportininkai iš Lenkijos.
Nors pati aikštelė savęs neišlaiko, negalim nuvilti tų sportininkų, kurie mus jau aplankė (o jų yra keli šimtai), dėl to veiklos negalime stabdyti. Per mūsų darbo laikotarpį sulaukėme net kelių tūkstančių žiūrovų, kurie atvykdavo tiesiog pasižiūrėti treniruočių. Tokiu būdu visi stipriai prisidedame prie Marijampolės vardo garsinimo ir finansinės gerovės.
Taip pat esame Lietuvos automobilių sporto federacijos nariai ir įgavome preliminarią teisę sekančiais metais organizuoti keletą Lietuvos („Semi-Pro“ ir „Street“ lygos) „driftingo“ čempionato etapų.
Dėl triukšmo trumpinome darbo laiką
Nuo pirmos dienos svajojome dirbti kiekvieną savaitės dieną mokydami sportininkus ir savaitgaliais rengti atviras treniruotes. Bet vos po kelių darbo dienų sulaukėme kaimynės vizito, kuri minėjo, kad yra artimiausia gyventoja ir gyvena vos už kelių šimtų metrų, todėl ilgi pasivažinėjimai jai trukdo. Prie to paties sulaukėme ne vieno policijos vizito. Nors draudžiamos veiklos nedarome, bet įspėdavo, kad aplinkiniai gyventojai kreipiasi dėl triukšmo į policiją. Mes tikrai suprantame aplinkinius gyventojus, tad atsižvelgdami į tai, nutarėme dirbti tik keletą kartų per mėnesį, sutrumpinome darbo laiką. Dirbome nuo 10:00 val. iki 18:00 val., o žiemos laikotarpiu iki 17:00 val. (pagal įstatymą Marijampolės savivaldybėje triukšmas galimas iki 19:00)
Aplinkiniai gyventojai surinko 328 parašus (kaip jie teigia), kad mūsų veikla būtų nutraukta. Marijampolės savivaldybėje vyko jau ne vienas posėdis dėl „Majami Driftland“. Dėl ko reikėtų mus uždaryti, priežasties dar nerado, nes mes veikiame legaliai, pagal įstatymus, privačioje teritorijoje, bet jie intensyviai ieško priekabių.
Lapkričio 15 dieną mes buvome pakviesti į savivaldybę, tačiau pokalbį tik klausėme, ir mūsų argumentų bei norų niekas klausyti nenorėjo. O mes vien dėl to, kad rastume kompromisą su gyventojais, dirbame vis rečiau, ieškome galimybių pastatyti triukšmą aplinkiniams sumažinančias tvoras. Taip pat posėdžio metu Marijampolės administracijos direktoriaus pavaduotojas Valdas Tumelis mus įspėjo, kad suorganizuos policijos reidą prie įvažiavimo į aikštelę. Draugiškai sutarėme, kad nevykdysime veiklos keletą savaičių, neskleisime posėdžio informacijos viešojoje erdvėje ir bendrai ieškosime sprendimų.
Bet jau tą pačią dieną V. Tumelis savo feisbuko paskyroje paskelbė mus sutrikdžiusį įrašą, kuriame teigė, kad yra nutraukiamos visos mūsų nelegaliai įrengtoje terasoje vyksiančios varžybos ir treniruotės, o jų dalyviai bus baudžiami už chuliganišką vairavimą.

REKLAMA


Vieši pareiškimai išvaikė partnerius ir dalyvius
Norėtume pataisyti V. Tumelį. Visų pirma, mes varžybų nerengėme, tik treniruotes. Visų antra, veiklą vykdome privačioje uždaroje aikštelėje legaliai, pagal Lietuvos respublikoje veikiančius įstatymus, tad dalyviai negali būti nubausti. Šis pareiškimas sukėlė didelį sporto visuomenės pasipiktinimą, dėl to praradome keletą rėmėjų, kurie žadėjo prisidėti prie triukšmo mažinimo priemonių diegimo, tobulinti infrastruktūrą ir prisidėti prie varžybų rengimo ateityje.
Lapkričio 26 dieną vykome pas Marijampolės merą Povilą Isodą, į susitikimą ir pasakėme, kad veiklą vykdysime toliau, nes nieko nelegalaus nevykdome. Be abejo, dirbsime trumpiau ir rečiau dėl aplinkinių gyventojų, ieškosime būdų dengti tvoras, mažinti triukšmą.
Sekmadienį, gruodžio 1 dieną vykdėme treniruotę. Dar jai neprasidėjus atvyko policijos pareigūnų ekipažas (tą dieną jų buvo 3) nerado nieko, dėl ko galėtų bausti mus ar sportininkus. Teigė, kad tikrins visus įvažiuojančius dalyvius, fotografuos jų dokumentus, automobilius, filmuos ir jiems sakys, kad galimai baus už chuliganišką vairavimą, jei savivaldybė kada nors suras priekabių ir mūsų veiklą pripažins nelegalia. O čia kaip? Ar įstatymai mūsų valstybėje galioja atgaline tvarka? Tą policija ir darė, fotografavo įvažiuojančių dalyvių dokumentus, dėl ko dalyviai pradėjo bijoti važiuoti, nes galvoja, kad tie pažadai už chuliganišką vairavimą kažkada ateityje gali išsipildyti. Mūsų žiniomis policija negali privačioje valdoje užkirsti kelią mūsų veiklai ir bausti dalyvius.
Problemas sprendžia žmonės, kurių gyvenime nesame sutikę
Gruodžio 3 dieną Marijampolės savivaldybėje vyko antras susirinkimas, kuriame buvo spendžiama „Majami Driftland“ veikla. Mes į jį nebuvome pakviesti.
Savivaldybės straipsnyje pamatėme, kad buvo net trys susirinkimai dėl mūsų veiklos be mūsų žinios. Ir čia taip pat yra netikslumų: neva mes rengiame varžybas, mes nenorime ieškoti kompromiso. O kaip mes jo galime ieškoti, jei nesame kviečiami į posėdžius ir net nežinome, kad tokie vyksta?
Marijampolės savivaldybės puslapyje rašoma, kad neplanuojame imtis triukšmą mažinančių priemonių ar ieškoti kitos vietos, kur galėtume vykdyti savo veiklą. Mes ieškojome ir ieškome galimybės veiklą vykdyti kitoje vietoje, tiesiog šiuo metu neradome, tiek Meras, tiek policijos pareigūnai buvo informuoti.
Dėl triukšmą mažinančių priemonių – mes jau jų ėmėmės jų ir jie buvo informuoti (sumažinome darbo laiką ir kiekius), taip pat, kaip jau rašėme, planavome uždengti tvoras, kad sumažintume triukšmą, deja, po V. Tumelio FB posto praradome šią galimybę, bet toliau ieškome finansinių išteklių tai atlikti.
Gruodžio 4 dieną mūsų veiklos klausimu užsiėmė ir Seimo narys Dainius Gaižauskas, savo feisbuko paskyroje rašė, kad mes įžūliai nevykdome savivaldybės reikalavimų.
Įvyko dar vienas susirinkimas dėl mūsų, apie kurį nieko nežinojome, o po jo buvo pažerta daug netikslių faktų. Seimo narys teigia, kad mes įžūliai neatsižvelgiame į savivaldybės reikalavimus ir atsisakėme geranoriškai spręsti susiklosčiusią situaciją.
Oficialius pirmo posėdžio nutarimus įvykdėme, jokių kitų oficialių reikalavimų nesame gavę, o neoficialių – nutraukti veiklą labai daug. Su Dainiumi Gaižausku mes net nesame bendravę, nebuvome pakviesti į susitikimą, išdėstyti savo poziciją, apskritai sužinojome apie jį tik iš feisbuko postų, kuriose jis kaltina mus įžūlumu.
Šiuo metu mes patiriame milžinišką spaudimą, nes visomis priemonėmis bandoma nutraukti „Majami Driftland“ veiklą, ir šiam klausimui pajungta netgi ne viena institucija. Mes geranoriškai viską sprendėme ir spręsime, ieškosime kompromisų. Neieškome įstatymo spragų ir veiklą vykdome legaliai, o jeigu ir bus rasta pažeidimų (įstatymiškų ar dėl triukšmo), mes juos taisysime. Tik norėtume šias problemas spręsti demokratiškai, bendradarbiaudami tiek su Marijampolės savivaldybe, tiek su mūsų kaimynais.
Parengėme peticiją, kurioje žmonės savo parašu gali pareikšti poziciją dėl tokios vietos, kaip „Majami Driftland“ veikimo. Džiaugiamės, kad automobilių sporto bendruomenė tokia aktyvi, ir per kelias dienas surinkome 10 kartų daugiau parašų, nei kad aplinkiniai aikštelės gyventojai. Tikime, kad Lietuvoje atsiras vietos ir automobilių sporto entuziastams.
Nuoroda į peticiją:
https://www.peticijos.lt/visos/75672/issaugoti-majami-driftland-aikstele/
Pagarbiai, Jūsų Majami Driftland!

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų