2 sekundės – toks turėtų būti minimalus atstumas tarp dviejų 60 km/h greičiu važiuojančių automobilių esant palankioms oro sąlygoms. Tarpas turėtų būti dar bent viena sekunde didesnis esant blogam orui bei važiuojant už dviratės ar labai didelės transporto priemonės. Saugaus atstumo nesilaikymas yra viena dažniausių avarijų tiesiuose kelio ruožuose priežasčių.
Smartmotorist.com atliktoje apklausoje 19 proc. jaunų vairuotojų prisipažino, kad vairuoja pernelyg arti priekyje esančio automobilio, o tarp vyresnių eismo dalyvių tokį įprotį teturėjo 6 proc. Dažniausiai per mažą atstumą palaiko visureigių ir sportinių automobilių vairuotojai, o vairuojantys šeimai skirtus arba ekonomiškus automobilius pasirenka saugesnį atstumą.
„Atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio reikia padidinti suprastėjus oro sąlygoms arba vežant sunkų krovinį, pailginantį stabdymo kelią“, – pataria „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius. Vairuojant naktį ar esant rūkui taip pat verta laikytis didesnio atstumo nuo kitų automobilių. Pernelyg priartėti prie masyvių transporto priemonių nerekomenduojama niekada. „Važiuodami arti kitos transporto priemonės, ypač sunkvežimio arba autobuso, negalime matyti, kas vyksta kelyje prieš pat ar šalia jo“, – teigia vairavimo mokyklos instruktoriai.
Vairuotojai taip pat neturėtų pernelyg priartėti prie motociklininkų. Jie dažnai stabdo žemindami pavaras ir nustodami spausti akceleratorių, taigi už motociklo važiuojantis žmogus nėra galiniais žibintais įspėjamas apie stabdymą.
Nerekomenduojama privažiuoti itin arti kito automobilio ir taip versti jo vairuotoją praleisti greičiau važiuojantįjį pasitraukiant į kitą eismo juostą. Tai ne tik sukelia grėsmę, jei tektų staigiai stabdyti, bet ir gali išgąsdinti vairuotoją bei lemti staigų ir pavojingą jo manevrą.
„Jei vairuotojas važiuoja pastoviu greičiu ir neplanuoja lenkti, visada yra geriausia išlaikyti didesnį nei trijų sekundžių tarpą, kad kelio matomumas būtų geresnis, nebūtume priklausomi nuo priekyje esančio eismo dalyvio veiksmų ir turėtume laiko sureaguoti į pokyčius“, – aiškina instruktoriai. Didesnio atstumo laikymasis taip pat prisideda prie degalų sąnaudų sumažėjimo, nes taip galima važiuoti išvengiant nereikalingo stabdymo. Dažniausiai į priekyje važiuojančio automobilio galinę dalį atsitrenkiama nesilaikant saugaus atstumo. Jau ne vienerius metus nesugebėjimas palaikyti tinkamo atstumo tarp automobilių yra viena pagrindinių nelaimingų atsitikimų tiesiuose kelio ruožuose priežasčių.