• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Tai, kas tradicinių automobilių vairuotojams yra įprasta, elektromobilių vairuotojams tai gali pasirodyti beveik neįmanoma. Jeigu 55 litrų talpos degalų baką turintis automobilis, naudojantis benziną ar dyzeliną, važiuodamas greitkeliu gali be didesnių problemų įveikti 700 kilometrų atstumą, net ir pats efektyviausias elektromobilis negali įveikti net 500 kilometrų.


Tai, kas tradicinių automobilių vairuotojams yra įprasta, elektromobilių vairuotojams tai gali pasirodyti beveik neįmanoma. Jeigu 55 litrų talpos degalų baką turintis automobilis, naudojantis benziną ar dyzeliną, važiuodamas greitkeliu gali be didesnių problemų įveikti 700 kilometrų atstumą, net ir pats efektyviausias elektromobilis negali įveikti net 500 kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vokietijoje leidžiamo žurnalo „Auto Bild“ redakcija norėdama išsiaiškinti koks yra realus elektromobilių nuvažiuojamas atstumas, į bandymų poligoną atsivarė net 50 naujų elektrinių modelių, jog galėtų visiems laikams parodyti kaip skiriasi gamintojų deklaruojami ir realūs duomenys.

REKLAMA

„Auto Bild“ redakcijos sugalvotas elektromobilių bandymas yra ganėtinai neįprastas. Vietoje to, kad elektromobilius bandytų mieste ar užmiestyje, kiekvienas modelis buvo bandomas greitkelyje, važiuojant 130 km/val. greičiu iki tol, kol baterijoje nelieka nei menkiausios kruopelytės energijos, padedančios judėti į priekį.

REKLAMA
REKLAMA

Šis netradicinis eksperimentas parodė, jog iš 50 bandytų elektromobilių tik 26 gali nuvažiuoti daugiau nei 300 kilometrų atstumą. Be to, vos 5 elektromobiliai su pilna įkrova greitkelyje gali įveikti didesnį nei 400 kilometrų distanciją.


Žvelgiant į šio bandymo rezultatus, susidaro įspūdis, jog efektyviausias būdas užtikrinti, jog elektromobilis pasižymėtų patenkinamu nuvažiuojamu atstumu yra aerodinamiškas kėbulas ir didelės talpos baterija. Vis dėlto, už šias savybes reikės sumokėti įspūdingai didelę kainą. Štai, šiuose bandymuose geriausiai pasirodęs „Mercedes-Benz EQS 450+“ kainuoja nuo daugiau nei 100 tūkst. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip ir buvo galima tikėtis, prasčiausiai šiuose bandymuose pasirodė elektromobiliai su juokingai maža baterijos talpa. Pavyzdžiui, „Mazda MX-30“ ir „Honda e“.


Bandymuose taip pat prastokai pasirodė automobiliai, kurie dėl konstrukcinių sumetimų nėra nei aerodinamiški, nei efektyvūs. Pavyzdžiui, „Peugeot e-Rifter“, kuris greitkelyje su pilna baterijos įkrova nuvažiavo tik 164 kilometrus.

REKLAMA

VietaModelisNuvažiuojamas atstumas
50Mazda MX-30140 km
49Honda e153 km
48Peugeot e-Rifter164 km
47Opel Combo e-Life171 km
46MG 5178 km
45Mercedes EQB 350200 km
44SsangYong Korando e-motion203 km
43VW ID.3 Pro 150 kW216 km
42Toyota bZ4X217 km
41Mercedes EQA 250222 km
40Cupra Born226 km
39Volvo XC40 Recharge227 km
38Subaru Solterra244 km
37Opel Zafira-e Life250 km
36Polestar 2 DM LR258 km
35Hyundai Ioniq 5261 km
34Aiways U5266 km
33Renault Megane E-Tech EV60268 km
32MG ZS EV272 km
31Mercedes EQV 300273 km
30Kia e-Soul280 km
29Hyundai Ioniq 5 AWD290 km
28Renault Zoe E-Tech EV50292 km
27lBMW i4 M50299 km
26VW ID.Buzz Pro301 km
25Kia EV6305 km
24Skoda Enyaq iV80318 km
23lAudi Q4 e-tron 40326 km
22Kia Niro EV326 km
21VW ID.4 Pro328 km
20Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+328 km
19Genesis GV60 AWD Dual Motor Sport Plus330 km
18VW ID.4 GTX332 km
17Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo336 km
16Hyundai Kona Electric336 km
15Ford Mustang Mach-E GT337 km
14VW ID.5 Pro Performance340 km
13Nio ET7345 km
12Tesla Model Y LR361 km
11Tesla Model 3363 km
10Audi RS e-tron GT367 km
9Polestar 2 SM LR374 km
8Nissan Ariya 2WD 178 kW378 km
7Skoda Enyaq Coupe iV RS380 km
6BMW i7388 km
5Mercedes EQE 350+423 km
4Genesis G80427 km
3BMW iX M60 xDrive430 km
2BMW iX xDrive 50434 km
1Mercedes EQS 450+482 km


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų