Vokietijoje leidžiamo žurnalo „Auto Bild“ redakcija norėdama išsiaiškinti koks yra realus elektromobilių nuvažiuojamas atstumas, į bandymų poligoną atsivarė net 50 naujų elektrinių modelių, jog galėtų visiems laikams parodyti kaip skiriasi gamintojų deklaruojami ir realūs duomenys.
„Auto Bild“ redakcijos sugalvotas elektromobilių bandymas yra ganėtinai neįprastas. Vietoje to, kad elektromobilius bandytų mieste ar užmiestyje, kiekvienas modelis buvo bandomas greitkelyje, važiuojant 130 km/val. greičiu iki tol, kol baterijoje nelieka nei menkiausios kruopelytės energijos, padedančios judėti į priekį.
Šis netradicinis eksperimentas parodė, jog iš 50 bandytų elektromobilių tik 26 gali nuvažiuoti daugiau nei 300 kilometrų atstumą. Be to, vos 5 elektromobiliai su pilna įkrova greitkelyje gali įveikti didesnį nei 400 kilometrų distanciją.
Žvelgiant į šio bandymo rezultatus, susidaro įspūdis, jog efektyviausias būdas užtikrinti, jog elektromobilis pasižymėtų patenkinamu nuvažiuojamu atstumu yra aerodinamiškas kėbulas ir didelės talpos baterija. Vis dėlto, už šias savybes reikės sumokėti įspūdingai didelę kainą. Štai, šiuose bandymuose geriausiai pasirodęs „Mercedes-Benz EQS 450+“ kainuoja nuo daugiau nei 100 tūkst. eurų.
Kaip ir buvo galima tikėtis, prasčiausiai šiuose bandymuose pasirodė elektromobiliai su juokingai maža baterijos talpa. Pavyzdžiui, „Mazda MX-30“ ir „Honda e“.
Bandymuose taip pat prastokai pasirodė automobiliai, kurie dėl konstrukcinių sumetimų nėra nei aerodinamiški, nei efektyvūs. Pavyzdžiui, „Peugeot e-Rifter“, kuris greitkelyje su pilna baterijos įkrova nuvažiavo tik 164 kilometrus.
Vieta | Modelis | Nuvažiuojamas atstumas |
---|---|---|
50 | Mazda MX-30 | 140 km |
49 | Honda e | 153 km |
48 | Peugeot e-Rifter | 164 km |
47 | Opel Combo e-Life | 171 km |
46 | MG 5 | 178 km |
45 | Mercedes EQB 350 | 200 km |
44 | SsangYong Korando e-motion | 203 km |
43 | VW ID.3 Pro 150 kW | 216 km |
42 | Toyota bZ4X | 217 km |
41 | Mercedes EQA 250 | 222 km |
40 | Cupra Born | 226 km |
39 | Volvo XC40 Recharge | 227 km |
38 | Subaru Solterra | 244 km |
37 | Opel Zafira-e Life | 250 km |
36 | Polestar 2 DM LR | 258 km |
35 | Hyundai Ioniq 5 | 261 km |
34 | Aiways U5 | 266 km |
33 | Renault Megane E-Tech EV60 | 268 km |
32 | MG ZS EV | 272 km |
31 | Mercedes EQV 300 | 273 km |
30 | Kia e-Soul | 280 km |
29 | Hyundai Ioniq 5 AWD | 290 km |
28 | Renault Zoe E-Tech EV50 | 292 km |
27l | BMW i4 M50 | 299 km |
26 | VW ID.Buzz Pro | 301 km |
25 | Kia EV6 | 305 km |
24 | Skoda Enyaq iV80 | 318 km |
23l | Audi Q4 e-tron 40 | 326 km |
22 | Kia Niro EV | 326 km |
21 | VW ID.4 Pro | 328 km |
20 | Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ | 328 km |
19 | Genesis GV60 AWD Dual Motor Sport Plus | 330 km |
18 | VW ID.4 GTX | 332 km |
17 | Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo | 336 km |
16 | Hyundai Kona Electric | 336 km |
15 | Ford Mustang Mach-E GT | 337 km |
14 | VW ID.5 Pro Performance | 340 km |
13 | Nio ET7 | 345 km |
12 | Tesla Model Y LR | 361 km |
11 | Tesla Model 3 | 363 km |
10 | Audi RS e-tron GT | 367 km |
9 | Polestar 2 SM LR | 374 km |
8 | Nissan Ariya 2WD 178 kW | 378 km |
7 | Skoda Enyaq Coupe iV RS | 380 km |
6 | BMW i7 | 388 km |
5 | Mercedes EQE 350+ | 423 km |
4 | Genesis G80 | 427 km |
3 | BMW iX M60 xDrive | 430 km |
2 | BMW iX xDrive 50 | 434 km |
1 | Mercedes EQS 450+ | 482 km |