Kai kurių įkainiai – nuo kelių šimtų iki tūkstančių eurų už publikaciją ar prekės ženklo paminėjimą savo vaizdo įraše. Anot mokesčių inspekcijos, Lietuvoje savo veiklą įregistruoja ir mokesčius moka didžioji influencerių dalis, tačiau atsiranda ir bandančių savo pajamas nuslėpti.
Video komedijomis vienas garsiausių Lietuvos turinio kūrėjų „YouTube“ platformoje ir „Instagram", pavergia savo gerbėjus. „YouTube“ vaikinas turi virš 100 tūkst. sekėjų.
O Lietuvos influencerių reitinge šioje platformoje užima 2-ąją vietą, nusileidęs kitam kūrėjui – Pauliui Mykolaičiui, žinomam kaip Paul De Miko.
Kurti video įrašus Laurynas pradėjo prieš kelerius metus, kai atvyko studijuoti į Vilnių iš gimtojo Kupiškio. Sako, kad užsidirbti iš to nuo pat pradžių net negalvojęs – darė tai kai kildavo idėja ir įdomu buvo ją įgyvendinti:
„Duoti gerą emociją žmonėms, ir tada iš jų gaunu gerą emociją pats, ir taip pasidalinam. Tai kūriau turinį ir tiesiog su laiku vis augo peržiūros, žmonių susidomėjimas ir atsirado vienas kitas pasiūlymas. Tos kainos iš pradžių buvo ten 70 eurų už instagramo story, 200 už post’ą, tada 500, jei didesnis paketas ir taip po truputį.“
Tuo metu audiovizualinę kūrybą studijavęs vaikinas dar dirbo kitą darbą, tačiau peržiūrų ir sekėjų skaičiai augo, reklamos užsakovų skaičius ir įkainiai – taip pat. Išsipildė Lauryno svajonė ir jis pradėjo gyventi vien iš savo mėgstamos veiklos – video turinio kūrimo.
„Jeigu tu kokiu 30 tūkstančių turi, 100 tūkstančių, 200, tai gali svyruot už post’ą nuo kelių šimtų iki 1000, kažkas tokio. Sekėjų skaičius dar nėra viskas, nes svarbiausia – įsitraukimas, tai surinktai auditorijai įdomu, nes galbūt tu padarei vieną kažkokį video, žmonių prisirinko, ir daugiau nebeįdomu niekam, tiesiog tingi unfollowint tave. Tai tiesiog stengies būt aktualus, pataikyt į auditoriją, kad žmonėms būtų artima“, – sako vlogeris Laurynas Zmejauskas (Safas).
O Safo kūrybinis procesas prasideda nuo tuščio lapo, idėjos, scenarijaus rašymo ir įgyvendinimo. Šiais metais Zmejauskas yra antrasis pagal Lietuvos „YouTube“ influencerių reitingą.
Paulius Mykolaitis, interneto platybėse žinomas kaip Paul De Miko „YouTube“ turintis virš pusantro šimto tūkstančių sekėjų kuria kiek kitokį turinį – komentaro tipo laidas, kur apžvelgia aktualijas ir jas pašiepia. Buvo net įsipainiojęs į reikalus su Antanu Kandrotu, pravarde Celofanas – sukritikavo jį ir už tai susilaukė grasinimų.
Paulius pasakoja, kad pradėjo kurti turinį prieš 4 metus, tuomet dirbo dar ir kitą darbą, bet po metų, kai peržiūros įsivažiavo, suprato, kad iš to gyvens. Tačiau, pasak vaikino, pinigai niekad nebuvo pagrindinis variklis.
„Aš užsidirbu kiek man pilnai užtenka, iš to ir gyvenu, bet šioje sferoje potencialas užsidirbt yra tikrai labai didelis. Asmeniškai mano alga, esu jums sakęs, 4 tūkstančiai eurų į rankas, tiek sau išsimoku. Pačios pajamos yra didesnės, jos eina į MB sąskaita, bet potencialas užsidirbti yra didelis, dėl to, kad realiai kiekvieną dieną tu gali reklamuoti kažkokios prekinius ženklus, kurie tau mokės tūkstantį ar daugiau už publikaciją. Jei kiekvieną tai daryti dieną, galima užsidirbti beprotiškai daug“, – sako vlogeris Paulius Mykolaitis (Paul de Miko).
Paklaustas apie tai, koks yra sėkmės ir populiarumo internete receptas, de Miko sako, kad čia vieningo atsakymo nėra.
„Man padėjo jau labai daug žinomų šioje sferoje žmonių, kuri buvo jau įsitvirtinę šioje sferoje, o palaikyti tą reikia savo dėsningų darbu, ir be abejo, yra kažkoks savybių kratinys, galbūt būti charizmatiškam“, – kalba P. Mykolaitis.
Abu vlogeriai moka mokesčius, vienas dirba pagal individualios veiklos pažymą, kitas – įsteigęs mažąją bendriją. Tačiau mokesčius Lietuvoje moka ne visi vlogeriai-influenceriai. Mokesčių inspekcijos kontrolės departamento vyresnysis patarėjas Rolandas Pincevčiius sako, kad ne taip seniai mokesčių inspekciją tikrino vieną aktyviai besireiškiantį internete nuomonės formuotoją ir nustatė, kad šis savo veiklą pradėjo dar 2019, reklamavosi savo teikiamas virtualių valiutų rinkos, būsimų sporto įvykių lažybų pasiūlymų analizės paslaugas, o individualią veiklą registravo tik 2021, dėl to nebuvo pateikę pajamų mokesčio deklaracijos už 2 metus. Mokesčių inspekcija paragino pajamas deklaruoti ir jis privalėjo sumokėti beveik 30 tūkst. eurų.
„Didelė dalis, jei paimsime, Lietuvoje 80 proc. influencerių, kurie turi šimtus tūkstančių sekėjų, jie vienais ar kitais būdais savo veiklą įteisinę – vieni su verslo liudijimais, MB, ar individualiom veiklom. Didžiąją dalį mokesčių mūsų influenceriai sumoka laiku ir kaip priklauso, bet, savo ruožtu, atlikdami monitoringą mes nustatom ir tokių atvejų, kad dalis jų pamiršta deklaruoti visas pajamas, užsimiršo Paypal, ar kitose sąskaitose“, – komentuoja departamento vyresnysis patarėjas Rolandas Pincevičius.
Kontroliuodama komercinę veiklą elektroninėje erdvėje VMI 2021 m. iš viso atliko 124 kontrolės veiksmus, kurių rezultatas – papildomai nustatyta mokėtina 4 mln. eurų suma.