Vis dėlto, šiandien perkant naudotą automobilį nebūtina pasikliauti vien pardavėjo žodžiais. Įprastai, vien automobilio rida gali nemažai pasakyti apie jo praeitį ir padėti sužinoti, kiek kartų transporto priemonė buvo patekusi į eismo įvykius.
Automobilių istorijos ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ Lietuvoje atliko tyrimą ir nustatė, kiek vidutiniškai kilometrų nuvažiuoja automobilis, kol patenka į avariją.
Automobiliai apgadinami rečiau
Įmonės duomenų analitikai ištyrė, kaip koreliuoja automobilio rida ir avarijų statistika 2021-2023 m. Istoriniai duomenys atskleidė, kad 2021 m. vidutinė Lietuvoje tikrinta transporto priemonė nuvažiuodavo 206 998 km kol patirdavo avariją, 2022 m. šis skaičius nukrito iki 192 958 km, o 2023 m. pakilo iki 215 059 km.
„300 tūkstančių kilometrų ridą turintis automobilis gali būti patekęs į avariją daugiau nei vieną kartą. Nedideli įlenkimai ar nubrozdinimai taip pat priskiriami prie eismo įvykių, todėl naudotų transporto priemonių pirkėjai turėtų atidžiai išsiaiškinti, kokius apgadinimus patyrė automobilis prieš jį pirkdami“, – įspėja automobilių rinkos ekspertas iš „carVertical“, Matas Buzelis.
Nors nedideli apgadinimai neturėtų lemti sprendimo įsigyti konkrečią transporto priemonę, didelę avariją patyręs automobilis gali turėti struktūrinių pažeidimų ir būti nesaugus vairuoti.
Kitose Europos šalyse tikrinti automobiliai į avarijas patenka dažniau
Avarijų tendencijos kaimyninėje Latvijoje šiek tiek skiriasi. 2021 metais iš visų šioje šalyje tikrintų automobilių, Transporto priemonės nuvažiuodavo vidutiniškai 240 247 km iki pakliūdamos į eismo įvykį, 2022 m. – 198 350 km, o 2023 – 188 626 km. Taigi latvių perkamos transporto priemonės šiemet nuvažiuoja net 52 tūkstančiais kilometrų mažiau nei ankstesniais metais, kol papildo avaringumo statistiką.
Kaip atskleidė tyrimas, 2023-aisiais Lietuvoje tikrinti automobiliai įveikė net 46 proc. didesnį atstumą iki pakliūdami į eismo įvykius nei Europos Sąjungos šalyse vidutiniškai (147 334 km). Tai reiškia, kad lietuviai transporto priemones apgadina rečiau nei statistinis europietis arba nepraneša apie smulkius apgadinimus. Kadangi avarijų Lietuvos keliuose vyksta nemažai, nesąžiningi pardavėjai dažnai slepia automobilio istoriją, kad galėtų uždirbti daugiau pinigų parduodami netvarkingą transporto priemonę.
„Pirkėjai naudotiems automobiliams neturėtų kelti tokių pat lūkesčių, kaip naujiems. Nors kiekvienas vairuotojas tikisi, kad jo transporto priemonė bus puikios būklės, realybėje taip būna ne visada. Skaičiuojame, kad 52,4 procentų visų naudotų automobilių buvo apgadinti bent kartą. Būtent dėl to svarbų vaidmenį automobilio pirkimo procese vaidina istorijos patikra. Žinoma, prieš perkant bet kokią transporto priemonę, labai svarbu atlikti testinį važiavimą bei įvertinti transporto priemonės būklę autorizuotame servise“, – sako M. Buzelis.