„Išaiškėjusi tendencija, jog žmonės besąlygiškai pasitiki internete randama informacija iš vienos pusės sukėlė nuostabą – sunku patikėti, kad paslaugos teikėjo ieškantis asmuo pasikliauna internete randama informacija tarsi artimojo patarimu. Iš kitos – nenustebino, nes visas pasaulis vis labiau keliasi į virtualią erdvę, tad tikėtina, jog čia esantys patarimai gali būti kur kas vertingesni nei numanoma, – sako išmaniojo paslaugų portalo „Paslaugos24.lt“ įkūrėjas Giedrius Latvėnas. – Manau, sudarius palankias paieškos sąlygas bei tam sukūrus reikalingus įrankius, ateityje žmonių, ieškančių paslaugų teikėjų internete, turėtų daugėti. Būtent į tai ir orientavomės atnaujindami pirmąjį mūsų šalyje išmanųjį paslaugų portalą“.
Tyrimo rezultatai atskleidė, kad vyrai reikiamą informaciją randa internete ir tokiu būdu jos ieško dažniau. Tuo tarpu moterys labiau orientuojasi į asmenines paslaugas, todėl ir pagrindinis informacijos šaltinis yra artimesnis: šeimos nariai, draugai. 50 proc. respondentų renkantis paslaugų teikėją internete svarbus išsamus paslaugų aprašymas. Moterys teiktų pirmenybę parodytam atlikto darbo pavyzdžiui. Vyrams yra labai svarbi galimybė palikti atsiliepimą apie paslaugos teikėją (taip atsakė 65 proc. tyrime dalyvavusių vyrų). Tiek vyrams, tiek moterims kiek mažiau, bet taip pat svarbios galimybės: viename lange palyginti paslaugų teikėjų klientų įvertinimus, paslaugų aprašymus, matyti paslaugų teikėjo garantijas, vienu kartu matyti daugiau paslaugų teikėjų pasiūlymų ieškomai paslaugai. Paslaugos kaina labiau rūpi vyrams nei moterims.
Tyrimo metu paaiškėjo ir kokiomis paslaugomis naudojasi Lietuvos interneto vartotojai: rečiausiai naudojamasi baldų remonto, nuomos, priežiūros paslaugomis – šiomis paslaugomis niekada nėra naudojęsi net 55 proc. visų respondentų. Paaiškėjo, kad tik 23 proc. respondentų nėra naudojęsi automobilių remonto ar nuomos paslaugomis. Be to, šiomis paslaugomis naudojasi du trečdaliai moterų, kas paneigia įsitikinimą, jog pagrindiniai autoservisų klientai yra vyrai. Dar vienas stereotipus griaunantis faktas: siuvimo, valymo, skalbimo paslaugos vienodai paklausios tiek tarp moterų, tiek tarp vyrų – jomis nesinaudoja tik 35 proc. respondentų. Kaip ir tikėtasi, grožio ir sveikatinimo paslaugos yra moterų karalija: jomis teigė nesinaudojančios tik 6 proc. moterų. 86 proc. respondentų naudojasi pramogų, poilsio ir laiko praleidimo paslaugomis.
Tyrimų bendrovės „Berent“ projektų direktorius Julius Neviera pastebi, jog beveik visos asmeninio naudojimo paslaugos vertinamos geriau nei techninės: „Asmeninės paslaugos yra traktuojamos kaip investicija į save, žmogus skiria tam laiko, lėšų, todėl, net jei kas ir nepavyko, šios paslaugos suteikia didesnį pasitenkinimą. Techninės paslaugos yra vertinamos objektyviau, jas vertinant mažesnę įtaką daro emocijos“.
Iš viso tyrime dalyvavo ir į internetu pateiktus klausimus atsakė 500 įvairaus amžiaus, užsiėmimo sričių, pajamų lygio, šeiminės padėties Lietuvos gyventojai. Tyrimo tikslas – nustatyti, kaip Lietuvos interneto vartotojai naudojasi įvairiomis paslaugomis, kaip vertina gautų paslaugų kokybę, kur ieško informacijos apie paslaugas ir kas jiems yra svarbiausia renkantis paslaugų teikėją.
„Paslaugos24.lt“ – tai pirmasis išmanusis paslaugų paieškos ir pasiūlos portalas Lietuvoje. Portalo sistema sudaro sąlygas paslaugos pirkėjui su paslaugos teikėju bendrauti betarpiškai ir taip užtikrina pirkėjams greitą ir labiausiai jų poreikius atitinkančios paslaugos įsigijimą, o paslaugų teikėjams – lengvą potencialių klientų radimą. Paslaugos24.lt iš kitų panašaus pobūdžio portalų išsiskiria ir didele funkcijų gausa bei plačiu paslaugų sektorių pasirinkimu. Daugiau informacijos www.paslaugos24.lt