Tad kol „Audi A8“ kone idealiai patenkino konservatyvių pažiūrų vairuotojus, „Q7“ per 15 metų tapo bene pagrindiniu pasirinkimu šeimoms, kurios galva būsimą automobilį renkasi pagal ne pagal standartinius kriterijus. Interjero erdvė – aha, patogios sėdynės – žinoma, bet prieš šių, gan nuobodžiai skambančių kriterijų pridėkime dar keletą: dinamika, važiavimo savybės, kokybės pojūtis ir troškimas turėti kokybišką daiktą.
Bent jau Lietuvoje, specifinius reikalavimus automobiliams keliančių vairuotojų tikrai netrūksta. Ypač, kai diskusija pakrypsta link septynviečių SUV, kurie ant orą siurbiančių grotelių dėvėtų prestižinės markės logotipą, o tokių, deja, nėra daug. Iš tiesų, jų tėra tik du: „Audi Q7“ ir „Volvo XC90“. Būtent šiedu yra laikomi tiesioginiais konkurentais ir tiesioginėmis alternatyvomis ir galbūt tai tik sutapimas, tačiau „Audi“ ir „Volvo“ šiemet į Lietuvą atvilko atnaujintus septynviečius visureigius, kurie taps tarpine stotele, kol sulauksime naujos kartos modelių.
DIZAINAS
„Atnaujintas modelis“ – stebėtinai banali frazė, kuri dažniausiai reiškia, jog iki šiol gamintą modelį pakeitęs analogas pasižymi keliais naujutėliais, dar niekur nematytais priedais, galbūt sklandžiau veikiančiu varikliu. Na ir tiek. Kam čia persistengti?
Vis dėlto, „Audi“ eilinį kartą siekia pademonstruoti, jog nustovėjusi modelių atnaujinimo praktika turi pasikeisti. Pamirškite smulkius pakeitimus, nes šį kartą „Audi Q7“ pasikeitė neatpažįstamai. Tiek išorėje, tiek viduje.
Kuo puikiausiai žinote patys, jog grožio sąvoka – subjektyvi, tačiau „Audi Q7“ niekada nesinorėjo laikyti gražiu ar stilingu automobiliu. Vis dėlto, bent jau šis, atnaujintas modelis su ne pačiais pigiausiais aksesuarais atrodo imponuojančiai ir sukuria žymiai solidesnio automobilio įspūdį negu, pavyzdžiui, „BMW X5“ ar „Mercedes-Benz GLE“, kurių dizaineriai, šiek tiek nuklydo nuo visame pasaulyje mėgstamos vokiško santūrumo ir agresyvumo formulės.
Naujo dizaino žibintai, buferiai, slenksčiai ir netgi sparnai padėjo atsikratyti kampuotų formų. Susidaro jausmas, jog „Audi Q7“ truputėlį papilnėjo ir užsiaugino ne visuomet džiuginantį riebalų sluoksnį. Ir jeigu žmogiškoje formoje tai būtų galima laikyti trūkumu, „Audi“ dizainerių atliktus pakeitimus norime laikyti teigiamais. Lyg ir linkęs neatsisakyti konservatyvumo, bet puikiai derantis su naujausiomis technologijomis, ir dėvėdamas „S-Line“ aksesuarais – atrodo skoningai.
Vertinimo kriterijus | Audi Q7 50 TDI Quattro |
Išskirtinumo faktorius | 7 balai |
Interjero dizainas | 8 balai |
Eksterjero dizainas | 8 balai |
Ilgis (mm) | 5063 |
Plotis (mm) | 1970 |
Aukštis (mm) | 1741 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2994 |
INTERJERAS
Interjeras – dar viena vieta, kurioje „Audi“ nepanoro apsieiti tik kosmetiniais pakeitimais ir atliko masyvius, kardinalius pokyčius, kurie leistų atnaujintam modeliui susitapatinti su likusiais „Audi“ šeimos nariais.
Kvestionuoti naują „Audi“ interjero filosofiją nėra nei noro, nei ryžto, nes iš pradžių neįprastai atrodanti dviejų lietimui jautrių ekranų konfigūracija centrinėje konsolėje palaipsniui tampa patogi naudoti.
Iš esmės, interjero ekosistema primena perėjimą nuo „Android“ prie „iOS“ operacinę sistemą turinčio telefono. Pirmieji žingsniai gali būti sunkūs, tačiau po pusdienio net neįsivaizduoji, jog galėtų būti kitaip, nes kiekvieną atliktą veiksmą palydi itin sklandžiai ir be priekaištų veikiančios sistemos grįžtamasis ryšys. Ypatingai didžiulį malonumą teikia neįprastos formos pavarų perjungimo svirtis, kuri atlieka ne tik pavarų perjungimo svirties funkciją, bet ir sumažinto porankio funkciją ant kurio galima padėti ranką ir labai stipriai neapsikraunant naudotis šalia esančiu ekranu. Mažas, bet labai šaunus ergonomikos stebuklas.
Dar viena maloni detalė – kokybės pojūtis. Jeigu prieš tai gamintas modelis labai dažnai stebindavo „Audi“ inžinierių sugebėjimais, tai atnaujintas modelis sukuria jausmą, jog įžengėte į gerokai brangesnę mašiną. Ir viskas prasideda nuo durelių atidarymo – rankenėlė atsitraukia ne per lengvai ir ne per sunkiai, pačios durys – sunkios, kurių uždarymas palydi duslus, bet itin ausiai malonus garsas. Nesijaučiate, jog ką tik uždarėte tvarto duris. Ir panašaus pobūdžio smulkmenos automobilyje lydi nuolatos.
Verta paminėti dar vieną, neįprastą „Audi Q7“ savybę, kurią pastebės vairuotojai, kurių ūgis neviršija 1,8 metro. Kadangi „Q7“ yra masyvi, aukšta ir plati mašinėlė, automobilio viduje jautiesi kaip mažame bendrabučio kambaryje, tad labai nenustebkite, jeigu pro šalį einantys piliečiai į jus žiūrės taip, lyg ką tik gavote progą pavairuoti tėvelio mašinėlę.
Apskritai, peikti atnaujinto „Audi Q7“ interjerą galima tik dėl asmeninių preferencijų, kurias įtakoja asmeninis stiliaus, dizaino ar požiūrio į naujoves suvokimas, nes vertinant objektyviai – „Audi“ interjero architektūra ir jame panaudoti sprendimai pranoksta daugelį konkurentų. Ypač iš BMW ir „Mercedes-Benz“ stovyklų.
Vertinimo kriterijus | Audi Q7 50 TDI Quattro |
Interjero erdvė | 9 balai |
Interjero apdailos medžiagos | 9 balai |
Surinkimo kokybė | 9 balai |
Ergonomika | 9 balai |
Matomumas | 8 balai |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 balai |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir funkcionalumas | 8 balai |
Multimedijos sistema | 9 balai |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 9 balai |
Bagažinės tūris (l) | 865 - 2050 |
DINAMIKA
Vokiškų automobilių gamintojų požiūris į variklio tūrio mažinimo programą yra, švelniai tariant, savotiškas, bet tuo pačiu pagrįstas racionalumu. Ko, pavyzdžiui, negali pasakyti apie vieną „Audi“ konkurentą iš Švedijos.
Šiuolaikiniai keturių cilindrų varikliai gali būti puikūs kompanionai, bet tik tam tikruose modeliuose. Pavyzdžiui, „Volkswagen Golf“, „Audi A4“, „Range Rover Evoque“, „Renault Kadjar“, tačiau kai keturių cilindrų variklis turi pavilkti tokį dičkį kaip „Audi Q7“, iškart pradedi dvejoti gamintojo priimtu sprendimu.
Kone idealus pavyzdys yra „Volvo XC90“, kuriame montuojami keturių cilindrų agregatai akivaizdžiai neturi užtektinai parako, jog galėtų pateisinti mažesnio tūrio, mažesnio cilindrų kiekio privalumų: mažesnių kuro sąnaudų ir mažesnių išlaidų priežiūrai.
Mažesnio tūrio variklis tokiame dideliame automobilyje nuolatos patiria gerokai didesnes apkrovas negu analogiškas 6 cilindrų agregatas, o ir panašaus galingumo, benzinu varomas „Volvo“ keturcilindris ir „Audi“ šešiukė 100 kilometrų suvartos praktiškai tokį patį degalų kiekį, o ilgalaikėje perspektyvoje šešiukė demonstruos daugiau gyvybės ženklų negu nevaikiškai forsuotas keturių cilindrų analogas.
Tuo tarpu dyzelinių variklių srityje „Audi“ neturi sau lygių. 3 litrų darbinio tūrio šešiukė yra tiesiog nuostabus, kone idealus variklis tokia baržai kaip „Audi Q7“, nes siūlo puikų balansą tarp vaikus klykti priverčiančios akceleracijos ir civilizuotumo šliaužiojant mieste.
600 Nm sukimo momentas reikiamu metu automobilį tiesiog iššauna į priekį. Tiek siekiant pajudėti iš vietos, tiek bandant pagreitėti. Ypač naudojant „Dynamic“ važiavimo režimą, kuris tam tikrais momentais pradeda šiurpinti, nes tuomet „Q7“ iki 100 km/val. gali įsibėgėti greičiau negu kai kurie sportiški automobiliai, kurie nuo pat pirmųjų akimirkų buvo suprojektuoti galvojant apie greitį, šelmiškus pasivažinėjimus vidurnaktį.
Ir kaip braškė ant maskarponės sūrio torto – juokingai atrodantis apetitas degalams, kuris svyruos tarp 8 ir 10 litrų. Nesistengiant važiuoti ekonomiškai.
Kaip alternatyvą dyzeliui šiandien būtų galima pagalvoti ir apie hibridinę pavarą turinčius modelius: „55 TFSI e“ arba „60 TFSI e“, kurie su pilnai įkrautomis baterijomis gali nuvažiuoti apie 40 kilometrų ir esant poreikiui išlaisvintų 381 arba 456 AG išvystančius vidaus degimo variklius.
Vertinimo kriterijus | Audi Q7 50 TDI Quattro |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 6,5 / 6,8 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 4,1 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 5,2 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 286 AG esant 3500-4000 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 600 Nm esant 2250-3250 aps/min. |
Maksimalus greitis | 241 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 10,8 / 7,5 / 8,2 |
Degalų bako talpa | 75 litrai |
Taršos emisijos klasė | Euro 6 |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 900 kilometrų |
VALDYMAS
Tokie visureigiai kaip „Audi Q7“ patenka į tam tikrą automobilių kategoriją, kuri sugeba paneigti tam tikrą nusistovėjusią nuomonę. Juk toks didelis automobilis tiesiog negali kelyje elgtis šauniau už, pavyzdžiui, „Audi A6“?
Anksčiau, prieš gerą dešimtmetį, žemesnis ir ne toks griozdiškas „Audi A6“ iš tiesų pasiūlydavo geresnį kompromisą tarp miklumo ir komforto, tačiau šiandien, čia ir dabar, skirtumas tarp „Audi A6“ ir „Audi Q7“ yra absoliučiai minimalus.
Jeigu jau nuspręsite važiuoti taip, lyg ką tik apiplėšėte banką, vargu ar tai būtų pats geriausias pasirinkimas. Na, nebent apiplėštas bankas yra Vilniuje, o jūsų slėptuvė yra Panevėžyje. Greitkelis, ilgos tiesiosios ir didžiulis greitis yra šio „Audi Q7“ pašaukimas. Šioje disciplinoje „Audi Q7“ nerodo absoliučiai nei vieno silpnumo požymio. Niūrūs debesys virš automobilio pradeda kauptis, kai nusukate link eilinio, lietuviško užmiesčio ruožo.
Kiekvienas raginimas įvažiuoti į posūkį palydimas – „O, visai neblogai“, bet tai niekada neišsivysto į pilnavertį pasitikėjimą, kuomet užtikrinai žinote, jog šimtą kartų įveiktą posūkį su „Audi Q7“ galite įveikti ne, pavyzdžiui, 50, o 70 km/val. greičiu. Raginimas jį sportuoti visuomet baigiasi tuo pačiu scenarijumi – sugrįšite prie sklandaus ir tolygaus važiavimo, nes būtent tokį vairavimo stilių automobilis mėgsta ir būtent pagal tokį vairavimo stilių jis teikia didžiausią malonumą,
Tad jeigu komfortui teikiate prioritetą, tuomet venkite 21 colių skersmens ratlankių, kurie atrodo šauniai, bet akivaizdžiai į automobilio kėbulą perduoda nemalonius judesius. Coliu ar net dviem mažesnio skersmens ratlankiai su aukštesne padanga padėtų visapusiškai išnaudoti automobilyje esančios pakabos konfigūracijos potencialą, nes „Audi Q7“ akivaizdžiai yra sukurtas tam, jog galėtų patogiai ir nepretenzingai jus nuvežti iš Vilniaus į Barseloną arba o ne dalyvauti slalomo varžybose „Nemuno žiede“.
Vis dėlto, jeigu esate įsitikinę, jog toks automobilis kaip „Q7“ turi suteikti sportiškumo pojūtį, tuomet reikalaukite raktelių nuo „SQ7“ versijos, kuri sumažins jausmą, jog bandote Mobi Diką priversti dalyvauti triatlono varžybose.
Vertinimo kriterijus | Audi Q7 50 TDI Quattro |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose | 7 balai |
Stabilumas važiuojant didesniu greičiu | 8 balai |
Manevringumas | 7 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 9 balai |
Padangų išmatavimai bandytame modelyje | 285/40 R21 |
EKSPLOATACIJA
Vienatūriai kadaise buvo tas kėbulo tipas, kuris dažniausiai patenkindavo daugumos šeimų poreikius. Erdvūs, praktiški, nepretenzingi ir patogūs. Vis dėlto, jų vietą pastaruoju metu vis dažniau užima septynviečiai visureigiai. Ypač aukštesnės klasės visureigiai.
Jūsų nuostabai, tokių automobilių nėra labai daug. Į galimų kandidatų sąrašą reikėtų įtraukti „BMW X5“, „Lexus RX“, „Mercedes-Benz GLE“, „Range Rover Velar“, „Land Rover Discovery“ ir „Volvo XC90“. BMW, „Range Rover“ ir „Mercedes-Benz“ iškart atmesti, jeigu septynios vietos yra jūsų prioritetas. Šią opciją siūlo „Audi Q7“, „Lexus RX“, „Land Rover Discovery Sport“ ir „Volvo XC90“, tad koks bus sekantis žingsnis?
Mes iškart atmestume „Lexus RX“ kandidatūrą, kuri nebeatrodo taip patraukliai kaip prieš kelis metus. Technologine prasme jis jau seniai atsilieka keliais žingsniais nuo europietiškų analogų, o ir anksčiau laikytas išskirtinumas – hibridinė pavara – nebėra tas veiksnys, dėl kurio reikėtų pirkti išskirtinai „Lexus RX“. Hibridinę pavarą siūlo praktiškai visi konkurentai: „Audi“, BMW ir be abejonės „Volvo“.
Kaip ir minėjome anksčiau, „Audi Q7“ artimiausias varžovas yra „Volvo XC90“, kurio pradinė kaina, siekianti 63 780 eurų, yra 3210 eurų mažesnė už „Audi Q7“. Mažesnės kainos kozirį „Volvo“ išlaiko net ir tada, jeigu užsimanysite pridėti ne vieną, bet keletą reikšmingų priedų, kurie „Audi“ papildomos įrangos sąraše kainuoja tūkstančius eurų, tad jeigu mūsų bandomasis modelis buvo įkainotas 97 684 eurų suma, tai beveik visus įmanomus priedus turintis „Volvo XC90“ kainuotų maždaug 10 tūkst. mažiau.
Tuo tarpu „Land Rover Discovery“, labiausiai visureigio sąvoka pateisinantis modelis, įsigijus su 6 cilindrų dyzeliu ir aukščiausiu komplektacijos lygiu („HSE Luxury“) kainuotų maždaug tiek pat kaip ir „Volvo XC90“ – apie 85 tūkst. eurų.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
| Audi Q7 50 TDI Quattro |
Pigiausio modelio kaina | 66 990 eurų |
Bandyto modelio kaina | 97 684 eurai |
Bazinio modelio komforto įranga | 6 balai |
Papildomos įrangos pasirinkimas | 8 balai |
Papildomos įrangos kaina | 5 balai |
Standartinė garantija | 3 metų / 100 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | N.D |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje |
Septynias vietas turintys „visureigiai“ kaip niekada yra paklausūs ir populiarūs, bet ar atnaujinta „Audi Q7“ sugebės pranokti savo pagrindinį varžovą Lietuvoje – „Volvo XC90“?
Prieš keletą metų, pasirodžius visiškai naujiems „Audi Q7“ ir „Volvo XC90“ modeliams, tarp judviejų buvo galima dėti lygybės ženklą. Tik ne dabar.
Energingai prasidėjęs „Volvo“ atnaujinimas atrodė įkvepiančiai, tačiau dabar ir šiandien, pralaimėjimų nemėgstantys vokiečiai sugrįžo su trenksmu. Atnaujinta „Audi Q7“ dabar kaip reikiant pranoksta savo varžovą kokybine, technologijų, dinamikos ir netgi komforto prasme. Ir tuos pačius žodžius norėtųsi sakyti šalia „Audi Q7“ pastačius „BMW X5“ ir „Mercedes-Benz GLE“.
Labai dažnai sakoma, jog tobulų, iki smulkmenų išbaigtų automobilių nebūna, tačiau atnaujinta „Audi Q7“ sugebėjo labai arti priartėti prie šios sąvokos. Kaip modernios šeimos vežėčios, vargu ar sugebėsite atrasti bent vieną analogą, kuris teiktų tiek pat džiaugsmo kaip „Audi Q7“.
MUMS PATIKO
- Kainą pateisinanti surinkimo kokybė
- Dyzelinio variklio siūloma dinamika ir apetitas degalams
- Atnaujintas modelis atrodo patrauklesnis
- Technologijų galybė
- Labai patogus ilgesnėse kelionėse. Net ir važiuojant didesniu greičiu nejauti jokio diskomforto
- Mažiausiai galvą kvaršinantis SUV'as savo klasėje
MUMS NEPATIKO
- 22 colių skersmens ratlankiai ir žemo profilio padangos atrodo šauniai, bet ar dėl jų būsite pasiruošę paaukoti dalį komforto?
- Daugelis šaunių priedų slypi papildomos įrangos kataloge ir kainuoja ne 100 ar 200 eurų
- Trečia sėdynių eilė nėra labai naudinga