Alytaus savivaldybės administracijos ir bendrovės „Dzūtra“ bendradarbiavimas padeda tausoti šaligatvius ir žaliąsias vejas daugiabučių namų kiemuose. Iš jų, atliekas surenkančiai bendrovei paprašius, iškeliamos šiukšlių konteinerių aikštelės. Jos įrengiamos prie gatvių.
„Daugelis alytiškių prisimena, kai į kiemą atvažiavusios šiukšliavežės vairuotojas papypsėdavo, taip duodamas ženklą gyventojams nešti atliekas. Atėjus laikui konteineriams, jų aikštelės iš įpratimo buvo įrengtos tose vietose, kur sustodavo mūsų mašinos, - pasakoja bendrovės „Dzūtra“ Alytaus regiono vadovas Algimantas Dirsė. – Tada kieme stovėjo keletas „žiguliukų“, vienas kitas užsienietiškas automobilis.
Nepagalvota, kad praėjus gana trumpam laiko tarpui šiukšliavežės net negalės įvažiuoti į kai kuriuos kiemus dėl juose sustatytų lengvųjų mašinų”.
Patogu privažiuoti
Sakydamas „negalės įvažiuoti“, A.Dirsė turi omenyje tai, kad jo vadovaujamos įmonės šiukšliavežių vairuotojai, skirtingai nei lengvųjų automobilių, nenusiteikę važinėti šaligatviais, žaliosiomis vejomis. Todėl komunalininkai paprašė miesto valdžios iškelti konteinerių aikšteles iš daugiausiai problemų keliančių kiemų prie gatvių, kur patogu privažiuoti sunkiasvoriam „Dzūtros“ transportui“. Jei ir čia jam trukdoma manevruoti, komunalininkams pagelbsti policijos pareigūnai.
Bendrovės vadovas neslepia, kad buvo gyventojų, nepatenkintų tokiu sprendimu: esą jiems dabar šiukšles reikia nešti gerokai toliau negu iki šiol. Tačiau ar ne didesnis privalumas yra nelaužomi šaligatvio borteliai, šaligatviai...?
Naujovės prieš įpročius
A.Dirsė prisimena panašų pasipriešinimą kilus, kai daugiabučiuose naikintos problemų dėl smarvės, graužikų kėlusios atliekų šachtos. Nemažai alytiškių, įpratusių šiukšlėmis atsikratyti vos už kelių žingsnių nuo savo buto durų, piktinosi to nebegalintys daryti, tačiau netrukus suprato naujovės privalumą.
Beje, prastais kvapais, sklindančiais iš atliekų konteinerių, kai kurie miesto gyventojai skundžiasi ir dabar. „Ką jiems galime atsakyti? Kad nereikia pilti sugedusių barščių, palaidų atliekų, - pastebi „Dzūtros“ vadovas. - Mūsų vairuotojai pagal konteinerių turinį gali pasakyti, kurios šiukšlės iš bendrabučių rajono, kurios iš kito „miegamojo” kvartalo ar surinktos prie individualių namų”.
Verslas iš rūšiavimo
Tas pats pasakytina ir apie varpo pavidalo konteinerius, skirtus rūšiuotoms atliekoms. A.Dirsė visiška nesąmone pavadino kai kurių gyventojų skleidžiamą informaciją, kurią „pasigavo“ dalis žiniasklaidos – esą popierių, plastmasę, stiklą atliekų rinkėjai krauna į tą patį automobilį, taip diskredituodama pačią antrinių žaliavų rūšiavimo idėją.
„Juk mes iš to darome verslą. „Dzūtros“ automobiliai atvyksta ne dėl to, kad viską išvežtų į sąvartyną: bendrovės gamybinėje bazėje atrenkamos polietileno atliekos – jos specialia įranga apdorojamos ir išvežamos parduoti į „vokiečius”, atitinkamai paruoštą kartoną, popierių mūsų automobiliai gabena į Klaipėdos kartono fabriką, o stiklo duženas parduodame Kauno įmonei“, - aiškina A.Dirsė.
Jis sako neteisingą įspūdį gyventojus galėjus susidaryti dėl to, kad ta pati mašina vieną dieną renka vienos rūšies atliekas, kitą – kitos.
„Dzūtros“ Alytaus regiono vadovas pažymi, kad miestelėnai yra sąmoningesni – atliekas rūšiuoja geriau nei tai daroma kaimiškuosiuose rajonuose, kur, pavyzdžiui, į „varpus“ sumetama metalo laužo, net statybos atliekų.
Už šiukšliavežę – pusė milijono
A.Dirsė teigia, jog ištisą savaitę, neišskiriant šeštadienių ir sekmadienių, dirbantys „Dzūtros“ darbuotojai pastebi, jog sunkmetis neturi įtakos alytiškių įpročiams: ir valgo jie nemažiau nei pernai, ir šiukšlių išvežama tiek pat.
Paklaustas, kodėl „Dzūtra“ neišgabena prie konteinerių paliekamų lapų, medžių šakų, bendrovės vadovas sako, kad pagal sutartį tai daro ne jų, o kita, tokių darbų konkursą laimėjusi bendrovė. „Mes į sąvartyną, atitinkamas aikšteles išvežame konteinerių turinį, prie jų paliktas sofas, šaldytuvus, televizorius, kitus daiktus, - aiškina regiono vadovas. – Siekdami tai daryti kuo efektyviau, kasmet atnaujiname techniką. Štai šiemet įsigijome pusę milijono litų kainuojančią šiukšliavežę, kitais metais pirksime dar vieną”.
„Ims“ Marijampolę
Jo teigimu, „Dzūtros“ automobilių parkas yra jei ne naujausias, tai vienas šiuolaikiškiausių Lietuvoje. „Dalyvaujame konkursuose rinkti atliekas kituose miestuose. Pernai varžovus nurungėme Prienų rajone, Birštone, galvojame „imti“ Marijampolę, Jurbarką...“, - neslepia „Dzūtros“ vadovas.
Jis pažymi, kad vadinamieji konteinerių - jų mieste yra daugiau kaip keturi šimtai - „sanitarai” nėra atliekas renkančios bendrovės pagalbininkai, greičiau atvirkščiai.
Šie žmonės gadina konteinerius, kuriuose įdiegta Lietuvoje nauja sistema „dangtis dangtyje“. Ją suniokojus, konteineriai neužsidaro, iš jų neretai sklinda prasti kvapai, o komunalininkai tokius kenkėjus gali tik perspėti, kad taip nedarytų.