Kartais jie sugalvoja atlikti darbų, apie kuriuos gyventojai net nežino. O kartais administratoriaus darbų kaina netikėtai išauga ir trečdaliu.
Paprastai administratoriai aiškina, kad gyventojai kažko nesuprato, kad jiems visa informacija buvo pateikta ir pan.
Tačiau kartais gyventojų atidumas ir atkaklumas pasiteisina – nežinia kaip padidinęs kainą administratorius turi nusileisti ir pripažinti „klaidą“.
Sąskaita netikėtai išaugo per 30 eurų
Vilnietė Diana (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinoma) pasidalijo istorija, kaip „Mano būstas“ vos nepasipelnė iš vieno sostinės daugiabučių gyventojų.
„Pakabino „Mano būstas“ spalio 18 d. skelbimą apie ne baisiai smagią, bet reikalingą daugiabučiuose dezinfekcijos paslaugą. 60 euriukų butukui. Nėra mažai, bet parazitų bute niekas nepageidauja. Gyventojas nutarė, kad reikia užsisakyti ir iki nurodytos datos kreipėsi. Dar po poros savaičių, lapkritį, paslauga buvo suteikta.
O gruodį gauta sąskaita, kurioje skelbime aiškiai nurodyti 60 jau patapo 75 eurai ir dargi be pridėtinės vertės mokesčio (PVM). Iš viso – 90,75 euro. Oho! Mielinė tešla taip spėriai nekyla“, – ironizavo moteris.
Anot jos, pateikti pretenziją per „Mano būstas“ savitarną nepavyks, nesitikėkite. Esą bendrovė panaikino tokią galimybę.
„Per vargus prisiskambinus pažadėta susisiekti, bet niekas nesiteikė. Teko gyventojui pildyti formą kreipiantis į „Mano būstas“ raštu per Vartotojų teisių tarnybos portalą, turi jie ten tokį funkcionalumą. Atsakymas nuotraukoje. Čia 60 eurų pavirto jau į 80. Ir dar be PVM. Mjo…“ – stebėjosi skaitytoja, pasidalijusi skelbimo nuotrauka ir būsto administratoriaus atsakymu.
Pasak Dianos, tai, kad pretenzijoje gyventojas kalba apie spalį ir kad jų pačių sistemoje būtent toks skelbimas yra – administratoriaus nedomina.
„Na ir kainos be PVM nurodymas gyventojams yra… itin specifinis. Panašu, kad tokiu būdu, kai sąskaitose nepaminėtas pasiūlymuose PVM pridedamas, „Mano būstas“ pasidaro gražaus lengvo pinigo. Nemažo, juk bendrovės rankose dešimtys tūkstančių gyventojų“, – pastebėjo vilnietė.
Jos teigimu, liūdniausia, kad turime daugybę institucijų, kurios turėtų prižiūrėti ir kontroliuoti būsto administratorius ir kitas panašia veikla užsiimančias bendroves. Tačiau, panašu, kad jos yra galios pozicijoje ir jaučiasi nebaudžiamos.
Teisinasi žmogiška klaida
Iš skaitytojos atsiųsto „Mano būstas“ atsakymo matosi, kad bendrovė savo klaidos nepripažįsta ir siekia, kad gyventojai už paslaugas sumokėtų per 30 eurų daugiau, nei buvo nurodyta skelbime prieš kelis mėnesius.
Tačiau „Mano būstas“ Komunikacijos grupės vadovas Paulius Ugianskis portalui tv3.lt šią situaciją komentavo jau kitaip.
„Nuoširdžiai dėkojame mūsų klientei, kurios dėka operatyviai radome klaidą savo vidinėse sistemose ir nedelsdami ją ištaisėme“, – tikino P. Ugianskis.
Anot jo, kadangi šie darbai buvo atlikti ne bendrojo naudojimo objekte, o privačiuose butuose, „priskaitymai už juos buvo suformuoti rankiniu būdu ir įsivėlė žmogiškoji klaida“.
„Kenkėjų naikinimo paslaugą lapkričio mėnesį šiame name užsisakė trys butai, tačiau formuojant sąskaitas suma buvo priskaityta tik dviem butams, dėl ko ir atsirado kainų skirtumas.
Netikslumą jau pašalinome, sąskaitą perskaičiavome, apie tai asmeniškai informavome ir mūsų klientę. Kaip ir buvo nurodyta skelbime, paslaugos kaina vienam butui – 60,5 euro su PVM. Neabejojame, kad ši istorija mus įpareigos dar atidžiau stebėti ir tikrinti vidinius įmonės procesus“, – tikino „Mano būsto“ atstovas.
P. Ugianskis taip pat patikino, kad tokių „klaidų“, kai už administratoriaus paslaugas gyventojai verčiami mokėti daugiau, nei turėtų, pasitaiko „vienetai, nes sistemos automatizuotos, o čia rankinis darbas pasitaikė“.
Mes pasimokėme, atsisakysime paslaugų. Niekada su BA nebesusidėsime, kursime bendriją.
Rekomenduočiau tai visiems. Kai masiškai bus atsisakoma BA banditų paslaugų, tai gal sureglamentuos veiklą, kad būtų bent kažkokia atsakomybė.