Jau kone dešimtmetį įvairius teminius kūrybinius užsiėmimus vedanti, patyrimines fotosesijas bei archetipines keliones moterims organizuojanti G. Rein interviu balsas.lt pasakojo, kad septynias antikines deives – Atėnę, Artemidę, Hestiją, Demetrą, Herą, Persefonę ir Afroditę – galima pamatyti šių dienų moteryse kaip psichologinius tipažus.
„Sutinku ir fotografuoju jas. Jos turi savo sritis, kuriose joms sekasi. Vienos – ekstravertės, orientuotos į išorę, matomos, aktyvios, socialios deivės, o kitos – intravertės, orientuotos į procesą, o ne tikslus, į malonumą, o ne kryptingumą, į santykius ir save, o ne veiklą“, – Balsas.lt kalbėjo ji.
– Galite pateikti pavyzdžių, kokios jos, šiuolaikinės deivės? – paklausiau G. Rein.
– Atėnė – tikslo siekianti karo deivė – globoja amatus, mokslą. Jei ši energija prigimtinė, tai moteris nuo mažų dienų skaito daug knygų, užsibrėžia, ko nori iš gyvenimo, vadovaujasi šaltu protu, be emocijų. Ji – strategė, jai sekasi versle, bet dažnai nesiseka šeimoje.
Hera – santuokos deivė. Ji ištekėjusi už Dzeuso, o šiuolaikiniai vyrai dzeusai kuria valstybes, dideles įmones, politines ir ekonomines sąjungas. Jiems, kad darytų karjerą, reikėtų palaikančios moters, kuri nenorėtų būti pirmesnė už jį ir nekonkuruotų. Ši deivė moka kurti santykius, vertina šeimą kaip struktūrą, nelinkusi skirtis, darys viską, kad išsaugotų vyrą.
– Kokia yra šiuolaikinė moteris? Ar ji linkusi į grynuolius, ar ieško aukso vidurio?
– Kai rinkau moteris parodai, buvo kriterijus – kad būtų veikli, dirbtų ne samdomą, o savo darbą ir kad būtų tam tikro vieno prigimtinio deivės tipo. Tačiau veiklių moterų tipažuose dažnai matydavosi kelios deivės. Sėkmės lydima šiuolaikinė moteris sugeba išlaikyti šeimą, turi savo realizacijos sritį, randa laiko ir erdvės šeimai ir sau. Ji išvysčiusi keletą, jei ne visas deives. Tai – siekiamybė. Kai išvystyta viena deivė – merginos būna arba labai jaunos, arba fanatiškos, arba kankinamos vienatvės, depresijos, darboholizmo. Moterys pradeda ieškoti, kaip viską subalansuoti. Atsirado daug kursų, seminarų, plenerų.
– Kas verčia moteris ieškoti harmonijos ir pusiausvyros?
– Nesėkmės. Arba šeimoje, jei pasiduoda į darbus ir verslą, trukčioja santykiai su vaikais ir vyru, arba jei visiškai pasineria į šeimą ir vaikus, pasidaro užguitos, savęs negerbia, nerealizuoja. Tuomet ieško, kaip save motyvuoti, pakelti dvasią. Yra viską suderinančių moterų. Tokių yra, bet net ir patiriant pačią didžiausią sėkmę svarbu skirstyti prioritetus. Dieną gali būti Atėnė, kai nuvažiuoji vaikų pasiimti į darželį – esi Demetra, kai vaikai užmiega, tampi Afrodite. Mokėjimas „perjungti“ vaidmenis suteikia galimybę jaustis visavertei visose srityse. Pas mus dažniausiai dominuoja kas nors viena – pavyzdžiui, kai nėra sąmoningumo, esi direktorė darbe, namie ir lovoje. Taip toli nenuvažiuosi.
– Anksčiau moterys apie tai ne tik nekalbėjo, bet ir galvoti nedrįso. Buvo vienas ryškus vaidmuo – mama ir žmona. Kaip toli nuėjo moterys ieškodamos kitų vaidmenų? Ar įvairūs kursai moterims – tik mada?
– Tikrai ne mada. Kai aplinkui matai sėkmės sulaukusias moteris, randančias savo veiklos sritį kaip asmeninės galios vietą, pastebi, kaip žmogus atsigauna. Tuomet gali pamatyti save ir sau primestus sugalvotus vaidmenis. Nebūtinai lygindamas. Tai vidinis jausmas. Šiais laikais plečiamas sąmoningumas, pasaulietiškumas. Negali gyventi oloje, atitinkamai turi adaptuotis. Tai natūrali evoliucija, kad ieškome, kaip įprasminti savo gyvenimą. Be savivokos to nepadarysi.
– Vis daugiau moterų atranda save tam tikrose veiklose, karjeroje. Ar fotografuodama pastebite gimstančią verslininkę ar visuomeniškai aktyvią moterį?
– Fotosesijos metu bendravimas gyvas. Galima pasakyti, kiek ji aktyvi, veikli, linkusi imtis iniciatyvos, kiek drąsi eksperimentuoti fotografuojant, ieškant įvairių situacijų, kiek laisvai priima mano pasiūlymus, kurie gali būti ir tam tikras iššūkis. Drovesnės moterys dažnai dirba samdomą darbą ar kurį laiką nedarė to, kas joms patinka. Fotografuojant jaučiasi vidinė moters laisvė – tai glaudžiai susiję su jos darbu, šeima, laisvalaikiu.
– Kodėl fotografuojate moteris, o ne vyrus?
– Pati esu moteris. Lengviau suprasti kitą tiek, kiek pats turi. Save mėgstu pažinti, mokytis, atrandu įvairių dalykų per kitus žmones, pamatau ir save. Save pažindama lengviau galiu padėti kitam atsiskleisti. Kartais matau, kad moteris sprendžia problemas, su kuriomis jau buvau susidūrusi. Pokalbiuose įvyksta atsivėrimų, atsipalaidavimų – įkvepia ir moteriškas pokalbis.
– Kokios moterys dažniausiai ateina fotografuotis?
– Ateina moterys, kurios nėra modeliai. Gyvenime sutinkamos kasdien. Kurios žino, kad yra gražios, bet ne visada išgirsta tai iš aplinkinių. Nuotrauka gali tai patvirtinti. Ateina ne vaidmuo, o moteris. Dabar siūlau pažinti moterims save per septynias deives. Dažniausiai moteris nori savyje parodyti ne mamą ar verslininkę, o gražuolę, vilioklę Afroditę. Galbūt jai nebūna sąlygų pasirodyti? Afrodite nori būti visos moterys. Jei nuotraukoje pavyksta užfiksuoti pažadintą energiją – tai „pakrauna“ ją ilgam, pradžiugina ir kitus.
– Esate taip pat veikli moteris. Ar pačiai padeda žinojimas, kaip reikia derinti tuos deivių archetipus gyvenime?
– Nenaudojamos žinios bevertės. Ruošiantis seminarui reikia Atėnės – diskutuoti, rinkti medžiagą, susitikti su žmonėmis. Jei tam neskirsi laiko, ši energija natūraliai neatsiras. Tampame tuo, ką darome. Padeda žinojimas. Keista ir įdomu save aptikti tam tikroje deivėje. Pavyzdžiui, būna, kad supranti, jog po namus siautėja Artemidė, kai reikėtų Afroditės. Deivės vardas – lyg kodinis žodis – akimirksniu susivoki, kas vyksta. Nereikia analizuoti, galvoti. Elgesio modeliai – aiškūs ir visos į juos įšokame arba iš jų iššokame.
Prigimtiniai elgesio modeliai – baziniai. Juose visuomet gera būti. Pavyzdžiui, Hestijai – namų židinio saugotojai – būti savyje, medituoti, rūpintis namais – didžiausias malonumas. Ji čia stipri, išradinga ir kūrybinga. Jei turi daryti verslą – ji žino, kad reikia Atėnės. Tuomet reikia skaityti, mokytis. Ji žino, bet klausimas, ar to nori. Turi būti vidinė motyvacija – ar ji nori papildyti gyvenimo kokybę, rasti bendrų temų su vyru. Nes jei ji bus tik namie ir nesidomės pasauliu, gali sumažėti ryšys ir su artimais žmonėmis.
– Kodėl tai svarbu ir kaip šios žinios praverstų kiekvienai moteriai?
– Sąmoningumas padeda pažinti save. Savęs pažinimas ir priėmimas – savivertės, savigarbos, pasitikėjimo savimi sąlyga. Tai – pamatas bet kam, kad daugiau pasiektum. Kad leistum sau būti savimi, turi vertinti savo prigimtį, gerbti ją. Galbūt nereikia būti veiklia moterimi, kad būtum laiminga. Šiais laikais yra skatinama, kad moterys turi ką nors daryti, o kaip tos, kurios nori būti tiesiog mamos? Ar jos turi blogai jaustis, kad šiuolaikinės moterys yra veiklios? Moteris turi savo prigimtį ir save realizuoja. Suvokusi tai ji gali nepasiduoti kitų nuomonei, spaudimui, visuomenės klišėms, jai nelimpa įvairios etiketės. Tai savimi pasitikintis žmogus, turintis vertę. Jis ir kitiems nekelia bereikalingų lūkesčių. Tai – harmonijos sąlyga su savimi, su kitais ir su pasauliu.
– Tai moteriška moteris šiais laikais nėra atitinkami kūno matmenys ir aukštakulniai?
– Dabar labai populiaru mokytis būti moteriškai. Kaipgi atrodo tos moteriškos moterys? Elegancija, grožis, estetika, aukšti kulniukai, matmenys 90 x 60 x 90? Tokių nėra daug. Jei pasiduodi šios bangos įtakai, nori tokia būti, bet negali. Dėl to atsiranda dietos ir svorio „metimas“. Moterys patiria didelę įtampą neatitikdamos moteriškos moters idealo. Moteriška moteris iš tikrųjų yra ta, kuri yra savimi, o ne atitinkanti kokius nors standartus. Kad jaustųsi gerai būdama savimi, jai reikia pažinti savo prigimtį, suprasti, kad tik realizuodama savo prigimtį ji bus santarvėje su savimi ir kitais.