Anot konsultacinės bendrovės KPMG pamažu keičiasi pasaulio požiūris į transporto priemones, rašo BBC. Ilgą laiką gyvavo paprasta taisyklė: žmogus, norintis naudotis automobiliu, privalo jį įsigyti. Tačiau šiuo metu kelią skinasi nauja ir visiškai paprasta idėja. Kam pirkti nuosavą automobilį, jeigu galima juo naudotis drauge su kitais visuomenės nariais.
Dėl tokio visuomenės požiūrio stambiausieji automobilių gamintojai ateityje bus priversti radikaliai pakeisti savo veiklos strategiją.
Jau šiandien automobilių gamintojai prognozuoja, kad ateities vairuotojui ne itin rūpės įsigyti automobilį. Juk daugeliui žmonių svarbiausia yra nusigauti iš vieno taško į kitą, o ne laikyti kieme metalo ir plastiko krūvą.
Ekspertų nuomone, ateities vairuotojas pageidaus, kad pats automobilis perimtų vairavimo funkciją, tuo tarpu keleiviai galės naršyti internete arba dalyvauti vaizdo pokalbiuose.
Esminis klausimas, ar stambiausi šiandienos automobilių gamintojai sugebės prisitaikyti prie šių pokyčių. Skambūs vardai, įmonėms gaminančioms puikius metalo kėbulus ant keturių ratų su vidaus degimo varikliais, dar negarantuoja sėkmės ateities automobilių rinkoje.
Anot KPMG automobilių pramonės eksperto Mathieu Meyerio, norėdami sėkmingai veikti ateities transporto rinkoje gamintojai privalo įsisavinti daugybę technologinių naujovių.
Visų pirma automobilių gamintojai privalo kuo greičiai išvystyti itin lengvų, elektra varomų, transporto priemonių gamybą, nes vidaus degimo varikliai yra neišvengiamai pasmerkti išnykti. Tikėtina, kad kiek vėliai elektromobilius pakeis vandeniliu varomas transportas.
Augant miestų gyventojų skaičiui ir plečiantis patiems miestams sparčiai augs miesto automobilių paklausa. Elektromobiliai kuo puikiausiai patenkins miestiečių poreikius.
Visapusiška elektrifikacija taps svarbiausiu posūkiu automobilizmo pramonėje. Pokyčiai numatomi ne tik variklių sistemoje. Gamintojams teks elektrifikuoti stabdžių sistemas, vairavimą ir prietaisų skydelio rodmenis.
Išmaniosios paslaugos
Tenka susitaikyti su ta aplinkybe, kad artimiausiais dešimtmečiai miestai ženkliai išaugs, o tai lems papildomus pokyčius transporto sistemoje. Nebeužteks vien tik pagaminti laiko dvasią atitinkantį automobilį.
Automobilių gamintojai privalės teikti įvairias papildomas paslaugas. Viena iš tokių – dalijimasis transporto priemone. Žmonės automobiliu naudojasi sąlyginai trumpai, tad tikėtina, kad daugelis nebenorės turėti nuosavo automobilio. Jiems priimtinesnė taps automobilio dalijimosi paslauga, kurią turės organizuoti gamintojai.
Be kita ko, vartotojai tikėsis, jog automobilis gali pats vairuoti, tai ypač aktualu tiems asmenims, kurie atsiduria nepažįstamoje vietovėje. Taksi vairuotojo profesijai lemta išnykti lygiai taip pat kaip ir vidaus degimo varikliui.
Dar vienas svarbus aspektas – kokybiškas interneto ryšys. Automobilis privalės užtikrinti keleiviams galimybę naršyti internetinėje erdvėje.
„Žmonės jau priprato prie nuolatinio interneto ryšio namuose ir darbe, ateityje jie to paties tikėsis ir transporto priemonėse“, – sako kitas KPMG ekspertas Johnas Leechas.
Vairuotojams nebeužteks įprastinės navigacinės sistemos, gamintojams teks įdiegti tokias technologijas, kurios leistų kiekvienam automobiliui komunikuoti su visais likusiais ir tuo pat metu sekti įvykius visoje transporto kontrolės sistemoje.
Interneto ryšys automobilyje taps esminiu elementu, o ne vien tik prabangos detale.
Nauji žaidėjai
Automobilizmo rinka kiekvienais metais tampa vis sudėtingesnė. Stambiausieji gamintojai paprasčiausiai nebepajėgs aprėpti visų transporto priemonių gamybos aspektų. Jie bus priversti įsileisti naujokus.
Gamintojams teks bendradarbiauti su partneriais iš tokių kylančių rinkų kaip Kinija ar Indija ir naudotis specializuotų įmonių, kurios gilinsis tik į tam tikrą sritį, paslaugomis. Priešingu atveju šiandienos lyderiai bus pasmerkti konkurenciniam pralaimėjimui.
Ekspertų nuomone artimiausiu metu iškils Kinijos automobilių gamintojai, kurie pradės siūlyti savo produkciją pasaulinei rinkai.
Dėl augančios aukštųjų technologijų įtakos didelę reikšmę įgis atskirų komponentų tiekėjai, kurie gilinsis tik vieną siaurą sritį, pavyzdžiui, naujas medžiagas, elektros sistemas ar interneto paslaugų užtikrinimą automobilyje.
Nauji rinkos žaidėjai įneš tam tikrą sumaištį, senosioms bendrovėms teks apsispręsti už kurią automobilizmo verslo dalį jie liks atsakingi.
Senieji vilkai atsinaujins įsigydami arba bendradarbiaudami su mažesnėmis technologijų kompanijomis.
Kai kuriems automobilių gamintojams šie pokyčiai gali būti pernelyg sudėtingi.