Besiplečiantis medijų pasaulis ateityje turėtų susijungti į informacijos voratinklį: informacija bus pasiekiama bet kuriuo metu bet kurioje pasaulio vietoje.
„Atsiranda vis daugiau televizijos žiūrimumo galimybių, tačiau aš noriu tikėti, kad dėl to vartotojui pasirinkimas nesudėtingėja, bet kaip tik paprastėja. Puikus pavyzdys „Apple“ iTunes, kurį žmonės mėgsta, nes juo naudotis paprasta. Jeigu informacijos jungimasis vartotoją tik apsunkintų, manau, reikėtų sustoti dabar, tačiau aš tikiu, kad jis nesudėtingėja, bet paprastėja“, - konferencijoje „Medijų tyrimai: pasaulinės tendencijos ir ateities perspektyvos“ sakė „Kantar Media Audiences“ generalinis direktorius Richard Marks.
Savo pranešime svečias ne kartą pabrėžė, kad televizija turi stiprų turinį, tai, ko žmonėms reikia, todėl ji tebėra stiprus žaidėjas skaitmeninėje eroje. Televizija turi potencialą augti ir toliau, bet ne pavieniui, o jungdamasi su kitais medijų kanalais.
„Televizijoje auga interaktyvumas, naudojant socialinius tinklus (Twitter, Facebook ir t.t.). Žmonės mėgsta socialiniuose tinkluose pasižymėti, kokias programas jie žiūri“, - pasakojo R. Marks.
Anot jo, televizija kaip informacijos priemonė išplis dar labiau, tačiau klausimas, kaip tai bus vadinama.
Tikėtina, kad ženkliai išaugs mobiliųjų įrenginių vaidmuo televizijos žiūrėjimo procese: įprastus televizoriaus ekranus keis arba papildys planšetinių kompiuterių (iPad) ekranai arba, kitaip tariant, jie keis televizorių pultelius. Tiesioginės televizijų transliacijos bus stebimos tiek per televizorių ekranus, tiek per mobilius telefonus, nes tokiu būdu žmogus galės gauti daugiau informacijos, tiesiogiai dalintis su kitais žiūrovais įspūdžiais ir t.t.
Kaip apibendrindamas kalbėjo R. Marks, informacijos vaidmuo ateityje tik augs, tačiau dėl kanalų jungimosi vartotojui turėtų būti paprasčiau, nes turėtų augti interaktyvumas ir galimybės pačiam vartotojui dalyvauti informaciją kuriant ir ja dalijantis su kitais.
Kita konferencijos pranešėja, Renata Uhlarikova, „Kantar Media Audience“ rinkodaros vadovė pabrėžė, kad dėl augančio informacijos jungimosi atsiranda ir poreikis medijų tyrėjams naujoviškais būdais tirti vartotojų poreikius bei įpročius skaitmeninėje erdvėje.
Viena iš naujovių - „Virtual Meter“ įrankis, padedantis stebėti ir skaičiuoti elektroninių medijų auditoriją. Jis seka atskirą vartotoją ir jo pasirinkimą: jis gali „pagauti“ vartotoją tiek jam stebint tiesiogines transliacijas, tiek vaizdo ryšius. Naudojant specialią programą, šiais laikais įmanoma netgi nustatyti, per kurį tiksliai medijos kanalą vartotojas stebėjo vaizdo įrašą ar klausėsi muzikos.
Nors naujų technologijų metodų, padedančių medijų tyrėjams sekti vartotojus, vis daugėja, TNS Baltijos regiono vadovas Margo Veskimagi įspėjo, kad duomenys ir informacija patys savaime nėra vertingi.
„Internetas pakeitė televiziją, jis keičia viską. Internete mažėja lojalumas, prisirišimas ir turinio vertė, tačiau auga interneto vartotojų skaičiai. Lietuvoje galime tikėtis interneto vartotojų augimo, nes kaimyninėse šalyse jis didesnis. TNS duomenimis, Lietuvoje 2010 metais interneto vartotojų skaičius nuo 12 iki 74 metų siekė 63 proc. Šiaurės šalyse jis siekia 85 proc, ir daugiau, tačiau...
Internete paskaičiuoti viską labai lengva, manau, kad tų duomenų, kurie kaupiami yra per daug. Mano patarimas būtų skaičiuoti 3-4 parametrus, bet tuos, kurie yra svarbiausi. Svarbu apsibrėžti, kas yra tavo auditorija ir tada sekti rodiklius, kurie yra reikšmingiausi. Tai nėra lengva, bet efektyvu“, - konferencijoje sakė M. Veskimagi.